درخواست کاربران خبرآنلاین از رئیس جمهور:شجاعانه و صادقانه از مشکلات اقتصادی، تندروها و...سخن بگویید

مباحث اقتصادی این روزها به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است و کاربران خبرآنلاین هم خواستار آن هستند که رییس جمهور در گتفگوی تلویزیونی خود در این خصوص برای مردم سخن بگوید.

به گزارش خبرآنلاین؛ حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری ایران امشب برای چهارمین بار رودروی مردم قرار خواهد گرفت تا مستقیما با آنها به گفتگو بنشیند. گفتگوی تلویزیونی رییس جمهوری با مردم در حالی که فاز دوم هدفمندی یارانه ها عملا کلید خورده است و قیمت حامل های انرژی افزایش یافته است اهمیت آن را فزونی بخشیده است و پیش بینی می شود محور اصلی اظهارات رییس دولت یازدهم پیرامون مباحث اقتصادی و رفع برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم در خصوص شرایط اقتصادی کشور در روزهای آینده باشد.

خبرگزاری خبرآنلاین هم در نظرخواهی از کاربران محترم خود خواست مهمترین محورهایی که به نظر آنها باید رییس جمهور درموردشان با مردم سخن بگوید را بیان کنند. مباحث اقتصادی اگرچه محور اصلی این درخواست ها بوده است اما مباحث سیاسی در قالب انتظارات و توصیه به دولت هم از جمله مباحث مطرح شده از سوی کاربران بوده است.

آنگونه که «سامی» یکی از کاربران به تندروی ها علیه دولت اشاره کرده و خطاب به رئیس جمهور نوشته است:«لطفا منفعل عمل نکنید افراطی ها نمی گذارند این ملت روز خوش ببینند، از چه واهمه دارید اگر در راستای خواسته های خداوند و مردم حرکت کنید قطعا پیروز خواهید بود ملت پشتیبان شماست.

کاربرانی هم بوده اند که از رییس جمهور خواسته‌اند که «شجاعانه» و «صادقانه» سخن بگوید و پشت پرده کارشکنی‌ها علیه دولت را آشکار سازد. پای سی دی «من روحانی هستم» و حوادث بند 350 اوین هم به سوالات کاربران خبرآنلاین باز شده و خواستار توضیح رییس جمهور در اینباره شده اند.

برخی از کاربران هم از رییس دولت گلایه کرده و از عمل نکردن وی به برخی از شعارهای انتخاباتی اش انتقاد کرده اند. گرچه دیگرانی هم بودند که خواستار صبر و فرصت دادن به دولت شده اند.

کاربرانی دیگر هم خواستار آن شده اند که کلید رییس جمهور سریعتر قفل های اقتصادی چون مسکن و حقوق کارگران را باز کند.

در ادامه به برخی از کامنت‌های کاربران خبرآنلاین و انتظاراتی که از سخنان امشب رییس جمهور دارند اشاره شده است؛

متن کامل کامنت ها هم [اینجاقابل مشاهده است.

حوزه

کاربران خبرآنلاین از رییس‌جمهور خواستند درباره چه مسائلی صحبت کند؟

سیاسی

*آقای رییس جمهور شما شعار دادید دو چیز به ارزش خود برمیگرده 1 پاسپورت ایرانی 2 ریال ایرانی

*واضح بیان کنند که دولتی که توان مقابله با یک سی دی بر علیه خود را ندارد خواهشا ً اسم آزادی بیان را نگید چطور میتواند به مردم وعده مقابله با گرانی تورم و ارزی که به 3400 تومان رسید را بدهد ؟ مردم به خود عملکرد دولت و برنامه های اینان بی اعتماد و مشکوکند.

*چرا هنوز حبس و حصر برقراره؟ 

*شجاعانه اسم ببره چه گروههایی و حامیانی به نام دور زدن تحریم مردم را دور زدند . بگم بگم نکنه یا اسم ببره یا اصلا موضوع را مطرح نکنه .

*آقای رئیس جمهور این هست چرا درباره جوسازی علیه دولت سکوت پیشه میکنن و جواب این اهانتها را محکم نمیدن آخه یعنی مقام دوم کشور جناب رئیس جمهور هستند.

*لطفا رئیس جمهور به این سی دی که درباه اش ساخته اند هم حرفی بزنه. چون با کتاب آقای هاشمی هماهنگه

*شجاعانه عوامل پشت پرده حوادث اخیر را تهیه فیلم ، جو روانی عدم انصراف و... به مردم معرفی کند.

* از رئیس جمهور خواهش میکنم با صداقت بگن که چه بلاهای دیگه ای در انتظار مردم هست که سرشون نیومده.  جمله ای که آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوریشون ذکر کردن رو به یاد بیارن شاید یه تغییری بوجود بیاد تو روال ریاستشون . آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است: با دوستان مروت با دشمنان مدارا...

*ما همچنان منتظر موضع شما و وزارت اطلاعات شما درباره بند 350 زندان اوین هستیم.

*چرا اقای رپیس جمهور در برابر تندروهای افراطی سکوت میکنن و جوابی قاطع بهشون نمیدن خصوصا توزمینه پرونده هسته ای؟

*راجع به اینکه چرا دروغ در جامعه رواج پیدا کرده؟ مردم به کی نگاه می کنند و از کی یاد می گیرند؟

*تکلیف ملت با تندروهای خرابکار چیه؟ شما دیگه تدارکاتچی نباشید و تکلیف ملت رو با این جماعت نادان روشن کنید.

*چرا غرامت ایران از عراق گرفته نمی شود؟ بخصوص که الان در چنین شرایطی هستیم آن غرامت بسیار کمک کننده می تواند باشد

اقتصادی

*چرا دولت که دائم از کنترل تورم و کاهش خطی و نقطه ای آن صحبت میکند ولی آثار آن را ما نمی بینیم.

*یارانه رو میخوان قطع کنن؟ بنزین گرون شد.ماشین گرون شد. مذاکرات تا حالا هیچ تغییری تو اقتصاد نذاشته.

*به گفته مقامات مسئول هر تصادف منجر به فوت در حدود 1 میلیارد برای دولت هزینه دارد ، لطفا ً بفرمائید با سالی حدود 20 هزار تصادف منجر به فوت و و ضعیت اسفبار خودروهای داخلی ، چرا به درخواست به حق مردم توجه ننمودید و این اجازه را به وزیر صنعت دادید که به اسم کمک به خودروسازان قریب 5 دهه و کمک به اسم سرانه بهداشت و درمان که جای بحث دارد و به نوعی دست تو جیب مردم کردن بود تعرفه واردات را بیش از آن چیزی که باید می بود افزایش دادند ؟

*به روحانی بگید حالا که بنزین رو یک شبه 80 درصد گرون کرده، تعرفه واردات خودر با کیفیت ژاپنی و آلمانی رو که 40 تا 75 درصد هست و مالیات 8 درصدی اون رو هم به صفر درصد کاهش بده.

*مردم ما یا خیلی عجول هستند یا غیر منطقی. آخه چطوری انتظار دارید اقتصادی که 35 ساله درست نشده تازه یکی هم هشت قبل تیشه به ریشه اش زده حالا بنده خدا روحانی تو 10 ماه درستش کنه؟

*درصد شیب را اعلام کنه و اینکه چرا در مورد دلار کاری نکرد و بدتر هم شد.

*در مورد گرانی ارز و سکه صحبت کنند در مورد گرانی اجناس صحبت کنند . در مورد کنترل قمت ارز صحبت کنند. در مورد بد بختی مردم که با این گرانی ها به وجود می اید صحبت کنند ...

*در مورد اختلاس ها کاملا به من اطلاع دهد که چه کسان یا ارگانهایی اینچنین بیت المال را غارت کردند ، اگر این کار را نکند من از او نمی گذرم.

*آقای رئیس جمهور سلام : آیا با اجرای هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم قادر به مهار تورم هستیتد تجربه نشان داده اجرای این قانون با تورم بالا مواجه بوده و هیچ اقدامی نتوانسته مانع این تورم شود شما چه شاهکاری می خواهید انجام دهید . بهتر نبود مسائل اقتصادی و نابسامانی ها را بدون اجرای این طرح تورمزا و با اجرای صحیح قوانین دیگر مثل قوانین نظارتی بهبود بخشید.

*احیای سازمان مدیریت که اولین قولتون بود، پس چی شد؟

*آقای روحانی چرا باید کارمند و کارگر پیش از دریافت حقوق ماهیانه خود مالیات پرداخت کنند در صورتیکه غالب تجار ، دلالان کالا ، دارندگان کلان ملک و زمین ، شرکتهای بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی و... رانت خواران مشهود در جامعه به انحای مختلف با فرار مالیاتی سودهای میلیاردی به جیب بزنند .

*تکلیف ملت با تندروهای خرابکار چیه؟ شما دیگه تدارکاتچی نباشید و تکلیف ملت رو با این جماعت نادان روشن کنید.

*آیا کار درستیه که مردم را تشویق به انصراف از یارانه بکنید و عده ای صادقانه انصراف دهند ولی آنهایی که به دروغ و با وجود تمکن مالی انصراف نداده اند مورد تشویق قرار بگیرند.

*خیلی دوست دارم روحانی به این سوال که تحلیلش از پشت پا نزدن مردم به یارانه ها چیه؟

اجتماعی و فرهنگی

*توضیح بدهند که بالاخره کی اینترنت سریع و ارزان خواهیم داشت؟ اصلا قرار چنین اتفاقی بیفته یا نه؟ اصلا ایشون چنین امکانی رو جزو حقوق انسان ها میدونن؟

*لطفا درباره طرحشان برای سلامت هم توضیح بدن که این طرح درباره ارزان شدن درمان از کی شروع می شه

*در باره محرومیت از تحصیل چه اقدامی می خواهند انجام دهند؟

* ایشان از بیمه و سلامت بهتر گفتن اما هم بیمه طلایی فرهنگیان گرون شد هم عینک و دندان پزشکی از پوشش بیمه درسال 93 بیرون اومده واقعا تاسف آوره

*منشور حقوق شهروندی چه شد؟؟

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    59 26
    آقای روحانی لطفا از دولت گذشته انتقاد کنید
    • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      8 40
      مترسد زیرا دولت قبلی بهترینه
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    49 3
    ما فقط خواهان عملی کردن وعده های انتخاباتی روحانی هستیم.در اقتصاد تورم همچنان بدون حساب وکتاب مردم رو آزار می دهد.خودرو هم که دائم گرون میشه
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    18 37
    صادقانه حرف بزند. فرافکنی نکند. مردم را تحمیق نکند. وقتی حرفی می زند بداند که به زودی در دادگاه الهی باید پاسخگوی حرفهایش باشد. پشت خانواده معظم شهدا و رهبری عزیز قائم نشود. ما اقای روحانی را دوست داریم. از خدا می خواهیم که واقعا کشور در دولت او خوب و بهتر اداره شود. اما مثل اینکه اینطور نخواهد شد.
  • ايراني A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    36 7
    آقاي رييس جمهور صبر مردم دربرابر اهانت هاي عده اي به دولت و راي مردم تمام شده لطفا موضع گيري كنيد از مقام معظم رهبري جهت دفع بحران فتنه گران پايداري استمداد بطلبيد .
  • نیما IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    12 3
    ما از شما خواهش میکنیم، تمنا داریم، عاجزانه درخواست میکنیم ، "نام ببرید" بگویید چه افرادی، گروهی، ارگانی سنگ در پیشرفت اقتصادی، سیاسی، مذاکرات ژنو و ... را دارند. خواهش میکنیم اشتباه آقای خاتمی را در سکوت مقابل افراطی ها تکرار نکنید.
  • کاظم IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    5 2
    اقای رییس جمهور خوهشا 1نسبت به حل تحریمهاتلاش کنید 2 مدیریت قوی وانسای پاک که ازحق مردم دفاع کنند نه مثل مدیران دولت قبل
  • ایرانی A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    9 4
    روحانی عزیز تا زمانی که به تند روها باج ندی ملت پشتیبانت خواهند بود...انشاا... در انتخابات اتی جواب تند روها رو خواهیم داد.
  • محمدحسین A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    7 1
    آدم یاد ستون کیهان و خوانندگان میوفته
  • شهروند A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    12 6
    اقای روحانی فقر بیداد میکنه مردم بریدند حرف زیاد زده شده عمل کی/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    4 3
    اگر امشب با توجه به تمام این اتفاقات صحبتی از اونها نشه سرور گرامی ،رئیس جمهور محترم به شما قول میدهم دیگر ثانیه ای از وقت خود را دراین راه گوش دادن به سخنانبه هدر نمیدهم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    5 2
    انتقاد فایده نداره .باید قاطع هر کسی که حق ملت را خورده بگیرید .تا دست دیگران کوتاه شود .یا سازش ...مانند سی سال که سازش بوده
  • رضا IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    2 1
    چرا ما مردم ایران البته قشر متوسط رو به پایین باید اینقد زندگی سخت و طاقت فرسا داشته باشیم .جای دوری نریم همین کشورهای عربی یک هزارم سرمایه های ملی بیت المال ما رو ندارن اما ببینید چقدر شاهانه زندگی میکنن . . . بهترین تکنولوژی های روز , بهترین خودروها , بهترین امکانات رو دارن و لذت میبرن . بعد ما تو کشور خودمون به اسم خودکفایی بی یفیت ترین و آشغال ترین محصولات تولید داخل رو با هزینه هنگفت مجبوریم استفاده کنیم , نمونه بارزش صنعت خودرو واقعا چرا مسئولین برای جان مردم ارزش قائل نیستن . . .
  • ارش A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    2 2
    اقای روحانی مچکریم به خاطر همه داشته ها و نداشته هایمان . ادب و متانت و وقارتان را عشق است فق شما