تسنیم نوشت:

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: انصراف از یارانه‌ها گشایشی برای سازمان‌های حمایتی است.

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن حضور در برنامه به خانه برمی‌گردیم در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تأثیرات آن برای اقشار ضعیف و تحت حمایت سازمان‌های حمایتی اظهار داشت: خدماتی که امروز در بستر اجتماع ارائه می‌دهیم بخشی از آن به واسطه هدفمندی یارانه‌هاست و در دو حوزه خدمات کمی و کیفی دسته‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۷۰ هزار خانوار پشت نوبتی داریم که باید وارد چرخه خدمات حمایتی سازمان بهزیستی شوند که با توجه به بعد خانوار بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود لذا باید در مصارف و منابع سازمان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: توسعه خدمات بهزیستی بخشی از منافع ملی است چرا که اگر یک بیمار مزمن، معتاد خیابانی یا یک فرد مجهول الهویه در سطح شهر داشته باشیم به واسطه خدمات دولتی می‌توان به وضعیت آن‌ها رسیدگی کرد و از محل صرفه‌جویی و انصراف از یارانه‌ها می‌توانیم بسته‌های خدمات کیفی و کمی بهتری برای جامعه هدف داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار مرکز خدمتی در سراسر کشور وجود دارد که در حوزه نگهداری سالمندان، افراد مجهول الهویه، بیماران ذهنی و روانی و افراد بی سرپرست و بدسرپرست فعالیت می‌کنند که در مجموع سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از خدمات مستمر ما استفاده می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها در خانه خدمت گرفته و مابقی در مراکز شبانه‌روزی و با هزینه مضاعف نگهداری می‌شوند.

هاشمی تصریح کرد: انصراف از یارانه‌ها گشایشی برای سازمان‌های حمایتی است و می‌تواند بعنوان یادگاری از سوی مردم در امر خیر باشد؛ آسیب‌های اجتماعی همیشه وجود دارد لذا باید در این زمینه مداخلات و سرمایه گذاری اجتماعی داشته باشیم و مردم نیز با حرکت شفاف خود در این زمینه با دولت هم آوایی کنند.

وی ادامه داد: انصراف از دریافت یارانه را می‌توان به عنوان حسنه جاریه محسوب کرد که برخی از طریق ساختن مساجد و مکانی برای خدمت به مردم این اقدام را انجام می‌دهند و سایرین نیز می‌توانند با این اقدام در امور خیر سرمایه گذاری کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: امسال و سال گذشته اقداماتی را در توسعه ضریب نفوذ سازمان انجام دادیم و معتقدیم باید همگرایی ملی اتفاق بیافتد تا انبساطی برای اقدامات دولتی نیز فراهم شود. به طور مثال در شهر تهران حدود ۸ هزار بیمار روانی مزمن که حضور هر یک از‌ آن‌ها می‌تواند رفت و امد یک محله را مختل کند وجود دارد که ما از‌ آن‌ها مانند فرزندان خودمان نگهداری می‌کنیم لذا در همه خدمات نیاز به حضور و مشارکت مردم داریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =