۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۷

واحدمرکزی خبر نوشت:

کره شمالی دو فروند موشک بالستیک میان برد را به سمت آبهای ساحلی در شرق این کشور پرتاب کرد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی اوایل روز چهارشنبه، دو فروند موشک میان برد را از سواحل شرق این کشور و در امتداد ژاپن به دریا پرتاب کرده است. این پرتاب آزمایشی در شرایطی صورت می‌گیرد که سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی (در لاهه هلند) درباره برنامه های تسلیحاتی کره شمالی، بحث و گفتگو کرده اند.
موشک ها که ظاهراً از نوع نودونگ بوده اند، از منطقه ای در شمال پیونگ یانگ شلیک شدند و بعد از پیمودن مسافتی به طول ششصد و پنجاه کیلومتر به داخل آب دریا سقوط کردند.
کیم مین سیوک، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت:‌« کره شمالی، دو بار و در ساعات دو و سی و پنج و همچنین دو و چهل دقیقه صبح، از سواحل شرقی خود در منطقه ساکچون در شمال پیونگ یانگ، موشک های بالستیک به دریا پرتاب کرده است». وی افزود: « این اقدام مغایر با اجلاس کره شمالی و چین، و همچنین اجلاس سران کره جنوبی، ژاپن و آمریکا است که بر این اصل تأکید کرده اند که کره شمالی نباید اجازه استفاده از برنامه هسته ای را داشته باشد. این اقدام همچنین ضد رزمایش مشترک و سالانه آمریکا و کره جنوبی (فول ایگل) است».
در همین حال، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز روز چهارشنبه با پارک گیون های رئیس جمهور کره جنوبی و همچنین باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد. اوباما در اظهارات خود بعد از دیدار با سران ژاپن و کره جنوبی در حاشیه اجلاس هسته ای لاهه، گفت سه کشور در مقابل تهدید ناشی از برنامه تسلیحاتی کره شمالی، جبهه متحد تشکیل داده اند.
کره شمالی احتمالاً موشک های میان برد خود را به گونه ای پرتاب کرده است که در مسافتی کمتر از حداکثر برد خود سقوط کنند. حداکثر برد این موشک ها بیش از هزار کیلومتر است و آنها قادرند بخش های زیادی از ژاپن را هدف اصابت قرار دهند.
سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در نشست خبری خود گفت:‌ «همان طور که می‌دانید با موشک های نودونگ می توان به کشورهای همسایه حمله کرد، به ویژه آنکه این موشک برد لازم را برای اصابت به اکثر جزایر ژاپن در اختیار دارد».
کره شمالی در دو ماه اخیر چندین فروند موشک کوتاه برد را نیز در اعتراض به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در آبهای منطقه، آزمایش کرده است.
نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل روز سه شنبه در پاسخ به علت همزمان شدن آزمایش های موشکی با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی گفته بود کشور ما فقط تمرین های نظامی همیشگی خود را انجام می دهد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =