ایسنا نوشت:

مجتبی بیگدلی - رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن - درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: بخش مسکن بیشترین اشتغالزایی را در کشور دارد و 70 درصد اشتغال کشور زیر مجموعه این بخش است.

او گفت:‌ از آنجاکه سالی یک میلیون ازدواج در کشور صورت می‌گیرد برای تامین مسکن این افراد یک و نیم میلیون واحد مسکونی نیاز داریم.

بیگدلی گفت: هیچ صنعتی پویاتر، با پهنه کارآفرینی و اشتغالزایی بالاتر از صنعت ساخت و ساز نیست اما وزارت راه و شهرسازی هیچ برنامه‌ای در این زمینه ارائه نداده و این بخش را تعطیل کرده است.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با بیان این‌که حدود یک سال از زمان تصدی مسئولان جدید بخش مسکن می‌گذرد، گفت: هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است به طوری که ارائه وام خرید، ساخت و ارائه زمین در تولید انبوه تعطیل شده است.

او گفت: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در بخش مسکن، هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

بیگدلی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: مسئولان باید برنامه‌ریزی، افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و ساخت و ساز را کنترل کنند.

رییس انجمن انبوه ‌سازان مسکن گفت: سرمایه‌گذاران در این بخش نیاز به مشوق دارند برای آن‌که تولید بیشتری داشته باشند.

او با بیان این‌که از ابتدای سال قیمت‌ مصالح ساختمانی افزایش یافته است، گفت: این افزایش قیمت با شیب تند ادامه دارد و این عامل خود عامل مخاطره‌آمیز در بازار مسکن خواهد بود؛ به طوری که انگیزه کارآفرین را کم می‌کند و وضع وخیمی در بازار به وجود می‌آورد.

بیگدلی گفت: دوران فعلی، آرامش قبل از طوفان است به طوری که یک سونامی در قیمت‌ها اتفاق خواهد افتاد.

او با بیان این‌که در حال حاضر تا حدودی رونق به بازار مسکن بازگشته است، ادامه داد: به زودی صدای شکستن دیواره تقاضا را خواهیم شنید و در پی آن سونامی افزایش قیمت مسکن اتفاق خواهد افتاد.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور درباره اولویت‌های دولت در این بخش گفت: تسهیلات دولتی به این بخش تعلق نمی‌گیرد باید وام‌های خرید و تولید دوباره راه بیفتد و در اختیار انبوه ساز و تولیدکننده قرار گیرد.

او گفت:‌ افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث کاهش تولید می‌شود و کسانی هم که انگیزه تولید دارند انگیزه خود را از دست می‌دهند و ما به شدت به سمت کمبود عرضه و بالا رفتن تقاضا پیش خواهیم رفت.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسته از گرانی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    17 1
    لعنت خدا بر گرانفروشان...
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    8 9
    بالاخره این آقا تکلیف خودشو روشن کنه: رئیس کانون انبوه سازان: خانه ها روی دست سازنده ها مانده است رئیس کانون انبوه سازان: رکود بخش مسکن همچنان باقی می ماند رئیس کانون انبوه سازان مسکن: مردم قدرت خرید خانه را ندارند / یعنی که چی؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    8 11
    بیخود جو سازی نکنید مردم توان خرید مسکن با همین قیمتها رو هم ندارند ، پس تا دلتون میخواهد گرون کنید و به سرمایه دارها که 10 درصد جامعه هستند بفروشید
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    8 12
    می بخشید در حال حاضر هم تعداد زیادی مسکن خالی روی دست شما و همکارانتون مونده که اگه مردم پول داشتن تا حال فروخته بودید حال بقول شما سونامی افزایش قیمت که هیچ نسیم افزایش قیمت هم که پیش بیاد همین ماهی یک خونه هم تمی فروشید .
  • محمد A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    17 6
    الان بهترين وقت خريده، فكر ميكنم قيمتها تا پاييز به شدت افزايش پيدا ميكنه.
  • محمدرضا A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    12 1
    آقای وزیر حواستون به بازار اوراق مسکن هست که افتاده دست دلالا و قیمت یه وام 45 میلیونی 8 میلیون شده؟ یعنی نظم دادن و درست کردن یه ساز و کار اصولی برای این بازار انقدر سخته؟ ما که مصرف کننده هستیم چه گناهی کردیم که باید برای هر برگ یک میلیون تومانی 180 هزار تومان پرداخت کنیم؟ این درسته؟؟ پس کو نظم کجاست قانون؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 7
    جالبه ، چند روز پیش از خود ایشون یه مصاحبه چاپ کرده بودن که رکود فعلی در بازار مسکن تا 2 سال دیگه باقی خواهد ماند. ولی الان واسه تحریک مردم اینجوری میگه
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    11 0
    امیدواریم این سونامی افزایش قیمت اتفاق نیفتد. و در ضمن ما نفهمیدیم ایشان نگران بی سرپناهانند یا کسب و کار خودشان؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    5 10
    بخش مسکن بیشترین اشتغال زایی را در کشور دارد ، 70 درصد ؟؟؟ اولا این یک خالی بندی بی اساس برای جوسازی و گرم کردم بازار دلالی و واسطه گری است ،دومند الان سه سال است که سرمایه و ثروت کشور را به قیمت منفی 6 درصد شدن رشد اقتصادی و منفی 12 درصد شدن رشد صنعت روانه بازار خاک و آجر کرده اند ، میلیونها نفر بیکار شده اند و میلیونها نفر دیگر کارهای موقت و درحد بیکاری دارند تا یک مشت دلال ثروتهای چند میلیاردی جمع کنند و هنوز حریص و تشنه باشند ، سومند با کدام توان و قدرت مالی مردم و نیازمندان واقعی مسکن میتوانند خانه دار شوند؟؟؟ چهارمند نرخ تولید بیش از حد و مازاد مسکن به 1/8 برابر نیاز رسیده و همچنان ادامه دارد ،به نظر بهتر است برای فروش رفتن این عرضه مازاد به بازار بروید و از چین بیخانمان وارد کنید
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    7 9
    قیمت سیمان که تغییری نکرد ، قیمت آهن آلات هم فعلا تغییری نکرده ، تازه حدود 20 درصد هم نسبت به اوج گرانیهای سالهای قبل کاهش داشته ، قیمت مسکن هم که تا 30 درصد پایین آمده و اگر مردم توان داشتند خوب تا حالا میخریدند ، از آن گذشته مردم در ثبت نام برای یارانه ها نشان دادند که در مقابل اوضاع بد اقتصادی توان صف آرایی و زیر بار نرفتن را دارند ، پس بفرمایید چگونه سونامی میخواهد اتفاق بیافتد ، شاید با جو دادنها و التماس کردنهای شما و دلالها و بساز و بفروشهای نامحترم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    8 0
    متاسفم
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 7
    چقدر با ذوق مردم بيچاره با همين قيمت ها هم تا سالها نميتونن خونه بخرن بعد شما داري پاي كوبي ميكني؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    21 2
    با کاهش سود بانکی بدتر هم خواهد شد
    • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      0 0
      این آقای وزیر مسکن کجاست که همش دلالها و واسطه های باید هر روز حس یاس و بیچارگی به مردم القا کنند
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 4
    باهر افزایش قیمتی مخالف باشم با افزایش قیمت مصالح موافقم بلکه نتونن دیگه برج بسازن خفه شدیممم
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    5 14
    زهي خيال باطل
  • سجاد A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    10 8
    فرض کنید هزینه ساخت از متری 700 فعلی به متری 2000 برسه. خب بالاخره طرف تقاضا باید توان خرید داشته باشه یا نه؟ همین الان هم کسی توان خرید با این قیمت ها رو نداره چه برسه به اینکه گرون هم بشه. تا زمانیکه سطح درآمد مردم با قیمت ها تناسب پیدا نکنه از این خبرا نیست. بازارگرمی بیخود نکنید.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    7 8
    قيمت ساخت حد اكثر توي تهران مجلل بسازن 1 ميليون تومان هست اگه 40 درصد هم بهش تورم بخوره كه نميخوره ميشه متري 400 تومان . طبق امار مركز آما ايران دانلود كنيد ببينيد تعداد مسكن توي تهران بالاتر از 3 ميليون تا سال 90 هست و تعداد انسان 10 تا 11 ميليون نفر يعني هر 3 نفر تا 3.5 نفر تا سال 1390 يك خانه داشته اند اگر دلال بازي و ... نبود طبق مطلب دوم مرتبط در ذيل همين مطلب خانه ها روي دست عده اي مانده و به دنبال فرصت براي نقد شدن ميگردن يك واحد 100 متري 500 ميليون توماني سال ديگر بايد متري 6100000 تومان فروش برود تا سود 22 درصدي بانك را جبران كند درصدت اجاره دادن واحد از نوساز بودن خارج شده و قيمت افت ميكند پس خانه محكوم به ارزان شدن است
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    7 9
    شما و دلالان و بنگاهداران هر ترفند جديدي داريد بكار گيريد ولي بدانيد مردم پول و قدرت خريد ندارند و تا زمانيكه حداقل چهل در صد قيمت ها كاهش نيابد امكان رونق مسكن غير ممكن است وقتي در نيمه دوم سال 91 نا مردانه قيمت ها را دو برابر كرده و مردم را به عزا نشانديد بايد فكر انصاف هم ميداشتيد كه مال دنيا فيبتان داد حالا بمانيد و با ترفند هايي براي خود فيلم بازي كنيد قيمت هر متر مربع ساختمان متوسط يك ميليون تومان تمام ميشود قيمت زمين و سود سر مايه گذاري چند محاسبه مي كنيد كه اين قيمت ها را اعلام مي كنيد بنده يك مهندس هستم و از محاسبات مطلع هستم
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    7 13
    اصلاً هم اين خبر ها نيست. اينها جو سأزي است.
  • رضا A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    15 1
    خسته شدم به خدا.من بدو خونه بدو...
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    12 6
    یک عده به جای پیدا کردن راه حل مشکل تمام تلاششون را گذاشتن برای ایجاد عاملی برای افزایش قیمت مسکن.
  • حميد IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    15 11
    جناب آقاي بیگدلی، عامل اصلي گراني مسكن اول سازنده و دوم مشاورين املاك هستند. جناب آقاي بيگدلي، با توجه به قيمت مصالح، واقعاً قيمت آپارتمان در تهران واقعي است. جناب آقاي بيگدلي، قيمت مسكن در شهرهايي مانند پاريس، لندن، نيويورك و ... با امكانات هزار برابري تهران ارزان‌تر از تهران است. جناب آقاي بيگدلي، انصاف هم خوب چيزي است.
  • بی نام US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    9 11
    شما سنگ خودتان را به سینه می زنید و دنبال منافع خودتان هستید. والان از رکود بازار نگرانید نه از گرانی اینده
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    27 1
    مردم ما معمولا چیزی ارزون بشه خرید نمیکنن ،صبر میکنن خوب که گرون شد هجوم میارن قیمتشو صد برابر میکنن . مشابه این رفتار رو توی باززار ارز و سکه هم میشه دید
  • امیر A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    24 2
    خدا به دادمون برسه، اخه روند گرفتن وام مسکن انقدر دوندگی داره که اگر همین امروز هم بریم دنبالش بالاخره به سونامی افزایش قیمت مسکن می خوریم حتما،
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    13 2
    واقعا درسته
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    7 10
    هرچه قیمت مسکن زیاد بشه به همان اندازه رکود بازار زیاد خواهد شد ،
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    7 10
    سالی یک میلیون ازدواج نمیشه اگر هم بشه قرار نیست همشون برن خونه خودشون
  • ابی A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    2 11
    باریکلا؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    9 9
    تجربه نشون وقتی کالایی گرون بشه بدون هشدار قبلی گرون میشه وقتی کالایی رکود پیدا کنه شروع به انتشار شایعه گرونی میکنند شاید فروش بره آخه یکی نیست به این اقا بگه اگه فروش خونه رکود داره به خاطر اینه بیشتر مردم قدرت خریدش رو ندارند شما قیمت رو متری یک میلیارد بکنید اون وقت از رکود خارج میشه؟
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    6 4
    این منفی هاروکیا میز؟ ۱دلال ۲صاحبان خانه های باد کرده ۳مردم عادی که موافق افزایش قیمتها هستند ۴بنگاهی ها ۵بساز و بندازهای محترم ۶ کارگران زحمت کش ساختمانی ۷نیروهای خودجوش