بارش برف و باران در 14 استان کشور همچنان ادامه دارد و مسیر رفت آزادراه بستان آباد نیز بازگشایی شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی در استانهای اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران (ارتفاعات هراز وکرج چالوس ) سمنان (جاده شاهرود- آزادشهر ) اصفهان(جاده سمیرم- یاسوج )بارش برف و در استانهای مازندران -کرمان - تهران - گلستان -خراسان شمالی - اصفهان -سمنان و البرز بارش باران اعلام شد، و در جاده هراز (از پارک جنگلی آمل تا آب اسک ) و جاده رشت قزوین (محدوده منجیل و لوشان ) جاده فیروزکوه (از شیرگاه تا ورسک ) ترافیک نیمه سنگین گزارش شد. سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان دارند.


بازگشایی جاده تبریز به زنجان

برابر اعلام پلیس راه استان آذربایجان شرقی مسیر  رفت آزادراه بستان آباد (مسیر رفت تبریز به زنجان ) که به علت کولاک شدید و عدم دید کافی مسدود شده بود در ساعت 13:00 بازگشایی شد.


ترافیک نیمه سنگین در جاده های مازندران

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به آغاز بارش شدید برف در محور کندوان به تسنیم گفت: ترافیک نیمه سنگین در جاده های استان حاکم است.

سرهنگ جعفر محمدنژاد افزود: جاده کندوان که دیشب بر اثر یخ زدگی مسدود شده بود، ظهر امروز بازگشایی شده است. با بارش شدید برف در این جاده، عملیات نمک پاشی آغاز شده و تردد در آن به صورت نیمه سنگین جریان دارد.

فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به باز بودن جاده هراز تصریح کرد: این جاده قبل از ظهر امروز دوشنبه مسدود بوده ولی اکنون بارش برف و باران در مناطق مختلف این جاده در حال باریدن بوده و تردد در آن به صورت نیمه سنگین گزارش شده است.

محمدنژاد بیان کرد: ترافیک نیمه سنگینی را در جاده قائم شهر - تهران به واسطه بارش شدید باران شاهد هستیم و از مسافران می خواهیم جهت تردد در جاده های استان وسایل ایمنی نظیر زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشند. با توجه به تعطیل بودن سه روز آینده و پایان سفرهای نوروزی، محدودیت های ترافیکی در جاده های استان اعمال که به زودی اطلاع رسانی می شود.

جاده اسالم - خلخال به دلیل بارش برف مسدود شد

 

با بارش دید برف جاده اسالم به خلخال به دلیل کولاک و عدم دید کافی در غرب گیلان مسدود اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، بارش برف از بعدازظهر دیروز آغاز شده و شدت بارش در ارتفاعات بیش از جلگه و دشت بوده و همچنان بارش برف ادامه دارد.

دمای هوا در ارتفاعات به زیرصفر کاهش یافته و تردد در مسیر اسالم به خلخال به دلیل مسدود بودن جاده و کولاک شدید انجام نمی شود. تردد در جاده آستارا به اردبیل نیز به دلیل بارش شدید برف به سختی و با زنجیر چرخ ممکن است.


آغاز برف روبی از جاده ها و گردنه‌های مواصلاتی قزوین

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین از آغاز عملیات نمک پاشی و برف روبی گردنه‌ها و جاده های قزوین خبر داد و به تسنیم گفت: با بارش برف و کاهش دما در شب و روز گذشته در استان قزوین به ویژه در گردنه کوهین در جاده قزوین- رشت، گردنه سلطان بلاق واقع در جاده قزوین- همدان و همچنین گردنه قسطین لار در جاده قزوین- الموت عملیات راهداری، نمک پاشی و برف روبی توسط عوامل راهداری استان آغاز شد.
جواد حق‌لطفی افزود: با تلاش شبانه روزی 9 تیم راهداری و به کارگیری 30 ماشین آلات سبک و سنگین هم اکنون وضعیت تمامی جاده های منتهی به استان قزوین مناسب و تردد در آنها به صورت عادی در جریان است.
حق‌لطفی خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های شب و روز گذشته در بخش الموت غربی راه‌های ارتباطی پنج روستا به دلیل رسوب و گل و لای حاصل از سیلاب مسدود شده‌‌‌ بود که عملیات بازگشایی راه‌های ارتباطی این روستاها نیز در حال انجام است.


تردد کامیون‌ها در جاده های فارس از فردا ممنوع است

 

فرمانده پلیس راه جنوب فارس به تسنیم گفت: به سبب ترافیک روزهای پایانی تعطیلات نوروز از فردا تا ۱۵ فروردین تردد کامیون‌ها در جاده ها ممنوع است.

سرهنگ محمد حسین گودرزی افزود: به سبب ترافیک روزهای پایانی تعطیلات نوروز از فردا تا 15 فروردین تردد کامیون‌ها در جاده ها ممنوع است. تنها کامیون‌های حمل سوخت، دارو، آرد و مواد غذایی فاسد شدنی می‌توانند این روزها از جاده های فارس عبور کنند.
فرمانده پلیس راه جنوب فارس افزود: اگر کامیون‌ها یا خودروهای سنگین در این روزهای اعلام شده از جاده ها عبور کنند، توقیف می‌شوند.


تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده های سیستان و بلوچستان ممنوع شد

جانشین فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین در روزهای پایانی هفته در جاده های زابل ـ زاهدان، زاهدان ـ نهبندان و زاهدان ـ خاش و بالعکس ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، حسین عسگرزاده افزود: تردد وسایل باری سنگین به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در روزهای یازدهم و پانزدهم فروردین در جاده های زابل ـ زاهدان، زاهدان ـ نهبندان و زاهدان ـ خاش و بالعکس ممنوع است.

جانشین فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به عزیمت مردم در روز 13 فروردین به دامان طبیعت و حجم قابل توجه وسایل نقلیه در جاده های سیستان و بلوچستان به ویژه در نقاط تفریحی و تفرجگاه ها احتمال وقوع حوادث ترافیکی و انسداد موضعی و مقطعی در سطح جاده ها وجود دارد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =