نسیم نوشت:

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت رجا با بیان اینکه سرعت قطارهای مسافری به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند، گفت: از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان حمایت کنیم.

جواد طاهر افشار به برنامه‌ریزی برای کاهش عمر ناوگان به زیر ۲۰ سال در چهار سال آینده اشاره کرد و گفت: کاهش عمر ناوگان مسافری ریلی از دو طریق بازسازی و نوسازی واگن‌های موجود و خرید ناوگان جدید در دست پی‌گیری و اقدام است.

وی با بیان اینکه در توسعه و نوسازی ناوگان باید ترجیح مسافران و مشتریان در انتخاب نوع واگن‌ها شناسایی و مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد، بیان کرد: محدودیت محورها و مسیرها یکی از محدودیت‌ها در توسعه ناوگان است ضمن آنکه نوع ریل و محدودیت‌های جغرافیایی و اولویت‌ محورهایی که نیاز به ناوگان دارند باید در توسعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجا اولویت‌ها و استراتژی‌های راه‌آهن در ارتقای سرعت قطارها را بر روی تامین ناوگان جدید تأثیرگذار دانست و افزود: همگن‌سازی و کاهش تنوع بسیار زیاد واگن‌ها در شبکه مسافری ریلی کشور، امر دیگری است که در طراحی و برنامه‌ریزی توسعه و نوسازی ناوگان مدنظر است.

ظاهر افشار محدودیت‌های خاص و فیزیکی ایستگاه‌ها و نیز ملاحظات جغرافیایی همچنین آب و هوایی را از دیگر مسایل پیش‌روی توسعه و نوسازی ناوگان برشمرد و گفت: نیروی کشنده موجود نیز بر امر طراحی و انتخاب نوع واگن‌های جدید اثرگذار است.

وی تامین منابع مالی، متناسب سازی شرایط پرداخت، کاهش زمان مذاکرات و توافقات برای عقد قرارداد، طول دوره‌ تولید و واگذاری واگن‌ها همچنین بهره‌گیری از تجربیات گذشته را از مهمترین مسایل در توسعه و نوسازی ناوگان دانست و گفت: باید از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان حمایت کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    200 کیلومتر؟ لابد با این خطوط فعلی.