علیرضا رحیمی دهمین مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در حالی که چهاردهمین فصل لیگ برتر هنوز آغاز نشده است، اما پرسپولیس با انتصاب 10 مدیرعامل رکورد عجیبی از خود بر جای گذاشته است. پرسپولیسی ها در 13 دوره گذشته لیگ برتر با 9 مدیرعامل وارد مسابقات شده اند و رحیمی نیز نفر دهم در این زمینه محسوب می شود. مروری داریم بر تغییرات مدیریتی باشگاه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر:
1380: علی میرزایی مدیرعامل رسمی باشگاه بود اما امور تیم فوتبال کاملاً در اختیار پروین بود. در ماجرای انتقال رافت به امارات، فدراسیون فوتبال امضای پروین را قبول نکرد و در نهایت با امضای میرزایی بود که انتقال این بازیکن انجام شد که این نشان می دهد مدیرعامل رسمی باشگاه علی میرزایی بود.
1381: اکبر غمخوار مدیرعامل انتخابی هیات مدیره منصوب مهندس مهرعلیزاده بود که این فصل را با علی پروین آغاز و با او به پایان برد.
1382: غمخوار برای دومین سال متوالی مدیرعامل سرخ ها بود و دست به اصلاحات گسترده زد و پروین و خوردبین را کنار گذاشت. ستاره های پرسپولیس اما در میان حاشیه های زیاد ره به جایی نبردند.
1383: حجت الله خطیب مدیرکل ورزش استان تهران همزمان مدیریت باشگاه پرسپولیس را نیز بر عهده گرفت و پروین و یارانش دوباره به تیم بازگشتند.
1384: پرسپولیس فصل را با مدیریت خطیب و مربیگری پروین آغاز کرد اما در میانه فصل محمدحسن انصاری فرد از سوی هیات مدیره جدید و منصوب دولت نهم، به عنوان مدیرعامل انتخاب شد و پروین نیز برکنار شد.
1385: پرسپولیس بهترین بازی ها دهه اخیرش را با دنیزلی به نمایش گذاشت، اما دو اشتباه مسلّم داوری باعث شد سرخ ها دو جام حذفی را از دست بدهند و در نهایت انصاری فرد نیز کناره گیری کرد.
1386: حبیب کاشانی از شورای شهر تهران به مدیریت باشگاه پرسپولیس رسید و با استخدام افشین قطبی، پرسپولیس را پس از 5 فصل به قهرمانی لیگ برتر رساند اما بلافاصله بعد از قهرمانی استعفا داد و رفت!
1387: هیات مدیره منصوب محمد علی آبادی، در اقدامی عجیب داریوش مصطفوی را به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب کرد. عمر مدیریتی داریوش خان بسیار کوتاه بود و در زمستان همان سال عباس انصاری فرد جانشین او شد.
1388: عباس انصاری فرد با انتصاب کرانچار به مربیگری پرسپولیس فصل را آغاز کرد اما قبل از برکناری کرانچار، خودش برکنار شد و حبیب کاشانی به عنوان سرپرست موقت دوباره زمام امور را در دست گرفت و امور فنی تیم را نیز به علی دایی سپرد.
1389: حبیب کاشانی و علی دایی در کنار هم فصل را آغاز و در نهایت با قهرمانی در جام حذفی به پایان بردند. اما اختلافات این دو که سوژه برنامه طنز خنده بازار نیز شده بود، در نهایت به جدایی دایی انجامید.
1390: حبیب کاشانی امور فنی تیم را به دوست نزدیکش، حمید استیلی سپرد اما پرسپولیس بدترین شروع فصل را داشت و در نهایت با تعیین هایت مدیره جدید، کاشانی رفت و محمد رویانیان از ستاد سوخت به باشگاه پرسپولیس قدم گذاشت. او پس از چند بازی استیلی را کنار گذاشت و دنیزلی را به پرسپولیس بازگرداند.
1391: محمد رویانیان با خرید چند بازیکن مشهور و استخدام مانوئل خوزه پرتغالی نوید فصل خوبی را به پرسپولیسی ها داد، اما خوزه هم نتوانست در این تیم کاری بکند و در نهایت یحیی گل محمدی جانشین این پیرمرد بداخلاق پرتغالی شد. یحیی تیم را به فینال جام حذفی رساند، اما پرسپولیس در ضربات پنالتی خوش شانس نبود.
1392: رویانیان در آستانه برکناری بود که فشار هواداران و رسانه ها باعث شد وزیر ورزش از تصمیمش منصرف شود. رویانیان امور فنی تیم را به علی دایی سپرد و پرسپولیس بعد از 3 سال به صدر جدول لیگ برتر رسید. در میانه های فصل بود که رویانیان در نهایت ترجیح داد استعفا کند و علی پروین به عنوان سرپرست موقت جانشین سردار شد و پرسپولیس با کسب سهمیه آسیایی و نایب قهرمانی به کار خود پایان داد.
1393: علیرضا رحیمی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس منصوب شده است. بررسی سابقه مدیریت در این باشگاه نشان می دهد دوران مدیریت مدیران این تیم بدون توجه به عملکردشان حداکثر دو سال بوده است. باید منتظر ماند و دید آیا رحیمی می تواند این رکورد را بشکند و از جابجایی های زودهنگام جلوگیری کند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =