ایرنا نوشت:

ریز علی خواجوی دهقان فداکاری که خاطره روزهای کودکی همه ی ماست، به جمع همیاران طبیعت استان البرز پیوست.

او همان جوانی بود که در سال 1341 در یک شب سرد پاییزی متوجه ریزش کوه شد و با فداکاری جان مسافران یک قطار را از یک حادثه مرگ آور نجات داد.

دهقان فداکار که اکنون 84 سال سن دارد و در کرج زندگی می کند به تازگی با پیوستن به گروه همیاران طبیعت استان البرز حافظ منابع ملی و طبیعی کشور شده تا در دوران کهولت همچنان الگو بماند.

همیاران طبیعت، به صورت داوطلبانه در حفاظت از منابع طبیعی ومحیط زیست با ادارات کل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان البرز همکاری می کنند.

حفاظت از عرصه های ملی، شناسایی تهدیدات بالقوه و بالفعل منابع طبیعی و کنترل دام در مراتع از جمله وظایف همیاران طبیعت است.

اکنون دراستان البرزسه هزار نفر در سه گروه دانش آموزی (مروجان دانش آموزی)، همیار طبیعت مروج (اقشار مردمی) و همیار محافظ منابع طبیعی فعال هستند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    38 0
    دم همه طرفداران محیط زیست ایران گرم
  • ایرانی A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    17 0
    قدر این نازنین ها رو باید دونست!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    10 0
    هر كسي به نوبه خودش ميتونه طرفدار محيط زيست بشه خيلي ساده زباله ها رو از تو ماشينا نريزين بيرون و تو يه كيسه جمع كنيد و بعد از پياده شدن بندازين توسطل به همين سادگي....
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    4 0
    ما مردم ايران تا زماني كه بعضي از رفتارهاي اجتماعي خود را اصلاح نكنيم پيشرفت نخواهيم كرد. بايد ياد بگيريم كه خيابان جنگل ساحل كنار دريا و... سطل آشغال ما نيست كه به راحتي به خودمان اجازه ميديم آشغال پفك چيپس تخمه و... را بندازيم اونجا. اتوبان يا خيابان پيست اتومبيلراني فرمول يك نيست كه با تهديد جان عابران و يا اتومبيلهاي ديگر در آنجا كورس بذاريم و .. . با يك نگاه به كشورهاي پيشرفته مشخص ميشود كه در اين كشورها هيچ گاه شاهد چنين رفتارهايي نيستي. در واقع كليد موفقيت صنعتي و اقتصادي آنها همانرعايت هنجارهاي اجتماعي ميباشد. تا زماني كه اين چيزها را رعايت نكنيم رشد اقتصادي نداريم. آموزش و فرهنگ پيشرفت نميكند
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    4 0
    ياد ريزعلي خواجوي بخير...