گزارش وزارت انرژی آمریکا که امروز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به علت افزایش واردات و کاهش درصد استفاده از ظرفیت پالایشگاهها، افزایش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی وابسته به وزارت انرژی امریکا اعلام کرد ذخایر تجاری نفت خام آمریکا در هفته منتهی به اول ژانویه، یک میلیون و سیصد هزار بشکه افزایش یافت و به سیصد و بیست و هفت میلیون و سیصد هزار بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت خام آمریکا در پایان هفته گذشته پانصد هزار بشکه کاهش پیدا کند.


میزان واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته نیز سیصد و بیست و هشت هزار بشکه در روز افزایش یافت.
میزان نفت خام پالایش شده در آمریکا در هفته گذشته هشتاد و هفت هزار بشکه در روز کاهش یافت و به سیزده میلیون و هفتصد و نود هزار بشکه رسید. میزان ظرفیت استفاده شده پالایشگاهها نیز با چهار دهم درصد کاهش به هفتاد و نه ممیز نه دهم درصد رسید.


گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا همچنین نشان می دهد ذخایر گازوئیل و سوخت حرارتی آمریکا با سیصد هزار بشکه کاهش به یکصد و پنجاه و نه میلیون بشکه رسید. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند ذخایر گازوئیل و سوخت حرارتی امریکا یک میلیون و نهصد هزار بشکه کاهش یابد.


ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته با سه میلیون و هفتصد هزار بشکه افزایش به دویست و نوزده میلیون و هفتصد هزار بشکه رسید در حالی که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند ذخایر بنزین امریکا فقط پانصد هزار بشکه افزایش پیدا کند.
به دنبال انتشار گزارش وزارت انرژی امریکا، قیمت هربشکه نفت خام آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه فوریه، شصت و یک سنت کاهش یافت و به هشتاد و یک دلار و شانزده سنت رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =