خانه ملت نوشت:

عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس عرضه محصولات کشاورزی در بازار بورس را حمایت از تولید و تولیدکنندگان دانست و گفت: در بورس، کشاورز به راحتی می تواند با قیمت مناسب و سود بهتری محصولات خود را به فروش برساند.
محمد تقی توکلی در خصوص عرضه 6 محصول ذرت، جو، کنجاله سویا، پیاز، سیب‌زمینی و کلزا از 8 استان مختلف در بورس کالای ایران، گفت: بورس یک نهاد رسمی است و خیلی راحت می‌تواند با کشورهای مبدا و تولید کننده ارتباط برقرار و واسطه‌ها را از پروسه خرید و فروش این محصولات حذف کند.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس می‌تواند با تعیین قیمت تضمینی و ثابت مانع از تغییر و نوسان روزانه قیمت محصولات کشاورزی شود، گفت: بازار بورس از کشاورزان حمایت می‌کند و عرضه محصولات کشاورزی در این بازار به نفع تولید کننده است .

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بورس رویکردی مثبت و قابل توجه است، گفت: در قانون ماده 33 بر افزایش بهره وری و عرضه محصولات کشاورزی در بورس تاکید شده است.

توکلی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی به منظور افزایش بهره وری باید از طریق بورس خرید و فروش شوند، گفت: دولت مصمم به اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری است اما فعلا ابتدای کار است و ما مشکلات واردات و صادرات و انحصار کالاها در واردات، تا حدی مانع اجرایی شدن این کار است که با تصویب قانون انتزاع و انجام سیاست گذاری و برنامه ریزی در واردات ، صادرات و مصرف از وزارت جهاد کشاورزی این مشکل حل خواهد شد.

نماینده الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی می تواند به کمک بورس خرید و فروش بسیاری از تولیدات کالاهای بخش کشاورزی را مدیریت کند، گفت: در برخی محصولات کمبود تولید داریم که این مشکل با واردات حل شدنی است و انجام این معاملات در بورس عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت.

توکلی با تاکید بر جولان گرانی در بازار دلالان و واسطه ها، گفت: محصولات تولیدی در بخش کشاورزی در مرحله برداشت و خرید و فروش برای تولیدکننده خیلی سودآور نیست و بعداز ورود به بازار دلالان است که قیمت ها افزایش و نوسان دارد که با عرضه این محصولات در بورس و حذف واسطه ها شرایط به نفع تولیدکننده و مصرف کننده خواهد شد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه کالاهای فاسدشدنی در بخش کشاورزی را به راحتی در بورس نمی‌توان عرضه کرد، گفت:چون زیرساخت لازم برای فریز کردن، بسته بندی و نگهداری این محصولات فعلا وجود ندارد عرضه محصولاتی که ماندگاری بیشتری دارند در بورس موفق خواهند بود.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    2 0
    تو جایی که اقتصا رانتی باشه و قیمتها شفاف نباشه بورس نه تنها فایده نداره ضرر هم داره