فارس نوشت:

مدیرعامل شرکت ایران‌‌خودرو با تشریح جزئیات جلسه ۱۰ ساعته با مدیر‌عامل شرکت پژو گفت: در این جلسه مقرر شد دو محصول جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف از محصولات شرکت پژو در ایران تولید شود.

هاشم یکه زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد جلسه ۱۰ ساعته با مدیر عامل شرکت پژو اظهار داشت: در این جلسه در مورد تولید دو محصول جدید بر روی دو پلت‌فرم متفاوت، به عنوان نقطه شروع کار صحبت شد.

وی ادامه داد: در ابتدا این محصولات به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد و هر زمان که در مورد تولید آن به نتیجه برسیم، در مدت ۱۱ ماه محصول جدید به مرحله تولید و عرضه در بازار خواهد رسید.

* تولید محصولات کم‌مصرف

وی با بیان اینکه در این جلسه تأکید زیادی بر سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران داشتیم، افزود: همکاری فنی، انتقال دانش فنی، طراحی و تولید خودروهای مشترک و فعالیت مراکز تحقیق و توسعه مشترک از جمله مواردی بود که با شرکت پژو در مورد آن صحبت کردیم.

یکه زارع تصریح کرد: قرار شد تولید خودروهای مشترک با شرکت پژو با تمرکز بر موتور‌های کم‌مصرف صورت گیرد و موتور این خودروها از نظر استاندارد آلایندگی بتواند حداقل استانداردهای ۵ سال آینده اروپا را جوابگو باشد.

وی ادامه داد: قرار شد روی پلت‌فرم شرکت پژو محصولاتی را تولید و در بازار داخل و همچنین شبکه صادرات پژو عرضه کنیم.

به گفته وی، ایران می‌تواند بر روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو کار طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید انجام دهد و دو یا سه خودروی جدید بر روی آن‌ها تولید شود.

* تولید 206 ایرانی ادامه می‌یابد

مدیر عامل ایران‌ خودرو با بیان اینکه تولید پژو 405 از سال ۹۵ متوقف خواهد شد، گفت: تولید پژو ۲۰۶ ایرانی ادامه خواهد داشت و این کار توسط ایران‌خودرو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای هیبریدی و برقی نیز جزء محورهای مذاکره با شرکت پژو بود، افزود: کار مشترک با پژو با تولید دو محصول سواری آغاز خواهد شد که به زودی مشخصات این محصول اعلام خواهد شد.

وی سرمایه‌گذاری مشترک را عاملی برای صادرات خودرو در شبکه فروش پژو عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه منافع دو طرف مطرح است، این صادرات با تمایل طرفین انجام خواهد شد.

یکه زارع با بیان اینکه قبلاً کار مونتاژ‌کاری محصولات پژو در ایران انجام شده است، گفت: سعی داریم در قرارداد‌های جدید منافع ملی مدنظر باشد و تجربه قبل تکرار نشود.

وی ادامه داد: به مسئولان شرکت پژو اعلام کردیم که یا در چارچوب مورد‌نظر ما عمل کنند و یا اینکه بازار ایران را فراموش کنند.

وی با اشاره به اینکه قرارداد تولید محصولات مشترک با شرکت پژو پس از انجام مقدمات لازم امضا خواهد شد، گفت: ما نظراتمان را حدود دو، سه ماه قبل به شرکت پژو اعلام کرده بودیم و در واقع مدیرعامل پژو با بررسی نظرات ما در ایران شرکت کرد.

* جبران زیان ایران با سرمایه‌گذاری مشترک

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا صحبتی در مورد جبران زیان وارد شده به ایران بر اثر خروج شرکت پژو نیز با مدیر عامل این شرکت داشتید، گفت: در صورت سرمایه‌گذاری شرکت پژو در ایران و تولید مشترک، این زیان نیز جبران خواهد شد.

وی تأکید کرد: به مدیر عامل پژو اعلام کردیم که این شرکت تنها شریک خارجی ایران خودرو نخواهد بود و علاوه بر آن‌ها، یک شریک تجاری غیرفرانسوی قوی نیز خواهیم داشت.

وی افزود: اشتباه تاریخی‌ که قبلاً صورت گرفت و در کنار شرکت پژو، یک شریک فرانسوی دیگر نیز در کنار ایران خودرو قرار گرفت، تکرار نخواهد شد و از یک شریک غیرفرانسوی استفاده خواهیم کرد.

* اختصاص یک سوم محصولات ایران خودرو به پژو

مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به این سوال فارس که چه سهمی از تولیدات ایران خودرو به محصولات شرکت پژو اختصاص خواهد داشت نیز گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری مشترکی که قرار است انجام شود، حداقل یک سوم تولیدات ما به محصولات پژو اختصاص می‌یابد.

* تولید یک خودروی شاسی بلند بر روی پلت‌فرم پژو

وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولات تولیدی با شرکت پژو جزو محصولات جدید این شرکت قرار دارند یا خیر نیز گفت: این تولیدات یا جزو محصولاتی هستند که به زودی در چرخه تولید پژو قرار می‌گیرند و یا اینکه بیشتر از ۷ تا ۸ ماه از عمرشان نگذشته باشد.

وی توضیح داد: محصولات جدید پژو در ایران بر روی دو پلت‌فرم متفاوت تولید خواهد شد و سعی داریم روی یکی از پلت فرم‌ها نیز یک خودروی شاسی بلند که محصول خودمان است را طراحی و تولید کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    74 0
    چرا تویوتا را نمی آورید هم بهتر و هم ارزانتر است
    • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
      28 0
      نیسان رو من بیشتر دوست دارم
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      26 3
      تويوتا حاضر نميشه اعتبار خودش رو زير سوال ببره
    • بی نام US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      4 1
      تویوتا مجبور نیست خط تولیدش رو به ایران خودرو بده. شرکت های دیگه هم هستند. پارس خودرو یا خودروسازی بهمن و کرمان خودرو نظم و انظباط بیشتری دارند.
  • نیما IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    48 0
    حتما 206 وانت شاسی بلنده
  • م.م IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    30 4
    مونتاژ کار نباشید.طراحی پلت فرم وهییربدوبرقی وتکنولوژی جدید از کشورهای دیگر وارد کنید
  • مروان A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    35 1
    بزک نمیر بهار میاد
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    45 0
    حتما قیمتشم 160 میلوینه:
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    22 1
    کارشناسان فرانسوی استاد سر کار گذاشتن و دادن اطلاعات ناقص و نادرست هستند. لطفا ادمهای با تجربه و کار بلد را در مقابل و در کنار انها قرار دهید تا در طول زمان ورق برنگردد.
  • یوسف RO ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    29 1
    اگر تولید خودرو در ایران انحصاری نبود باید می رفتی غاز بچرونی کدام تولید را می گویید