طبق قراردادی که علی دایی با پرسپولیس دارد، او باید در فصل آینده 2.2 میلیارد تومان از این تیم پول بگیرد.

میثم بهرامی / علی دایی سرمربی پرسپولیس فصل گذشته قراردادی سه ساله با این تیم بست که رقم قرارداد او برای فصل اول یک میلیارد و 750 میلیون تومان بود. طبق این قرارداد هر سال رقم دایی زیاد می‌شود و در سال دوم به 2.2 میلیارد تومان و در سال سوم به 2.5 میلیارد تومان می‌رسد. اما حالا مدیریت این باشگاه عوض شده و وزارت ورزش هم قصد ندارد چنین پول‌هایی خرج کند. از طرفی قرارداد دایی با هیات مدیره قبلی باشگاه بسته شده و هیات مدیره فعلی باشگاه موظف به اجرای آن است.
مدیران جدید باشگاه پرسپولیس هم گفته‌اند که دایی فصل بعد سرمربی این تیم است و حتی رحیمی اعلام کرده که به دایی گفته تیم را برای پرسپولیس ببندد. گرچه رقم قرارداد دایی برای فصل آینده بالاست و باشگاه پرسپولیس باید 2.2 میلیارد تومان به او بدهد، اما از طرفی او مربی موفقی نشان داده و در تمام سال‌هایی که سرمربیگری پرسپولیس را برعهده داشته، توانسته تیم را به لیگ قهرمانان آسیا برساند. امسال هم دایی پرسپولیس را نایب قهرمان لیگ کرده و با نتایج خوبی که گرفته،‌ سرخپوشان را به عنوان یکی از نمایندگان ایران در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است.
حالا هیات مدیره پرسپولیس از طرفی مجبور است با دایی که کارنامه خوبی هم داشته همکاری کند و از طرفی هم وزارت ورزش اعلام کرده که استقلال و پرسپولیس فصل آینده به اندازه فصل گذشته هزینه نخواهند کرد. این موضوع تناقضی در برنامه‌های وزارت ورزش به وجود آورده که شاید این وزارتخانه را مجبور کند برای تخفیف گرفتن از دایی، با او وارد چانه زنی شود. در شرایطی که وزارت ورزش نسبت به هزینه‌های باشگاه‌ها در فصل گذشته انتقادات زیادی انجام داده و حالا که خود این وزارتخانه مسئول هزینه‌های باشگاه پرسپولیس شده، آن‌ها نمی‌توانند برای کادر فنی پرسپولیس رقم‌های نجومی در نظر بگیرند. از طرفی باید دید علی دایی که کارنامه موفقی هم در پرسپولیس داشته، حاضر می‌شود از رقم قراردادش کمتر بگیرد؟ و اگر قرار بر دریافت پول کمتر باشد، آیا او حاضر می‌شود کمتر از یک میلیارد و 750 میلیون تومان فصل گذشته بگیرد؟
این چالش جدید وزارت ورزش و هیات مدیره پرسپولیس است چراکه رقم قرارداد دایی با برنامه‌های وزارت ورزش تناقض دارد و از طرفی هیات مدیره هم اعلام کرده که تمام برنامه‌های دایی را قبول می‌کند. البته با توجه به اظهار نظرهایی که استیلی در چند روز گذشته انجام داده بعید نیست که همین روزها مسئولان این باشگاه با علی دایی به اختلاف بخورند. دایی پیش از این گفته بود که نیازی نیست استیلی در جلسات او و مدیرعامل باشگاه شرکت کند. استیلی هم به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره بارها گفته که برنامه‌های دایی باید در هیات مدیره بررسی شود. شاید اختلافات جزئی دایی و استیلی در کنار الزامی که هیات مدیره برای کم کردن هزینه‌ها دارد باعث شود که در روزهای آینده همین موضوع «رقم قرارداد دایی» منجر به اتفاقاتی در باشگاه پرسپولیس شود. گرچه هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس بارها اعلام کرده اند که از دایی حمایت می‌کنند اما با این حال تا زمانی که تمرینات تیم زیر نظر دایی شروع نشود، نمی‌توان نسبت به سرمربیگری او در پرسپولیس اطمینان داشت.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =