۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۲

مرور اخبار اجتماعی شنبه 19 بهمن

در شرایطی که کارشناسان امور شهری معتقدند رشد سریع جمعیت، عدم هماهنگی‌های بین ‌بخشی و نبود برنامه‌ریزی مناسب، استان تهران را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو و وضعیت زیست‌محیطی این استان را با بحران مواجه کرده است و با وجود تمام اقداماتی که در سال‌های اخیر برای کنترل تعداد فرزندان یک خانواده و با شعارهایی نظیر «فرزند کمتر، زندگی بهتر» صورت گرفته، آمارها حاکی است که جمعیت تهران طی 30 سال گذشته 142 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد قشمی، رییس سازمان ثبت احوال استان تهران اعلام کرده جمعیت استان تهران همزمان با انقلاب اسلامی 5 میلیون و 656 هزار و 322 نفر بوده اما با پایان دی ماه سال 1387 جمعیت پایتخت کشور به 13 میلیون و 658 هزار و 754 نفر رسیده است.

فقیران مواظب باشند
ما ایرانی‌ها ضرب‌المثلی داریم که «هرچه سنگ است مال پای لنگ است»، حالا تحقیقات هم مهر تاییدی می‌زنند بر این ضرب‌المثل. به گزارش ایسنا، نتایج دو پژوهش جدید از سوی محققان دانشگاه میشیگان نشان داده است که افراد و به ویژه کودکان خانواده‌های کم‌درآمد بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های خطرناک مانند تب‌خال یا هپاتیت A هستند. بر اساس این گزارش، درآمد پایین خطر ابتلا به عفونت‌های بیشتر را 33 درصد افزایش داده و از سوی دیگر درآمد بالا خطر ابتلا به این عفونت‌ها را 45 درصد کاهش می‌دهد.

 کاهش تعداد متکدیان
شما روزانه با چند متکدی روبه‌رو می‌شوید؟ آیا به نظر شما حضور متکدیان در سطح شهر کاهش یافته است؟ ... شاید برایتان جالب باشد نتایج یک نظرسنجی که در این خصوص انجام گرفته را بدانید.

به گزارش مهر، سیدرضا مصطفوی، مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرده بیش از 67 درصد افراد عنوان کرده‌اند که روزانه با یک تا سه متکدی مواجه می‌شوند و 16 درصد افراد با 5 تا 6 متکدی در روز برخورد می‌کنند و این میزان درباره مواجه شدن با بیش از 7 متکدی ، 16 درصد است. بر اساس این نتایج، از نظر 7/48 درصد شهروندان تعداد متکدیان در سطح شهر در چند ماه اخیر «کمتر و خیلی کمتر» شده است.

 دست‌کم تا هفت سال دیگر
پیش از این سخن از طرحی بود که بر مبنای آن دو ماه از خدمت سربازی مشمولینی که درس آموزش دفاعی را در دوران تحصیل با موفقیت به پایان رسانده باشند کم شود اما دیروز رییس سازمان نظام وظیفه عمومی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده در صورت تصویب این طرح در مراجع ذیصلاح، آیین‌نامه این قانون باید تدوین و تصویب شود، ضمن آن که کتب درسی نیز متناسب با اهداف طرح باید تدوین شود که این‌ها دست‌کم هفت سال زمان خواهد برد و تا این زیرساخت‌ها مهیا نشود، امکان اجرای طرح وجود نخواهد داشت.

به گفته سرتیپ دوم پاسدار محمدجواد زاده‌کمند، محتوای درس آموزش دفاعی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان باید به گونه‌ای باشد که آموزش‌های ارائه شده تا پایان دوره متوسطه، معادل آموزش‌های مقدماتی در دوران نظام وظیفه عمومی باشد.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =