واحد مرکزی خبر نوشت:

پایگاه اینترنتی پرس تی وی گزارش داد: آمریکا در اقدامی دیگر برای افزایش فشار بر دمشق، یک بانک روسیه را به دلیل حمایت از دولت بشار اسد تحریم کرد.
 پایگاه اینترنتی بخش فارسی شبکه پرس تی وی نوشت: آمریکا در اقدامی دیگر برای افزایش فشار بر دمشق، چند مقام این کشور و یک بانک روسیه را به دلیل حمایت از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تحریم کرد.
این پایگاه اینترنتی درج کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج شنبه (8 می، 18 اردیبهشت) از تحریم‌هایش بر شش مقام سوریه و یک بانک مستقر در مسکو موسوم به «تمبانک» خبر داد. میخائیل گاگلوف، یکی از مدیران ارشد تمبانک، نیز در تحریم‌های اخیر آمریکا هدف قرار گرفته است.
به گزارش این پایگاه،‌وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است، تمبانک ضمن کمک چند میلیون دلاری به دولت سوریه، در تسهیل خدمات مالی به دولت دمشق نقش داشته است.
به گزارش این منبع، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمبانک، به تسهیل مبادلات و ارائه‌ خدمات مالی به «سیترول» (SYTROL)، شرکت نفتی دولتی سوریه که تحت تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، پرداخته است.»
پرس تی وی در ادامه افزود: دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا، این حرکت اخیر را بخشی از «تلا‌ش‌های جاریِ خزانه‌داری برای اعمال فشار اقتصادی بر دولت سوریه با استفاده از قطع دسترسی آن به ساختار مالی بین‌المللی دانسته است.»
این پایگاه اینترنتی تصریح کرد: آمریکا در حالی قصد دارد با دوری جدید از تحریم‌ها، دولت بشار اسد را تحت فشار قرار دهد که نیروهای دولتی این کشور عربی با آزادسازی شهر حمص، در مقابله با شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج به پیروزی مهمی دست یافته‌اند.
این پایگاه اضافه کرد: وزارت امور خارجه آمریکا نیز در ادامه کمک‌هایش به مخالفانِ مورد حمایت خارج در سوریه، وعده‌ کمک 27 میلیون دلاری داده است. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهند واشنگتن ممکن است با ارائه‌ مخفیانه تسلیحات سنگین ساخت آمریکا، به تقویت گروه‌های شبه نظامی در جنگ با دولت سوریه بپردازد.
به گزارش این منبع،‌در قطعه ای ویدئویی که اوایل آوریل 2014 میلادی در یوتیوب بارگذاری شد، تصاویر نوعی از سامانه‌های موشکی ضد تانک (BGM-71 TOW)ساخت آمریکا دیده می‌شود که در اختیار گروهی از شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج در سوریه قرار گرفته است. «دیلی بیست» (Daily Beast) ماه گذشته (آوریل 2014) گزارش داد، آمریکا یا به طور مستقیم این سلاح‌ها را در اختیار شبه‌نظامیان قرار داده، یا این که این تسلیحات به صورت غیرمستقیم از عربستان سعودی، متحد آمریکا در منطقه، به دست شبه‌نظامیان رسیده است.
پایگاه اینترنتی پرس تی وی در پایان آورد: عربستان سعودی متحد نزدیک آمریکا به شمار می‌آید که با کمک‌های سنگین، به ویژه پشتیبانی مالی، از نیروهای مخالف اسد حمایت کرده است. به گزارش «ان.پی.آر»، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز در تعلیم و کمک نظامی به گروه‌های شبه‌نظامی معارض دولت سوریه که واشنگتن آن‌ها را «میانه‌رو» می‌نامد، نقش دارد. این گزارش همچنین از انتقال سامانه‌های موشکی«TOW50 » در بخشی از «آزمایشی» یا طرح آزمایشی حکایت دارد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =