ایسنا نوشت:

رئیس مرکز مشارکت امور زنان در دولت هشتم گفت: جنس مشکلات دختران و مطالباتشان با پسران متفاوت است و از ابتدا باید در زمینه برنامه‌ریزی به آنان توجه شود و نباید وزارت جوانان وزارت پسران باشد.

زهرا شجاعی، عضو شورای راهبردی جوانان، در نخستین جلسه شورای راهبردی جوانان با بیان این که تلقی موجود از جوانان، پسر جوان است افزود: بر اساس عرف سن دختران در ازدواج پائین‌تر از آقایان است اما اکنون شاهد ازدواج دخترها و پسرهای همسن و حتی دخترهای بزرگتر با پسرهای کوچکتر هستیم. البته هنوز تغییر جدی در آمار این ازدواج‌ها به وجود نیامده است.

وی گفت: جای خالی مشاوره در حوزه دختران جوان در وزارت ورزش و جوانان خالیست و من درخواست دارم که این عنوان به عنوان یک سیاست و راهبردی در وزارت جوانان تعریف شود.

شجاعی در ادامه با اشاره به تبلیغات صورت گرفته در زمینه تحصیل دختران گفت: از تریبون‌های مقدسی شنیده می‌شود که افزایش دانش آموختگی دختران مصیبت و فاجعه است. دختران جوان تحصیلکرده بخاطر ترکیب جمعیتی فرصت ازدواج ندارند.

عضو شورای راهبردی جوانان افزود: دختران فرصت ازدواج که ندارند، اگر فرصت اشتغال هم به آنان ندهیم آن هم در شرایطی که تحصیلات آنان بالا است پس دختران چه کنند؟ کمترین آسیب محدود کردن دختران افسردگی آنان است و حتی این آمار در شهرهای مذهبی بالاتر است.

فهم گفتمان امروز جوانان مغفول مانده است

اشرف بروجردی، فعال حوزه زنان نیز در این نشست با بیان اینکه فهم گفتمان امروز جوانان مغفول مانده است، تصریح کرد:‌ نوع گفتار جوانان امروزی در مقایسه با جوانان دوران قبل مانند دفاع مقدس تفاوت‌های بسیاری کرده است و این گفتار بعضا ناهنجار است. بنابراین بهتر است مجموعه‌ای درون ساختار وزارت ورزش و جوانان به وجود آید و در زمینه جایگزین کردن ادبیات ارزشی و بهنجار به جای ادبیات کنونی عمل کنند.

وی با بیان این که در این جلسه شاهد حضور جوانان نیستیم در پایان گفت: همیشه دستگاه‌های اجرایی خود را در حد ستاد تعریف می‌کنند و وارد حوزه اجرا نمی‌شوند در این شرایط جوانان هم کار خود را می‌کنند و مدیران فارغ از اتفاقات جاری تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    6 32
    عقلانیت همرا با حفظ ارزش ها یا تحجر و افکار اسلام ستیزانه مسئله این است همین تریبون به دست ها جوانان ما را از دین دور می کنند در فطرت ما گرایش به خدا وجود داره ولی بعضی ها با رفتارشون جوانان را از اعتقادات دور می کنند زنده باد اعتدال. درو بر خانم شجاعی
  • یه دختر ایرانی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    37 14
    هر کی گفته تحصیلات بالای دختران مانع ازدواجشان می شود گل گفته اگر بدون تعصب نگاه کنیم واقعیت کاملا محسوسیه وقتی آمار دختران دانشجو نسبت به پسران به شدت در حال افزایشه باید فکر آینده شون رو هم کرد. چطور یه دختر فوق لیسانس می تونه با یه راننده، با یه مکانیک، با یه برق کار و ..... ازدواج کنه؟ توقع دختران رو می برند بالا ولی در جامعه پاسخی برای توقعاتشون نیست.
    • بی نام PL ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      5 3
      ببخشید دختر خانم با این بغض و کینه ای که نسبت به خانم ها داری، احتمالا اسمت اصغر یا غلام یا ... نیست؟
  • بنده خدا A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    8 5
    یه شعاری قدیما بعضی از غیر مذهبی ها میدادند که امروز در مورد جوانان کاملا صدق میکند و آن شعار این است. کار، مسکن، آزادی. بدون اینکه فکر کنیم چه کسانی این شعار را میدادند، باید بپذیریم که واقعا شعار بدرد بخوریه. البته اگر عمل بشه.
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    28 15
    مگر شما معاونت زنان دارید ما حرفی زدیم؟ مگر شما فراکسیون زنان دارید ما حرفی زدیم؟ چقدر شماها با پسرها دشمنید. روز دختر دارید. روز جوان را برای دختران هم مصادره میکنید. راجب وزرات ورزش هم بردارید دربست فمینستی اش کنید خیال همه ما را راحت کنید. دیگر شورش را در آوردید
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
      2 1
      روز جوان برای همه ی جوانان اسنت نه فقط پسران جوانی یه دوره ی سنی است مثل پیری یا کودکی ربطی هم به جنسیت ندارهوزرات ورزش هم فعلا تنها برای مردان است تمام بودجه اش هم برای ورزش مردان خرج می شود شما خودتو ناراحت نکن حرفتون هم درسته دشمنی هست البته دشمنی با زن .شورش هم خیلی وقت درآمده
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    22 8
    چطور روز دختر داریم اما پسر نداریم؟ چرا اینو نمیگن؟ در ضمن ، نباید هر اشتغال و هر رشته ای را طبق بیانات مقام معظم رهبری برای دختران مناسب بدانیم. ایشون میگن ازدواج نیست پس اشتغال و این خود ترویج تجرد گرایی است. به جای تشویق دختران به اشتغال به این حد افراطی که تجرد و فروپاشی خانواده را رقم می زند تشویق کنید تا دختران زودتر ازدواج کنند تا مشکلاتشان هم کمتر شود و به قول خودشان افسرده نشوند. گمان نکنید که دختران شاغل محرد افسردگی نمی گیرند. اتفاقا آمار افسردگی در دختران مجرد شاغل هم بالاست چرا این را نگفته اند؟
  • زهرا A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    20 12
    من به نظرم این حرفها تنها باعث میشه یک مشت دختر مجرد اشتغال را بگیرند و فرصت ازدواج را برای دخترانی که نمی خواهند مانند انها نکبت بار و مجرد زندگی کنند را ببندند. به دلیل تمایلات فردگرایانه و نیز عناوین و القاب امروز که یادآور القاب قجریو نیز سیب سرخ آدم و حواست ، جامعه امروز باندازه کافی فاسد شده ، حالا باز هم از این مطالب ناهنجار و منافی با مذهب رواج داده می شود. متاسفم.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    22 10
    زمین تا آسمان بین علم و اقعی و علم اندوزی واقعی با آنچه که در دانشگاهها رخ میده تفاوت هست. هدف نه چیزی جز پز و عنوان پرستی و جلب توجه و پول پرستی و حرص در پوله و نه علم واقعی به ادم یاد داده میشه بلکه تنها وسیله تجارت و پولدار شدنه . در ضمن این خانم مثل این که ندیده که تمام فرصتهای شغلی رو دختران گرفتند و باز هم میگه نباید محدود شه و ... ، از صبح تا شب در ساختمان اداره و ... ماندن و مثل ... کار کردن چه افتخاریست برای زنی که قرار است معشوق باشد. قرار است که مثلا عاشقی این اشتغال را برای وی داشته باشد و به عشق او کار انجام دهد؟ مثلا عاشقی با اسب سفید سراغ او بیاید؟ آیا این تعویض سازی و انداختن زن از معشوقیت که البته خیلی از زنان هم از ان استقبال کردند به نفع زنان و جامعه بوده؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    21 9
    یا تنها زنان با این روند ، از چشم مردان افتادند. این که زنی تنها تنها تا آخر عمر ، صبح تا شب در ادارات و شرکتها محبوس شود جز اینست که خود را به سلول انفرادی و مخوفی انداخته؟ حالا به هر عنوانی ، به عنوان تحصیل کرده و ... با این عناوین نمیشه از واقعیت فرار کرد.
  • زینب IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    19 8
    به نظر من امثال خانم شجاعی باید دست از این شعارها و حرف ها بکشند تا این سیکل معیوب خاتمه یابد. وقتی می خواهید مشکل رات خود همان مشکل حل کنید در واقع مشکل را شدیدتر میکنید. می گویید آمار تجرد دختران بالاست، درست. اما باید دید اشتغال زنان و تحصیلات آنها تا مقاطع بالا و به شکل افراطی کمکی به کاهش تجرد در جامعه کرده است یا بر شدت آن افزوده است؟واضح است که افزوده است. پس پرداختن به اشتغال زنان در این بحران بیکاری که پسر مجرد را از تاهل دور می کند و هم کفو بودن دختران و پسران را به هم میزند گزینه مناسبی برای حل این معضل نیست. به خدا با این وضعی که درست شده همه افسردگی گرفتند.نه تنها دختران افسردگی دارند بلکه پسران هم افسردگی دارند.چراشما پسرهای بیچاره را نمی بینید؟دوسال سربازی هم دارندبیچاره ها
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    13 10
    «تلقی موجود از جوانان، پسر جوان است» با این جمله موافقم، چرا باید این جور باشه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    9 9
    من نمیدانم چرا شما فکر میکنید نهایت مقصد و مقصود یک جوان لزوما باید ازدواج باشد؟ چرا فکر میکنید تنها راه زندگی لزوما باید از مسیر ازدواج بگذرد؟ روی چه استدلالی دارید برای ملت نسخه ازدواج و تولید بچه میپیچید؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      9 7
      احسنت. تنها استدلالشون و البته هدفشون افزایش جمعیته.