فارس نوشت:

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت که روند فعلی مجلس در سؤال از وزارت خلاف آئین‌نامه است و بنده این اشکال را متذکر شده‌ام.

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود که در فرمانداری شهرستان شهریار برگزار شد، درباره علت شکایت از برخی نمایندگان منتقد ژنو و برخی از رسانه‌ها اظهار داشت: خود آقای روحانی شکایت نکرده است اما یکی از وظایف ذاتی معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری حقوقی مسائل مربوط به کل دولت است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه آقای روحانی از ابتدا تأکید داشت که دولت از نقد سازنده استقبال می‌کند تصریح کرد: لازمه رشد و بالندگی سیاسی و اجتماعی یک جامعه مشارکت فعال آن جامعه به ویژه اصحاب رسانه است و طبیعی است این حضور پرنشاط حدود قانونی را هم می‌طلبد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: در غیر این صورت رشد و بالندگی نه تنها کمک نمی‌کند بلکه موجب کدورت‌های اجتماعی نیز خواهد شد؛ معاونت حقوقی نیز تا کنون بسیار خویشتن‌داری کرده و مطالب نادیده گرفته شده است.

انصاری با بیان اینکه چند CD ساخته شده که دروغ است، افزود: قبل از اینکه دولت موضع بگیرد سایر مسئولان نظام به ویژه آقای لاریجانی رئیس مجلس درباره آن صحبت کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت یازدهم نمی‌خواهد اختلاف میان قوا شکل بگیرد افزود: این قانون شکنی‌ها در سطحی اعمال شد که در مجلس به رئیس آن و رئیس قوه قضائیه اتهام زده شد از این رو دولت نمی‌خواهد به آن دوران برگردد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا کارت زرد جایگاه حقوقی دارد یادآور شد: این اصطلاح از عرصه ورزش به سیاست آمده و به معنای اخطار هشدارگونه است و در جایی که نمایندگان قانع نمی‌شوند اصطلاح کارت زرد داده می‌شود اما در آئین‌نامه مجلس این اصطلاح وجود ندارد.

انصاری بر همین اساس اظهار داشت:‌ متأسفانه روال فعلی مجلس خلاف آئین‌نامه است و بنده این اشکال را متذکر شدم که باید به جای اینکه گفته شود آیا قانع شدید یا نه بگویند آیا سؤال را وارد می‌دانید یا خیر؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در رأی‌گیری کنونی آرای ممتنع به زیان وزیر تمام می‌شود، افزود: خیلی از موارد با اختلاف کمتر از چهار رأی و حتی کمتر از آن سؤال قانع‌کننده نیست در حالیکه ۳۰ رأی ممتنع بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یک اقلیت در مجلس گاهی اکثریتی را با خود در سؤال از وزرا همراه می‌کنند، این به چه دلیل است؟ گفت: البته اینطور نیست؛ الزاماً همه سؤالات سبقه سیاسی ندارد، ممکن است کسی با انگیزه سیاسی سؤالی را مطرح کند اما مسئله اشتغال یا پروژه‌های نیمه‌تمام دغدغه سایر نمایندگان نیز باشد.

انصاری با اشاره به فعال شدن بیشتر معاونین پارلمانی خاطرنشان کرد: باید این معاونین وقت بیشتری را صرف کنند و درخواست کردیم که معاونین پارلمانی که فعال بودند از سوی رئیس‌جمهور تشویق و تقدیر شوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه به تأکید رئیس‌جمهور به معاونین پارلمانی اشاره کرد که کارهای دیگر خود را کنار گذاشته و به این امر توجه ویژه داشته باشند واینکه هفته‌ای یک بار وزرا در مجلس حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته ۱۹ مجمع استانی با شخص رئیس‌جمهور ملاقات کردند، افزود: ۱۶۸ نماینده در این دیدارها حضور داشتند و خود بنده نیز ملاقات‌های متوالی با فراکسیون‌های مجلس، نواب رئیس و شخص آقای لاریجانی داشتم.

انصاری در پاسخ به سؤالی درباره زمان برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس یادآور شد: ما این جلسه رسمی را خواهیم داشت؛ به دلیل بحث هدفمندی و همچنین سفرهای استانی که بود دیدارهای مجامع استانی با رئیس‌جمهور نیز بعد از عید انجام نشده اما عمدتاً در سفرهای استانی نمایندگان جلساتی را دارند و این جلسات همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی درباره افزایش تعداد نمایندگان شهریار خاطرنشان کرد: این افزایش باید در قالب طرح و لایحه در مجلس مطرح شود و البته وزارت کشور نیز باید مطالعات خود را انجام دهد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ادغام برخی وزارتخانه‌ها که در دولت‌ گذشته صورت گرفت نیز یادآور شد: درباره این موضوع و تفکیک وزارتخانه‌ها در دولت بحثی صورت نگرفته است اما نظر شخصی خودم این است که اگر در زمان ادغام برخی وزارتخانه‌ها در مجلس بودم مخالفت می‌کردم.

انصاری اظهار داشت: ممکن است برخی ارتباطات دستگاهی درست باشد مثل تجارت و صنعت اما با توجه به واقعیت‌های کشور ما شاید برخی اقدامات به لحاظ زمانی زود بود انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره ادغام وزارت ورزش وجوانان نیز تصریح کرد: نباید با سنگینی بحث ورزش مسئله جوانان تحت‌الشعاع قرار بگیرد و مغفول بماند و همان زمان هم بنده و هم خود آقای گودرزی به این مسئله تأکید داشتند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور برخی شرکت‌های خارجی نیز گفت: ما به دنبال پیوستن به اقتصاد جهانی هستیم و نمی‌توان به صورت جزیره جدایی از دنیا بود اما اولویت قطعی دولت حمایت از تولید داخلی است و در بحث اقتصاد مقاومتی ضمن تأکید بر حمایت از تولید داخلی روی مسئله حمایت از تولید دانش‌بنیان تکیه شده است.

انصاری با تأکید بر پیگیری بیمارستان در این شهرستان یادآور شد: لایحه جامع تقسیمات کشوری دو ماه است که تقدیر دولت شده و در کمیسیون سیاسی-امنیتی است و امیدواریم هرچه زودتر به تصویب برسد تا بازنگری و بازتعریفی از تقسیمات صورت گیرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =