مهر نوشت:

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران در آستانه دور بعدی مذاکرات با ۱+۵ در وین گفت: این دور از مذاکرات، احتمالا آخرین دور مرور موضوعات مهم که هر یک از طرفین معتقد است به شکلی می‌باید در توافق نهایی مورد توجه واقع شوند خواهد بود و از دور بعد نگارش مشترک توافق نهایی را آغاز خواهیم کرد که کاری پیچیده، دشوار و کم سرعت خواهد بود.

محمد جواد ظریف که برای شرکت در دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین اتریش به سر می برد در صفحه فیسبوک خود نوشت:

«سلام دوستان

صبح سه شنبه است و تا یکی دو ساعت دیگر مذاکرات با ۱+۵ در مقر ملل متحد در وین شروع می‌شود. این دور از مذاکرات، احتمالا آخرین دور مرور موضوعات مهم که هر یک از طرفین معتقد است به شکلی می‌باید در توافق نهایی مورد توجه واقع شوند خواهد بود و از دور بعد نگارش مشترک توافق نهایی را آغاز خواهیم کرد که کاری پیچیده، دشوار و کم سرعت خواهد بود.

به همین دلیل یک گروه مشورتی حقوقی از اساتید بسیار معتبر و شناخته شده حقوق بین‌الملل که افتخار همکاری با آن‌ها را در دانشگاه داشته‌ام و نیز از فارغ التحصیلان برجسته دکترای حقوق بین‌الملل دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج تشکیل داده‌ام که در این امر مهم هیأت مذاکره کننده را یاری کنند.

هر یک از دوستان و هموطنان هم که نظر مشورتی، نکته حقوقی یا پیشنهادی در این زمینه دارند می‌توانند به آدرس ایمیل من ارسال کنند.

شب گذشته هم در دیدار با خانم اشتون، یک بار دیگر با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی مردم بزرگ ایران، اهمیت احترام متقابل و موضع برابر را برای موفقیت مذاکرات برای وی تشریح کردم و به وی گفتم که برخلاف بسیاری از طرف‌های مذاکره کشورهای غربی که منبع قدرت و مشروعیت خارجی دارند، تنها منبع اقتدار جمهوری اسلامی ایران، مردم سربلند و مقاوم ایران‌اند که با عمق درک تاریخی -- برخواسته از مدنیتی چند هزار ساله که سده‌ها قدرت برتر جهان زمان خود بوده است -- به خوبی می‌دانند که در گستره تاریخ بشر، دوران همه قدرت‌های جهانی کوتاه است و نمی‌تواند دستاویزی برای تحمیل بر دیگران باشد. تصویر زمینه این صفحه هم برای یادآوری این واقعیت مهم است.

شاد و سربلند باشید.»

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدمحمد A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    آقا ظریف به مولا دوست دارم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    ظریف کار دیگه ای جز فیس بوک رفتن بلد نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سامان IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    درود بر دکتر ظریف به خاطر همین چند خط اندک که به احترام مردم ایران زمین می نویسد... تا باشد هر روز بر ظریف های این مملکت و حکومت اضافه شود... آرزوی توفیق برای تیم مذاکره کننده
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    آقا آمریکا هم باید تعهد بده حملات سایبریش رو تموم کنه.
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    من الله توفيق
  • شهرام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    دوست داريم
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    نزدیکی و تعامل با وزیر مملکت, آنهم اینقدر صمیمانه, چه حس خوبی دارد...
  • ناشناس IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 4
    سلام جناب ظریف بجای تذکر به فرهنگ و تمدن ایران به اشتون این خانمک را اینقده رو نیمدادی که بیاد به ایران و با فتنه دیدار کند والان هم قطعنامه علیه ایران صادر کند ما تا کی چوب نفهمیتو بخوریم جناب تحصیلکرده خارج از کشور که به داشتن همکلاسیهای خارجیت کلاس میذاری به جای این حرفا از خونهایی شهدا خجالت بکش