نسیم آنلاین نوشت:

عضو انجمن قطعه‌سازان گفت: اختصاص 'ارز مبادله‌ای' به خودرو در کوتاه‌مدت تأثیری بر کاهش قیمت ندارد.قبول داریم محصولات تولیدی در ایران به لحاظ کیفی قابل مقایسه با تولیدات جهانی نیست و فاصله بسیاری با آنها داریم. محدودیت‌های تجاری کماکان به قوت خود باقی هستند.

ساسان قربانی با اشاره به اختصاص ارز مبادله‌ای به خودرو از روز گذشته، گفت: چنانچه این تصمیم و اجرای آن تداوم داشته باشد می‌توان نسبت به کاهش قیمت ناشی از این مهم آن هم در میان مدت و بلندمدت امید داشت.

او توضیح داد: به عنوان مثال در سنوات گذشته نیز تصمیم گرفته شده بود که واردات قطعات موردنیاز خودرو‌سازان بر اساس ارز مبادله‌ای انجام شود ولی به دلیل پیچیدگی در بروکراسی‌های اداری و سخت‌گیری‌های بی‌مورد خودروسازان از دریافت ارز مبادله‌ای منصرف شده و به ناچار ارز موردنیاز خود را از بازار آزاد تأمین می‌کردند.

عضو انجمن قطعه‌سازان در خصوص میزان کاهش قیمت خودرو در صورت اختصاص ارز مبادله‌ای نیز، گفت: این تغییر نرخ بسته به میزان ارزی خودرو متفاوت خواهد بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود، مشکل صنعتگران در انتقال وجه به خارج از کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی از محدودیت‌های تجاری که کماکان به قوت خود باقی است، واردات مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده است.

قربانی اشاره‌ای هم به افزایش قیمت حامل‌های انرژی داشت و گفت: به طور معمول این تغییر نرخ، بهای سایر کالا‌ها به صورت غیر متناسب افزایش می‌دهد به عنوان مثال در حالیکه که افزایش 30 درصدی نرخ بنزین و گازوییل را داریم بهای دیگر اجناس هم بدون توجه به سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده آنها به همین میزان و بعضا بیش از آن رشد می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر غیر کیفی بودن خودرو‌های ایرانی گفت: قبول دارم که محصولات تولیدی در ایران به کیفی و تنوع قابل مقایسه با تولیدات دیگر کشور‌های دنیا نیست و فاصله بسیاری با آنها داریم اما باید به مشکلات تولید و صنعتگران در ایران نیز توجه کرد.

او بر این باور است که برای بهبود و ایجاد رونق در این صنعت باید یک عزم ملی و همگانی ایجاد شود چرا که وزارت صنعت به تنهایی قادر از رفع این مشکل نیست.


23231

 

کد خبر 351689

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    30 0
    مشکل عمده خودرو انحصار آن است. این خودرو سازان به بهانه ی ایجاد اشتغال کلی بودجه از دولت میگیرن و بدتر از آن انحصار کامل بازا را در دست گرفته اند. اگر از بیت المال به آنها بودجه داده میشود نمی بایست به نظر مردم درباره آنها که بارها در نظر سنجی و مناظره ها و غیره بیان شده احترام گذاشت؟
  • من A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    14 0
    در ایران هیچ وقت هیچ چیز ارزان نمی شود.شمام در این مورد یه کم طنز گفتی .نمی تونه کاهش قیمت در چیزی به وجود بیاد
  • من IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    11 0
    مملکت مال شماست و مردم ول معطلند. والا کسی ازت می پرسید چرا افزایش ها آنی است ؟ با سکوتت می گفت : به سلامت
  • نظري A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    9 0
    از وزيري كه بيش از 950 ميليارد تومان سرمايه دارد كه صد البته نوش جانش و در عمر خودش بنا به گفته خودشان بيشتر از پرايد و سمند ندارند و از شانس خوب ماجرا خيلي هم از آنها راضي است كه احتمالا ً نوع ساخت آنها سفارش مديران بوده بيش از اين نبايد براي بهبودي و لحاظ كردن خواست و ديدگاه مردم انتظار داشت ، مافياي خودرو براي همين مواقع است ديگه
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    پس چرا وقتی بحث خودکفایی است پیشگام در استخوان لیسی و ارائه امارها هستی؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین