مهر نوشت:

گزینه های مطرح شده برای ریاست دانشگاه تهران تاکید کردند که اجازه مصاحبه ندارند اما در عین حال معتقدند هیچ گونه رقابتی برای ریاست دانشگاه تهران وجود ندارد و صحبت از تعیین رئیس هنوز زود است.

نخستین جلسه شورای منتخبان ریاست دانشگاه تهران سرانجام پس از کش و قوس های فراوان روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه با حضور 51 نفر از اساتید دانشگاه تهران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه که از ساعت 10 صبح آغاز شده و بیش از چهار ساعت به طول انجامید 6 نفر از اساتید دانشگاه تهران به عنوان گزینه ریاست این دانشگاه مطرح شدند.

محمد رحیمیان از دانشکده فنی، سیدحسین حسینی از دانشکده دامپزشکی، سید محمدعلی موسوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، محمد حسین امید سرپرست دانشگاه تهران، محمود نیلی‌احمدآبادی از دانشکده فنی و محمود کمره‌ای نیز از دانشکده فنی این دانشگاه 6 کاندیدایی بودند که توسط اعضای شورا برای ریاست معرفی شدند.

اما شنیده‌ها حاکی از معرفی سه گزینه به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران به وزیر علوم است که باید منتظر جلسه بعدی شورای منتخبین و معرفی سه گزینه اصلی شد. گزینه های مطرح شده برای ریاست دانشگاه در گفتگو با مهر نظرات خود را این چنین بیان کردند.

دکتر محمد رحیمیان در خصوص ریاست دانشگاه تهران گفت: مسایلی که در جراید در خصوص ریاست دانشگاه تهران مطرح می شود این گونه القا می کند که در دانشگاه جو رقابتی بر سر ریاست دانشگاه وجود دارد.

او ادامه داد: تمام افرادی که آمده اند با خواهش و اصرار همکاران آمده و پذیرفته اند که به عنوان کاندیدا مطرح شوند و هیچ گونه رقابتی جز صمیمیت بین آنها وجود ندارد .

محمود کمره ای رئیس پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران و گزینه مطرح شده برای ریاست دانشگاه تهران درباره اینکه نظر وی راجع به ریاست دانشگاه تهران چیست گفت: به ما اعلام شده تا پایان بحث مشخص شدن وضعیت دانشگاه تهران اعضا شورای منتخبین مصاحبه نکنند .

او درباره اینکه دیگر گزینه‌ ها دراین خصوص مصاحبه هایی داشته اند گفت: بگذارید ما قرار را رعایت کنیم.

کمره ای تنها به این جمله که همه باید منظر بررسی و اعلام نتیجه شورای منتخبین دانشگاه به وزیر علوم باشند اکتفا کرد.

محمود نیلی احمد آبادی درباره ریاست دانشگاه تهران گفت: اکنون زود است در مورد این مساله صحبت کنیم اکنون مساله مهم این است که شورای منتخبین کار خود را خوب انجام دهد .

دکتر محمد حسین امید پیش از این در اولین نشست خبری خود به عنوان سرپرست دانشگاه تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "شما در مصاحبه‌ای تلویحاً اعلام کرده‌اید که به ریاست دانشگاه تهران بیشتر از معاونت مالی و اداری وزارت علوم تمایل دارید. اگر شرایطی در این زمینه ایجاد شود این سمت را می‌پذیرید؟" گفت: من ابراز تمایلی در خصوص ریاست دانشگاه تهران نکردم، اما بنده سرباز نظام جمهوری اسلامی ایران هستم و هرکجا به من نیاز باشد آنجا خدمت می‌کنم. برای من فرقی نمی‌کند امروز وظیفه‌ام را در آموزش عالی در کدام قسمت انجام دهم. آنچه خواست دانشگاه و نظر وزیر علوم باشد، انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: بنای من برای حضور در این دانشگاه برای این مسئله نبوده و قرار این است که بنده با کمک دوستان در دانشگاه تهران سازوکاری را برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران مشخص کنیم.

دکتر سید حسین حسینی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز دیگر گزینه مطرح برای ریاست دانشگاه تهران در خصوص ریاست این دانشگاه گفت: با عرض معذرت چون در جلسه شورای منتخبین بر عدم مصاحبه تاکید شده بنده مصاحبه نمی کنم.

براساس این گزارش امکان مصاحبه با دکتر سید محمدعلی موسوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران دیگر گرینه ریاست دانشگاه تهران فراهم نشد.

در خصوص زمان بعدی برگزاری جلسه نیز حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در حاشیه نشست شورای منتخبین ریاست دانشگاه تهران با بیان این مطلب که اعلام شده اعضا نباید مصاحبه کنند گفت:‌ جلسه بعدی شورای انتخاب ریاست دانشگاه تهران روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود .


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    3 2
    خبرگزاري محترم اگه ميخواي بدوني پشت ديوارهاي دانشگاه تهران چه ميگذرد لطفايه سرك كوچك به احكام كارگزيني سال92 ودرصدافزايش آن درسال93بزن تاهمه چي دستگيرت بشه اينجاتنهاجايي است كه حتي وزيريك وزارتخانه حاضره پست وزارت خودش را بارياست دانشگاه تهران عوض كند شيرفهم شدي يابازبگم ؟ يه كارديگه بكن ..لطف كن آيتم فوق العاده مديريت رئيس دانشگاه واعضاي هيات علمي رويه نگاه كوچولوبنداز ديگه نميپرسي پشت آن ديوارچه خبره ..آنجاراهي داردكه به امثال من وتو حتي كروكي دروغين هم نميدهند چه برسه به اينكه بگذارندبفهميم آنجاچه خبره.....بقول شاعركه ميگه پشت ديوارشب يه راهي داره...كه ميره.....