فارس نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت آماده بیمه کردن ۶ میلیون نفر در سال جاری است، گفت: کشور برای فائق آمدن بر مشکل بیکاری نیاز به ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور و رشد اقتصادی 7 درصدی دارد.
علی ربیعی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته، گفت: اساساً پرداخت یارانه در جهت تعادل و حمایت از مردم انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ایران دو برنامه برای یارانه تاکنون انجام شده که یکی در چند دهه تجربه شد و آن پایین نگه داشتن قیمت انرژی در ایران بود که آثار آن نه فقر را کاهش داد و نه به تولید کمکی کرد.

مهمترین بخش اظهارات ربیعی:
-به ناچار رویه پرداخت یارانه ها به درستی در دهه 80 تغییر کرد که قیمت‌ها تا اندازه‌ای به سمت واقعی شدن برود پیش رفت قانونی که در مجلس تصویب شد صحیح بود اما متاسفانه در اجرا به درستی عمل نشد و آنچه در ذات قانون نهفته بود اجرا نشد بنابراین این روند منجر به توزیع عادلانه‌ای در آمد و ایجاد اشتغال و کمک به تولید نشد و نیاز به اصلاح وجود داشت.

-در حال حاضر برای افزایش قیمت گازوئیل ملاحظات بخش کشاورزی در نظر گرفته شد و در مورد قیمت بنزین هم بار روانی و اجتماعی در نظر گرفته می‌شود و شیب آرامی خواهد داشت.

-اندازه تورمی که ناشی از افزایش قیمت‌ها خواهد بود ملایم است، حتما رسیدن به تورم 25 درصدی را دنبال می‌کند و سیاست خروج از رکود دولت همراه با افزایش تورم نخواهد بود.

-علاوه بر افزایش 25 درصدی رقمی نیز به حق مسکن و حق خواروبار و همچنین سطوح مختلف مزدی اضافه شد که مجموع این افزایش‌ بالای 28 درصد است.

-میزان دستمزدی که کارگران می‌گیرند به نحوی نیست که بتوانند از یارانه انصراف دهند بنابراین حتما کارگران مشمول یارانه نقدی خواهند بود. در خصوص بیمه درمانی مردم دولت توجه خاصی به سلامت در قالب هدفمندی یارانه‌ها دارد و تکلیف قانونی دولت تامین بیمه برای همه مردم ایران است که به زودی این کار انجام خواهد شد و همه ایرانیان فاقد دفترچه بیمه برای دریافت دفترچه فراخوان می‌شوند.

-سرانه بیمه روستائیان و شهرهای کوچک حدود 5 هزار تومان بود که با توجه به حمایت دولت این رقم به 16 هزار و 600 تومان رسید و سرانه بیمه شهری هم به 21 هزار و 500 تومان رسید.

-هم‌اکنون بیش از جمعیت کشور دفترچه بیمه وجود دارد، مطالعات سازمان مدیریت نشان می‌دهد حدود 6 میلیون نفر در کشور فاقد دفترچه بیمه هستند و دولت آماده بیمه کردن این افراد در سال جاری است.

-اشتغال در نتیجه تولید به وجود می‌آید اما در کشور ما بیکاری انباشته شده به دلیل رشد منفی اقتصادی سال‌های اخیر به وجود آمده ضمن اینکه دانشجویان زیادی در حال ورود به بازار کار هستند که کارجویان جدید تحصیل‌کرده و با ذائقه جدید به دنبال کار می‌گردند و دولت مسیر سختی در این بخش پیش رو دارد.
-کشور برای فائق آمدن بر مشکل بیکاری نیاز به ایجاد سالانه یک میلیون شغل و رشد اقتصادی 7 درصدی دارد.

-اولین گام دولت برای اشتغال کنترل تورم بود و در گام بعد برای خروج از رکود صنایعی که در حال از بین رفتن هستند و مشکل سرمایه در گردش دارند با کمک بانک مرکزی کمک‌هایی صورت می‌گیرد تا بیکاری به بیکاران کشور اضافه نشود.

-یکی از موضوعات دیگری که باید بررسی شود بحث سهام عدالت است که اگر خوب اداره شود می‌تواند سهم تعاون را به یکباره افزایش دهد.

-با توجه به روح کار جمعی که در کشور ما وجود دارد امیدواریم تعداد زیادی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند و دولت هم در مورد اینکه ارقامی که از انصراف یارانه‌ها به دست آورده در چه بخش‌هایی هزینه کرده به طور مرتب به مردم گزارش خواهد داد.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =