فارس نوشت:

شرکت ملی نفت ایران تا ساعتی دیگر ۲۹۲۰ بشکه نفت خام سبک را در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهد کرد.
طبق جدیدترین اطلاعیه‌های عرضه نفت خام سبک، رأس ساعت 12 ظهر امروز، 2920 بشکه نفت خام سبک توسط شرکت ملی نفت ایران آماده عرضه است.

بنابراین گزارش،‌ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، این عرضه‌ها به صورت مستمر تا سقف 10 هزار بشکه خواهد بود که طبق جدیدترین اطلاعات کسب شده، امکان افزایش آن به بیش از 10 هزار بشکه نیز وجود دارد.

در شرایط معاملات نفت خام در بورس انرژی ایران هم باید 10 درصد بهای تقریبی معامله توسط خریدار به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی پیش از انجام معامله واریز شود.

شیوه تسویه به صورت تسویه با تضمین است و ارائه تضامین بانکی( ضمانت نامه یا اعتبار اسنادی) توسط خریدار به میزان 100 درصد بهای معامله در مهلت تسویه حساب ( حداکثر 3 روز پس از انجام معامله) به نحوی که بانک گشایش کننده تضامین مذکور، پرداخت میزان دقیق وجه معامله بر اساس حجم محموله تحویلی مندرج در بارنامه را در سررسید یک ماه پس از تاریخ اولین بارنامه مربوط به هر معامله را تعهد و تضمین نماید.بانک ملت شعبه فردوسی شمالی کد 62240 آماده گشایش اعتبار اسنادی در خصوص معاملات این محصول است.

همچنین واریز 8 درصد ارزش معامله به عنوان مالیات بر ارزش افزوده توسط خریدار به حساب 17692666 نزد بانک تجارت شعبه نفت کد 176 به نام شرکت ملی نفت ایران طی مهلت تسویه الزامی است.

لازم است واریز مبالغ با نام شرکت خریدار باشد و موضوع واریز به طور دقیق روی فیش های واریزی قید شود.

خریداران ملزم به ارائه اسناد واریز مالیات به سپرده گذاری مرکزی هستند و شرکت سپرده گذاری تنها در صورت رویت فیش واریز مالیات اقدام به تسویه معاملات می‌کند.

در صورت بروز تاخیر در تسویه قرارداد و یا تاخیر در پرداخت مالیات از سوی خریدار و یا تاخیر در ارسال مدارک به کارگزار، به تعداد روزهای تاخیر به دوره مجاز تحویل محموله افزوده می‌شود.

همچنین واریز مالیات به عنوان بخشی از رویه تسویه حساب مالی است و تکمیل نشدن مراحل تسویه حساب در صورت عدم واریز به موقع مالیات(حتی در صورت ارئه تضامین بانکی و یا تسویه نقدی)،دقیقا طبق رویه جاری شرکت سپرده گذاری مرکزی برای تاخیر در تسویه حساب با آنها برخورد شده و مشمول جریمه تاخیر و در صورت لزوم ابطال قرارداد و پرداخت جریمه ابطال می‌شود.

بنابراین گزارش، حداقل قیمت پایه خرید هر بشکه نفت خام در بورس انرژی ایران، 2909876 ریال و حداکثر قیمت پایه برای ورود سفارش نیز 3216178 ریال تعیین شد؛ همچنین قیمت پایه نیز 3063027 ریال اعلام شده است.

بر همین اساس، جهت کشف قیمت 146 بشکه معامله خواهد شد که در رینگ داخلی صورت می‌گیرد

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =