ایسنا نوشت:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بر اجرای فاز دوم هدفمندی با توجه به قانون مصوب مجلس تاکید کرد و گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که بازار تعزیراتی شود بلکه باید مشکلات اقتصادی را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

بهروز نعمتی در ارزیابی خود از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر مبنای قانون باید ظرف مدت پنج سال هدفمندی یارانه‌ها به انجام رسد و هر دولتی که بخواهد این کار را دنبال کند، باید طبق رویه قانونی به آن رسیدگی کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تاکید بر اینکه طبیعتا دولت در اجرای فاز دوم مباحث کارشناسی را مورد توجه قرار داده ، گفت: دولت در مرحله دوم هدفمندی که آن را در دستور کار خود قرار داده است باید بر مبنای قانون اعلام کند افرادی که در دهک‌های 7، 8، 9 و 10 هستند و از نظر مالی استطاعت دارند، باید از دریافت یارانه صرف نظر کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر لزوم توجه دولت در پرداخت یارانه تولید تاکید کرد و گفت: از محل اجرای هدفمندی می‌بایست 10 هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یابد. از دولت انتظار می‌رود که برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه داشته باشد.

نعمتی درباره تاثیر اجرای هدفمندی بر بازار، گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که بازار تعزیراتی شود، بلکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که با برنامه‌ریزی مشکلات اقتصادی کشور به صورت ریشه‌ای حل شود.

او با اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در این بخشنامه کالاهای ضروری کشور از جمله یخچال، تلویزیون، انواع خودروی سبک و سنگین، ظروف و... مشخص شده بودند. در حالی که این مساله می‌تواند بازار را تعزیراتی کند و در این شرایط، بازرسان سازمان تعزیرات ناچار خواهند بود که در بازار به شکل گسترده‌تری حضور یابند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط تولید به رکود خواهد رسید و عملا باعث می‌شود که نتوانیم هدفمندی را آنگونه که قانون تدوین کرده است، اجرایی کنیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس همچنین به موضوع گران شدن قیمت بنزین اشاره کرد و گفت: امروز گران شدن قیمت بنزین و تغییر در سایر زمینه‌ها، نشان می‌دهد که اقتصاد ما، اقتصاد معیوبی است و از دولت انتظار می‌رود با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =