فارس نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع روابط ایران و ایتالیا را بسیار مثبت، دوستانه و دیرینه توصیف کرد و گفت: این سفرها موجب هموار شدن روابط دو دولت خواهد شد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ظهر امروز شنبه با سناتور اتوره روزاتو رئیس گروه پارلمانی ایتالیا و هیأت همراه او دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیأت پارلمانی ایتالیا در تهران، روابط ایران و ایتالیا را در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مثبت ارزیابی کرد و گفت: بنده با وزیر خارجه و نخست‌وزیر اسبق ایتالیا روابط بسیار نزدیکی داشتم و همواره تلاش می‌کردیم روابط دو کشور رو به بهبود باشد.

ولایتی ادامه داد: ما همچنان به ایتالیا به عنوان کشوری که سابقه طولانی دوستانه داشته نگاه می‌کنیم و از این رو نسبت به ایتالیا درباره آینده روابط حساب مثبت باز می‌کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این نکته که زمینه توافق مشترک بین ایران و ایتالیا وجود دارد، تصریح کرد: همین که ایتالیا برای اعزام هیأت پارلمانی به تهران پیشگام شده، نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن روابط مثبت دو کشور است.

وی این سفرها را موجب راهگشایی و هموار شدن روابط دو دولت ارزیابی کرد و گفت: ما این سفر را ارج می‌نهیم و امیدواریم این رفت و آمدها ارتقا یابد.

در ابتدای این دیدار نیز سناتور اتوره روزاتو رئیس گروه پارلمانی ایتالیا نیز ضمن تشکر از مهمان‌پذیری ولایتی گفت: دوستی تاریخی میان دو کشور موجب افتخار ماست چرا که اساس برنامه‌ریزی توسعه بر مبنای دوستی پایدار است.

روزاتو خطاب به ولایتی گفت: نقش مهم جنابعالی در طول روابط موثر دو کشور برای ما مهم بوده و ما همواره نسبت به آن توجه خاصی داشته‌ایم.

رئیس گروه پارلمانی ایتالیا با تأکید بر اینکه ایتالیا با دید ویژه‌ای به روابط ایران نگاه می‌کند و با کشور مهمی همچون ایران دوستی پایداری داشته است، خاطرنشان کرد: ما مایل هستیم که با توجه به گشوده شدن باب روابط جدید با ایران، در عرصه بین‌الملل شاهد سیاستی سودمندتر و مستقیم‌تر باشیم.

وی افزود: باید در راستای عادی‌سازی هرچه بیشتر روابط دو کشور با جامعه بین‌المللی تلاش کنیم و این همان کاری است که بر عهده سفیر ایتالیا در تهران نهاده شده و باید این موضوع را با درایت پیش ببرد.

روزاتو با بیان اینکه هیأت ما دربرگیرنده اعضایی از مجلس نمایندگان و سنای ایتالیا است، دیدار امروز را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: این دیدار این امکان را به ما می‌دهد تا سیاست خارجی ایران را با دید بازتری بشناسیم و بدانیم که به چه صورت اقدامات خود را همراستا کنیم.

وی همچنین به طرح سوالی از ولایتی در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ پرداخت و تصریح کرد: ما مایل هستیم که نظر شما را درباره ادامه این راه و اینکه آینده به چه شکل باید رقم بخورد بدانیم. چرا که با توجه به فرصت کمی که نسبت به نتیجه نهایی وجود دارد نگران هستیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =