۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰

گاهی به عمد و یا سهو رانندگان اعمالی انجام می دهند که منجر به آسیب به خود و یا خودرویشان و یا حتی دیگران می شود، کارهایی که به آن ها "تخلفات رانندگی" می گویند.

 

 

دکتر نصیر مشایخ حقوقدان و استاد دانشگاه در این زمینه معتقد است: تخلفات رانندگی دایره تقریبا" وسیعی دارد که شامل مواردی می شود که یا به خود راننده بستگی دارد و یا به خودروی سواری او. قوانین و مقررات وضع شده در جامعه از نگاه طراحان اولیه و قانون گذاران باید مانند پازلی کامل در جامعه پیاده شود تا تأثیر آن معلوم شود. اگر به دلایل گوناگون و یا نظارت ناکافی ، بخشی از قطعات پازل قانون اجراء و بخشی از قطعات پیاده نشود آن شکل لازم محقق نمی شود و در نتیجه زمینه گریز از مقررات و قوانین توسط رانندگان شکل می گیرد. 

منبع : ایران صدا 

24/26

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    4 0
    عدم اجراي درست قانون .مثلا تقاطع خيابان گلبرك و رشيد د رتهران پارس دور زدن ممنوع و با وجود مامور . تابلو راحت دور ميزنند.
  • فرهنگ نژاد NO ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 0
    آقایان و خانم ها فقط یک کلام:فرهنگ,فرهنگ و باز هم فرهنگ البته موارد دیگری هم هستند.مثلاً بنده خودم پراید دارم اما اصلاً اعتمادی به این ماشین ندارم. بیائید برای یکبار هم که شده به خودمان احترام بگذاریم.
  • سیا IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 0
    هرجا که جمعیت از حد خاصی بالاتر برود همین هرج و مرج ها بوجود میاید ، نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا اینطور است در بیشتر کشورهای پیشرفته سعی میکنند جمعیت انسانی را در سطح بزرگی پخش کنند و از ازدحام در سطح کوچ جلوگیری میکنند ولی در کشور ما مثلا" تهران نسبت جمعیت به سطح ، ولش کن چیزی نمیشه گفت ببخشید سرتونو درآوردم ، پوا برای شهرداری مهمتر از این حرفهاست.
    • شهروند A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
      2 0
      یکی از معدود نظرات منطقی و کمیابی بود که به اعتقاد من گره گشای خیلی از مشکلات فعلی است. آفرین به دقت شما. همین تهران رو که مثال زدید الان شهر ری رو خورده و چیزی نمونده که کرج رو هم بخوره. در حالی که اگر کنترلی وجود داشت سه شهر با امکانات متناسب و جمعیت معقول درکنار هم حضور داشتند که زندگی در آن ها لذت بخش بود نه این وضع اسف بار فعلی. به همین قیاس سایر مراکز استانها و شهرهای بزرگ را هم ملاحظه کنید. باور کنید خیلی از روستاها در شعاع 50 کیلومتری شهرها هستند که اگر یک کم رسیدگی بشه هر کدامشان می توانند باری از دوش هزاران مشکل شهرهای بزرگ بردارند، اما کسی توجه نمی کند.