فارس نوشت:

یک فعال بازار ارز در مورد علت افزایش نرخ ارز در دو روز اخیر گفت: انتظار بازار ارز بعد از صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی، افزایش عرضه بود اما با توجه به عدم تحقق این انتظار قیمت‌‌ها افزایش یافت.

در چند روز اخیر قیمت ارز دچار نوسان‌های پیاپی شده و چند روز کاهش و چند روز دیگر رشد قیمت داشته است.

درباره این مساله یکی از فعالان بازار ارز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: پس از صحبت‌‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر افزایش عرضه ارز با توجه به گشایش‌های جدید ارزی، قیمت‌ها در بازار تا حدودی تعدیل شد اما به دلیل عدم تحقق این امر، امروز مجددا قیمت‌ها رشد کرد.

وی با بیان اینکه بازار از دست صرافی‌ها خارج شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در بازار معاملات کاغذی انجام می‌شود و در واقع بخشی از خرید و فروش‌ها به هیچ وجه واقعی نیست و با هدف سفته بازی انجام می‌شود.

این صراف با بیان اینکه در بازار سفته بازی اسکناس وجود ندارد، افزود: بدون جابه‌جایی ارز، خرید فروش شده و قیمت‌ها تغییر می‌یابد و از محل این تغییرات قیمتی سود عاید دلالان می‌شود.

این فعال بازار ارز با اشاره به تجربه موفق کد رهگیری در معاملات مسکن،‌گفت: بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و جمع‌آوری بازار دلالی می‌تواند از این روش استفاده کرده و لازمه هر معامله قانونی ارز، صدور کد رهگیری باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بانک مرکزی در روزهای آینده، عرضه ارز را تقویت کند، می‌توان به کاهش قیمت ارز امیدوار بود.

به گزارش فارس، هم‌اکنون دلار ۳۳۱۰ تومان، یورو ۴۵۵۰ تومان و درهم ۸۹۸ تومان عرضه می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =