شفاآنلاین نوشت:

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان این که افسردگی در فصل بهار افزایش می یابد هشدار داد: بر خلاف تصور عموم میزان خودکشی ها در این فصل از سایر فصول بیشتر است.

دکتر فربد فدایی گفت: در واقع این امر نا خوشایند به علت طبیعت درون زاد افسردگی های عمده در وجود انسان ها است. تغییرات دوره ای در طول سال معمولأ موجب می شود که افسردگی های ناشی از اختلالات خلقی عمده افزایش یابد.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان کشور یکی دیگر از نقاط اوج در افزایش افسردگی و خودکشی ها نیز در فصل پائیز است: از این رو بهتر است هر گونه علائم افسردگی در فصل بهار جدی گرفته شود.

متخصص اعصاب و روان گفت: از نظر رفتاری گفته می شود افراد افسرده در فصل بهار تضاد بین حالت افسردگی درونی خود با شادابی محیط بیرون را بیشتر احساس می کنند. این امر سبب کاهش افزون تری در روحیه آنان می شود که می تواند منجر به عوارضی از قبیل خودکشی هم شود.

دکتر فدایی گفت: در هر صورت با دانستن موضوعات مورد اشاره می توان کاری کرد که بهار با احساس شادابی بیشتری برای همه همراه باشد ضمن این که از بروز عوارض ناشی از افسردگی هم خودداری می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    40 0
    بهار و تابستون نداره واسه ما ،به خدا زندگى كردن تو اين روزگار خيلى سخت شده ،يه مرد به كجا ميرسه كه جلوى خانواده اش اشكش در مياد و ميگه شش ماهه كه بيكار شدم ودارم تو اژانس كار ميكنم خبر داريد!چيكار كنيم تو اين اوضاع؟
    • ا م ی ن A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      15 0
      به لحاظ مالی کم آوردم از برادرم دو بار خواستم کمکم کنه کارمند بانک است ومن معلم خیلی شرمگین هستم اینو مینویسم گفت اینقدر برای 300 هزارتومان مثل سگ واق واق نکن باشه پس فردا بیا بگیر وبقیه ماجرا... خبرجان تورا به حرمت رسالتت که شبیه شغل معلمی است درج کن درج کن درج کن بخدا خسته شدم ازاین زندگی خستــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه ومـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرده زمین بازشومرا ... درج نکنی اون دنیا تورا نمی بخشم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    30 0
    قبول دارم.چون حالم از خودم داره به هم میخوره.
  • بی نام CH ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    19 0
    یکیش من
  • ناامبد A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    13 0
    دوستداشتم الان10ساال پیش بود باز یه سرسوزن امید را داشتم
  • محسن A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    17 0
    از خانواده ها خواهش میکنم خطر خود کشی در جوانان را جدی بگیرند برادر زاده ی من در ایام عید خود کشی کرد و همه را عزادار و داغدار کرد.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    13 0
    در بهار حس میشه با ورود به سال بعد انسان یک سال پیرتر وبه مرگ نزدیک تر شده...