روزنامه شرق نوشت:

پرستاران بیمارستانی در رباط‌کریم اول تیر سال 90 باخبر شدند زنی جوان که آثار ضرب‌و‌جرح روی بدنش مشهود است فوت شده و فردی که خود را شوهر او معرفی می‌کرد بیمارستان را ترک کرده است.

اطلاعات اولیه که ماموران به دست آوردند نشان می‌داد مقتول زنی 26 ساله به نام سمیرا است که او را در حالت بیهوش به بیمارستان رسانده‌اند. یکی از مسوولان بیمارستان وقتی در برابر سوالات ماموران قرار گرفت، گفت: «ساعاتی قبل مردی جوان سمیرا را به بیمارستان آورد. او این زن را روی دستانش گرفته ‌بود و می‌گفت دارو خورده است ما بلافاصله وضعیت سمیرا را بررسی کردیم علایم حیاتی‌ نداشت با این حال تلاش خود را برای احیای او آغاز کردیم که فایده‌ای نداشت و قلبش از کار افتاده‌ بود.»وی گفت: «مردی که سمیرا را آورده ‌بود گفت شوهر اوست و همسرش مقدار زیادی قرص دیازپام خورده و احتمالا قصد خودکشی داشته ‌است. سپس از بیمارستان فرار کرد. او هیچ تلفن یا مشخصاتی از خود باقی نگذاشت. البته ما در خون این زن موادمخدر هم پیدا کردیم و فکر می‌کنیم او اعتیاد نیز داشته است.»
یک‌روز بعد از اینکه پزشکی‌قانونی جسد سمیرا را تحویل گرفت مادر این دختر به پلیس مراجعه کرد و گفت از طریق همسایه‌ها در جریان بیمارشدن دخترش قرار گرفته‌ است. او گفت: نمی‌دانم این اتفاق چطور افتاده‌ است اما از کسی شکایتی ندارم و احتمال اینکه دخترم خودکشی کرده‌ باشد بسیار زیاد است.
فرضیه خودکشی توسط خانواده مقتول در حالی مطرح شد که پزشکی‌قانونی در اظهارنظر خود عنوان کرد زن جوان بر اثر فشار بر عناصر حیاتی ‌گردن به قتل رسیده‌ است. به این ترتیب مادر سمیرا خواستار شناسایی قاتل فرزندش شد. او در توضیح زندگی دخترش گفت: سمیرا وقتی نوجوان بود ازدواج کرد و در حالی‌که یک پسر داشت شوهرش او را طلاق داد. دخترم شغلی نداشت و نتوانست پسرش را پیش خودش نگه‌ دارد و شوهرش او را گرفت. سمیرا بعد از این جدایی با مرد دیگری ازدواج کرد. زندگی‌اش با او هم دوام نداشت و از هم جدا شدند. دخترم معتاد شده ‌بود و دیگر نمی‌شد کاری برایش کرد.
وقتی بازپرس از این زن پرسید چرا دخترش را در نوجوانی شوهر داده است، گفت: شوهرم به‌خاطر موادمخدر در زندان بود. وقتی به خواستگاری سمیرا آمدند من هم مجبور شدم او را شوهر بدهم. وی ادامه داد: دخترم بعد از دومین طلاق به خانه ما آمد. خیلی با هم مشکل داشتیم او مرتب از خانه بیرون می‌رفت. نمی‌دانستم باید چه کنم، پدرش همچنان در زندان بود و برادرش هم به‌خاطر مواد بازداشت شده‌ بود. سمیرا هرروز بدتر می‌شد، اول کراک می‌کشید و بعد به سمت شیشه رفت. به خاطر اختلافاتی که داشتیم کمتر دخترم را می‌دیدم اما حالا خواستار مجازات قاتل هستم.
خواهر سمیرا هم توانست اطلاعات مفیدی را به ماموران بدهد. او گفت: این اواخر خواهرم با جوانی به نام رضا ارتباط داشت. او بیشتر روزها در خانه رضا بود. یک شب قبل از حادثه خواهرم به خانه آمد و بعد هم گفت رضا با او تماس گرفته و گفته برای وثیقه برادرمان می‌تواند کاری بکند و آنها باهم رفتند بعد از آن دیگر خواهرم برنگشت.
رضا با توجه به گفته‌های خواهر سمیرا شناسایی و بازداشت شد. او گفت اتهام قتل را قبول ندارد. وی در دومین بازجویی قبول کرد سمیرا روز مرگش همراه او بود‌ه. رضا ادعا کرد: من سمیرا را نکشتم. او قرص خواب‌آور خورد و بعد هردو خوابیدیم وقتی بیدار شدم دیدم حالش خوب نیست بلافاصله او را به بیمارستان رساندم.
متهم درباره نحوه آشنایی‌اش با سمیرا گفت: دختری به‌نام ریحانه را دوست داشتم. دوبار به خواستگاری رفتم اما با این ازدواج مخالفت کردند خیلی غمگین بودم از سمیرا خواستم کمکم کند تا بتوانم با ریحانه ازدواج کنم. بعد فهمیدم این زن عاشقم شده، او خیلی به من وابسته شده‌ بود. صیغه‌اش کردم تا دوباره دچار شکست عشقی نشود. او بیشتر روزها در خانه من بود و روز حادثه باز هم سراغم آمد. می‌خواست با من صحبت کند اما سر موضوعی با هم دعوا کردیم. آنقدر عصبانی شدم که او را کتک زدم. درگیری طولانی شد. او فریاد می‌زد و کمک می‌خواست. من هم دستم را روی دهانش گذاشتم، تقلا می‌کرد، مجبور شدم با یک دستم دهان و با دست دیگرم گلویش را بگیرم و فشار بدهم که همین باعث مرگش شد.
او گفت: او چشمانش را باز و بسته کرد وقتی مطمئن شدم زنده ‌است او را به بیمارستان بردم و بعد هم از ترس فرار کردم. پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد و رضا به‌زودی پای میز محاکمه می‌رود.
17302

 

کد خبر 353890

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    تیتر مطلب خیلی نامتناسبه این خانم پدرش معتاد بوده و دو بار ازدواج دائم ناموفق داشته و بعد خودش معتاد شده و نهایتا هم به خاطر مساله عشقی ـ نه پول یا ... ـ ازدواج موقت کرده و در نزاع با شوهرش به قتل رسیده... اما شما با تیتری که زدین خواسته یا ناخواسته همه چیو میندازین گردن صیغه آخه چه ربطی داره؟ چون صیغه بوده شوهرش زده کشته؟ یا چون در انتخابش دقت نکرده؟ مثلا اگر این آقا با همین شخصیت دوست پسر این خانم بود و همون نزاع پیش می اومد نمی کشت؟ مشکل از صیغه است یا...؟
    • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      حالا چرا به شما برخورده ؟خود شما حاضری صیغه کسی بشی یا مرگ خوبه ولی برای همسایه ؟
    • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      شما خودشو ناراحت نکن حالا یا صیغه شده بوده یا نشده بوده. صیغه که مدرک نداره هرکی رو با هرکی گرفتند میتونه بگه صیغه شدیم. شما نگران اجر و ثواب و موقعیت اجتماعی فرهنگی اقتصادی صیغه نشو مهم رضایت و تمایل طرفینه. طبق نظر برخی علما، به زبون نیاوردنش هم ایرادی نداره.
    • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      زهرا خانم ، حالا می خوای بگی صیغه چیز خوبیه اون یه بحث دیگه است ....
    • مهران IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      منم با نظر شما موافقم.حالا چرا اینا اینقدر میخوان صیغه را بد جلوه بدن موندم.تو تلوزیون هرکس زن صیغه ای داره اخرش بدبخت میشه ولی هرکس دوست دختر داره اخرش خوشبخت میشه
    • افشین2 IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      وقتی روابط نامشروع درجامعه رواج پیدا میکنه باید علتش را از امثال نویسنده این خبر بپرسید...کسانی که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال میکنند.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      منم با نظر زهرا خانم موافقم. تیتر خبرتون خیلی نامناسبه. اصلا مرگ این خانم چه ربطی به صیغه داشته؟ معتاد بوده شوهرشم معتاد بوده. حالا این چه ارتباطی به صیغه و ... پیدا میکنه؟
    • سارا BE ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      41 17
      حالا چرا شما خود تو داري مي كشي كه صيغه خوبه ، خيلي ناراحت نشو
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    132 4
    مشکل از فقر و بدبختی و اعتیاد است
  • نازنین US ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    72 90
    اینکه زهرای عزیز خودش احتمالا صیغه است که شکی نیست اما به نظر من مشکل تیتر بیشتر در بخش «به خاطر اعتیاد خانواده اش، تن به صیغه داد» هست. این خانواده از فقر مالی و فرهنگی زیاد احتمالا در دام اعتیاد افتاده اند و سمیرا نیز یکی از هزاران قربانی اعتیاد بوده. اما اینکه مجبور به صیغه شده، ورای خواست خودش، برنمی گردد به فرهنگ ضعیف جامعه در حفظ تعالی و مقام زن به عنوان یک انسان و نه یک وسیله جنسی.
    • مهشيد A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      14 3
      چقدر تو قسمت اول صحبتتون بدون ترديد حكم صادر كرديدبدون شك
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      6 15
      اگر یک نفر از صیغه دفاع کند به معنای دفاع از احکام خداست نه به معنای اینکه خود او نیز صیغه شده است. حال شما خانم محترم جواب دهید که این همه فساد که در جامعه است چگونه بوجود آمده است. آیا این فسادهایی که هر روز در جامعه می بینیم باعث و بانی اش نبود شرایط برای ازدواج دائم نیست ؟ حال که اینچنین است پس چرا ازدواج موفت که در این شرایط می تواند حلال مشکلات و انحرافات جنسی باشد را با اینگونه تیتر زدن تضعیف کنیم .
    • مسیح IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      11 11
      شما که دارای فرهنگ بالا هستید لطفا این جمله رو ترجمه بفرمائید. {اینکه زهرای عزیز خودش احتمالا صیغه است که شکی نیست } من چون تو جامعه ای هستم که فرهنگش پائینه نفهمیدم شما احتمال میدی یا شک نداری. لطفا شفاف سازی بفرمائید
    • مسیح IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      1 1
      شما که دارای فرهنگ بالا هستید لطفا این جمله رو ترجمه بفرمائید. {اینکه زهرای عزیز خودش احتمالا صیغه است که شکی نیست } من چون تو جامعه ای هستم که فرهنگش پائینه نفهمیدم شما احتمال میدی یا شک نداری. لطفا شفاف سازی بفرمائید
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    صیغه بده دیگه، تو همین یک ماهی سه چهار تا فقره قتل که زنها صیغه مردان معتاد شده بودند خوندم، خوب اگه صیغه اینقدر آزاد نبود هر یک لاقبا و قاتل و چاقو کشی به اسم صیغه نمی تونست دختر مردم رو ببره خونش و بعد از بهره کشی جنسی هر جور دلش خواست باهاش رفتار کنه
    • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      62 25
      اونیکه معتاده و آخرش هم دست به قتل و اینجور کارا میزنه خیلی فرق نمی کنه طرفش صیغه باشه یا نه. این همه خبر در مورده قتل افرادی مطرح شده که رابطه جنسی نامشروع داشتند. خلاصه ربطی به صیغه نداره، شخصی که قاتل هستش اون مشکل داره.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      6 24
      از هر چیزی هم میتونه استفاده خوب بشه هم بد. نمیشه گفت صیغه بده
    • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      8 4
      من اصلا کاری به کلیت بحث ندارم ولی مگه الان بدون صیغه خونه هم نمیرن؟مگه این اتفاقا نمیفته؟اتفاقا مورو زیاده عکسشم ولی چون میخوان ترویج فساد نشه نمیگن
  • بی نام EU ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    74 42
    من ميدانم نظرم را نميگذاريد . شما هميشه طوري مطلب را مي نويسيد كه تمام اقايان مقصر و خانمها بي گناه هستند. خيلي از مسائل در زندگي خانمها خودشان مقصر هستند. بايد قبول كنيم .
  • مواد IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    97 3
    ریشه همه اتفاقا نبود بزرگتر در زندگی این دختر بوده که اون هم بخاطر مواد مخدر بود پدری که در کل مدت در زندان بخاطر مواد بود.
  • پليس مهربان IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    63 4
    مشكل از جامعه بد ونبود در آمد موجب اين مسايل ميشود
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    4 0
    مسولين بايد ريشه اين مواد مخدر را ريشكن كنند كه خانوادها گرفتار چنين چيز هاي نباشند
  • ملت IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    12 0
    باید همایش برگزار کنیم و بگییم که دلواپسیم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    19 4
    صیغه کردن ظلم در حق زنانه.
  • yaser IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    7 0
    این خانواده با این پیشینیه ، خوب بدیهی است... چه لزومی داره تیتر خبر انلاین بشه؟ چرا از قرار داد جدید ایران خودرو با پژو نمینویسین؟؟؟ چرا از بدبختی جوانان نمیویسین که همچون گرگ هایی که افسردگی مفرط گرفته اند و به نی چوپان دل سپرده اند مطلب نمیزنید؟ خبر جان رسانه رسالتش موی دماغ حاکمین شدن است، به عرض برسانم شما خبرگزاری ها بایستی مانند فیلسوف یونانی سقراط که میگه من ان خرمگسی هستم که من آن خرمگسم که خداوند به این سرزمین درپیوسته است و هر روز و همه جا خود را به شما می چسبانم ، شما را بیدار میکنم ، بر می انگیزم و به انتقاد از شما میپردازم . شما به آسانی ، کسی مانند من نخواهید یافت.
  • بهروز IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    5 0
    تن به صیغه شدن داد؟ اگه صیغه بده پس چرا تو دفاتر ازدواج وطلاق این کار انجام میشه.
  • زهره US ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    6 12
    به نظر بنده صيغه امري مناسب در شرايط خاص مي باشد كه خود براي اجرايش نياز به بحث كارشناسي مي باشد ولي آنچه از اين پيشامد بر مي ايد اين است كه اعتياد كه امري خانمان سوز است باعث همه حوادث فوق شده است پس بهتر بود تيتر مطلب به اعتياد آورده مي شد نه عمل صيغه كه واقعا در شرايط بحراني مناسب مي باشد و ثانيا دفاع از موضوعي كه منطقي است دليل بر اين كه خود شخص همان باشد نيست
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    55 4
    لطفا دلواپس ها ملاحظه فرمایند ما هم دلواپسیم اما دلواپس هموطنانمان، زنان و دختران وطن
  • کیان اصفهان A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    83 3
    کسایی که نشستید واز سر سیری شکمتون و وقت گذروندن نظر میدید....چند لحظه درد و مشقت این مردم بیچاره رو ندارید....و افسوستون یه نچ نچ خالیه ووالسلام......اوونی که معتاد انسانه ....اونی که کشته شده...ناموسه همه مونه....ناموسی که 600هزار شهید دادکه بهش تعرض نشه.....حالا سر صیغه بحث جدل میکنید.......کی حاضره ناموسش صیغه بشه تا باهاش هوس رانی بشه.......اونی که صیغه شده ...اخره بدبختی و فلاکت و بی کسی و تنهاییه....چاره نداره....شکم گشنه دین وایموون نداره.....روز قیامت گناه فقرا رو تو نامه اعمال ثروتمندان میارند....که چرا به دردمندان رسیدگی نکردید......هرکی حتی به اندازه یه قرص نون بتونه کمک کنه و نکنه ...منتظر باشه ....من وتو هم نداره........حساب مسئولان بیدرد که با کرامو الکاتبین.....
    • علي A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      16 2
      اين نظر هزار تا لايك دارهخودا عمرت بده
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    11 0
    دلواپس ها بخوانند....
  • سجاد A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    3 1
    مادرش بخاطرگرفتن دیه اش شکایت کرده دولت باید کاری بکنه اینجورمواقع که والدین معتادیا فقیر بعدگرفتن دیه رضایت میدن قصاص بکنه تا این جورادما وسیله ثروتمندانشن
  • ناشناس IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    10 0
    وقتی حق طلاق بدست مرد است وقتی دادگاه رای طلاق را راحت قضاوت میکنه وقتی خانواده امکان درمان گرفتن برای فرزند مطلقه خود را نداره و خانواده خود در در داشتن مشکلات عمیق دست و پا میزنه و جایی برای مشاوره رایگان گرفتن و درمانهای روانشناسی و روانپزشک مجانی نیست و براحتی مواد مخدر دست بدست جوانان ما میگردد و خانه ایی امن برای زنان و دخترانی که در دام اعتیاد افتاده اند یا شوهراشون ازار میرسونن بهشون وجود نداره یا اگر هست اسمی نیست و مشخص نیست که همه افراد در شناختن ان خانه مطلع باشند وقتی هزاران درد و فشار مالی و نبود شغل وجود داره این امار روز به روز بشتر خواهد شد مگر تصمیمی گرفته شود
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    12 0
    پدر و مادر بزرگترین بیشترین تقصیر رو دارند. کسی که فقر فرهنگی داره اگر ازدواج کرد نباید بچه دار بشه. این دختر پیش از مرگش مرده بود. مرده بود که سراغ مواد رفته بود. دلش مرده بود که گدایی محبت از دیگری کرده بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    3 3
    حالا از كجا معلوم قرار بوده راع به چي با رضا صحبت كنه كه دعواشون شده؟؟؟ انقدر اين موضوع رضا رو ناراحت كرده كه باعث قتل شده.
  • امیر حسیین A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    10 0
    ‏آی آدم‌ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان. ‏یک نفر دارد که دست و پای دائم می‌زند ‏روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید....
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    10 16
    اولاً صیغه نه و عقد موقت ملت که اکثرا همه جواناش باهم رابطه دارن تحق عناوین مختلف:یه عده میگن زید،یکی فرند...،یه عده میگن دوست دختر و. دوست پسر،هزار تا.......عنوان داره...من نمیدونم چرا اسم صیغه میاد همه شاکی میشن؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    7 0
    در مورد روابط غیر مشروع باید به چند نکته توجه کرد اول اینکه در جامعه ی ما چه بخواهیم چه نخواهیم کسانی هستند کسانیکه از بیخ و بن به مشروع و نامشروع روابط قائل نیستند پس قطعا هنجار شکنی میکنند ما باید این مسئله رو جدی بگیریم پاک کردن صورت مسئله ادامه ی چنین وضعیتی که مشاهده می کنیم خواهد بود دوم اینکهآموزش مهارت های زندگی، انتخاب شریک زندگی در مراکز آموزشی جدی گرفته شود وقتی که ما برای جوان دارای نیاز جنسی فاقد طرحی هستیم پس گفتن اینکه از این کارها دست بردار موثر نخواهد بود سوم ازدواج به هنگام البته با آموزش مهارت های زندگی به هنگام
  • شاغلام EU ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    12 0
    کشوری که روی دریایی از نفت وگازومعادن مس وغیره واقع شده چرا باید فقیر وگرفتار داشته باشد؟
  • عباس A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    7 2
    مشکلات ما همش برمیگره به ربا و پول حرام و فقر ، خلاصه تا اقتصاد مریضه همین مشکلات هست
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    2 0
    مقصر همه اينها پدر بي مسئوليت ايشون بوده كه باعث اين همه آوارگي و بدبختي شده
  • مقیمی A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    8 0
    متاسفانه در کشور ما نبود یک نهاد کارآمد سازمان بهزیستی به معنای واقعی که در این قبیل موارد خانواده آسیب دیده را تحت پوشش بگیره باعث بوجود آمدن این وقایع تاسف باره و بعبارتی همان زمان که پدر خانواده معتاد شده بود می بایست این خانواده تحت نظر قرار می گرفتند. فرزندان ما اموال ما نیستند که هر جوری خواستیم با آنها رفتار کنیم و اگر پدر و مادر شایستگی لازم را ندارند باید جامعه مسئولیت پرورش آنان را بعهده بگیره.
  • joodi A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    5 5
    تو ایران همه نوع ارتباط خوبه فقط ازدواج موقت بده ... دوست پسری و دوست دختری نشانه روشنفکریست ولی ازدواج موقت نشانه املی ... طرف حاضره زنا کنه ولی اسم ازدواج موقتو که میشنوه میگه واااااااای جامعه به انحطاط کشیده شد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین