ایسنا نوشت:

حمید قبادی در جلسه‌ای که برای هم‌اندیشی با خبرنگاران برگزار کرد‌ه بود، از لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به مقوله‌ی مد و لباس، رفع موانع و محدودیت‌های این حوزه توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای پوشش خبری رویدادهای این حوزه سخن گفت.

حمید قبادی، با خبرنگاران حوزه‌ی مد و لباس جلسه‌ی هم‌اندیشی برگزارکرد.

قبادی با تاکید لزوم بازگشایی آیکون مد و لباس گفت: یک بانک اطلاعاتی 20 هزار نفری از دست اندرکاران این حوزه در اختیار ما قرار دارد که بعد از بخش کتاب غنی‌ترین بانک اطلاعاتی موجود در بخش‌های فرهنگی و هنری است. بنابراین این پتانسیل وجود دارد که رسانه‌ها به شکل گسترده‌ای به پوشش اخبار و رویدادها و طرح مباحث تحلیلی در این حوزه بپردازند.

او در بخشی دیگر از سخنانش درباره‌ی شوهای زیرزمینی گفت: در جلسه‌ای که با مزون‌داران داشتیم از آن‌ها ‌خواستیم که در سومین جشنواره‌ی مد و لباس شرکت کنند و متوجه شدیم که آن‌ها نگران هستند که مبادا در معرفی خود به ما دستگیر شوند. ولی مزون دارانی که به جشنواره آمدند و شرایط را بررسی کردند. عمدتا مایل بودند که در این جشنواره شرکت کنند.

قبادی با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی توجه بیشتری به مد و لباس دارند، گفت: من جریان مد و لباس کشور را در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از شبکه‌های رسمی دنبال می‌کنم چون مخاطبان ما بیشتر آنجا هستند.

او در بخش دیگر سخنانش گفت: تصمیم داریم که 20 مرکز استاندارد شده راه اندازی کنیم تا در آن با نمایش زنده میزبان نمایشگاه‌های لباس باشیم. یکی از آن مرکز‌ها طبقه‌ی دوم تالار وحدت خواهد بود که برای برگزاری این نمایش گاه بسیار مناسب است البته در این نمایشگاه نماینده‌ای از کارگروه ما به عنوان ناظر شرکت خواهد کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش درباره محدودیت رسانه‌ها در انتشار اخبار مد و لباس گفت: با دکتر انتظامی، معاون محترم وزیر ارشاد در امور مطبوعات جلسه‌ای خواهیم گذاشت که در آن درباره‌ی حل مشکلاتی که نشریات می‌توانند درباره مد و لباس داشته باشند،‌ هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

او گفت: یکی از کارهای مهمی که ما انجام می‌دهیم این است که تصمیم داریم لباس‌های افراد مرجع را تغییر دهیم. یعنی برای چهره‌های شاخصی که مقام رسمی هستند و لباس‌های مناسبی نمی‌پوشند، لباس مناسب پیشنهاد دهیم.

قبادی در پاسخ به این سوال که مشکل انتشار عکس زنان و مسائل مربوط به آن را چطور حل می‌کند، گفت: هم برای عکس و هم برای نمایش زنده از مقام معظم رهبری استفتاء گرفتیم و ایشان فرمودند که با رعایت حرمت، استفاده از این دو بلامانع است.


231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 0
    تو كشوري كه گشت ارشاد داره شوي زنده لباس ديگه چه صيغه ايه؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    1 0
    بالاخره نمردیم و دیدیم که تصمیمات عاقلانه شده است . تولید کنندگان پوشاک در ایران ، کارهای با کیفیتی دارند و اگر از آنان کمی حمایت شود ، بازار پوشاکمان از دست تولیدکنندگان ترکیه و.... در خواهد آمد . تا به حال نه تنها حمایتی از آنان نمی شد بلکه ارگانهای مختلف به شکلهای مختلف آنان را مورد آزار و اذیت قرار می دادند : نمایش ندادن لباس ، استفاده نکردن از مانکنهای پلاستیکی ، بریدن اندام مجسمه ها ، نصفه کردن جمجمه ی مجسمه ها و..... که همگی به معنای استفاده نکردن از تبلیغ و معرفی محصولات بود که در نهایت ، تولیدکننده عطای تولید را به لقایش می بخشید و به جمع دلالان ارز و... یا بیکاران جامعه می پیوست