معاون وزیر مسکن گفت:‌ دهه فجر امسال 45 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس از شهرکرد، احمد صادقی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر روند احداث طرح مسکن مهر در سراسر کشور رشد قابل قبولی دارد.
وی همچنین به طرح احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و گفت:‌ دولت دهم درصدد است تا با مشارکت همگانی این طرح را به سرانجام برساند.
صادقی افزود:‌ بر همین اساس امسال 4‌هزار و 500 میلیارد ریال برای ایجاد 30 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهرهای مختلف کشور اختصاص یافته که تمام این مبلغ تا پایان سال جذب خواهد شد.


وی همچنین اظهار داشت: دولت برای پیشبرد این برنامه لایحه حمایت از بافت‌های فرسوده را به مجلس ارائه کرده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: ‌بر اساس این لایحه شهرداری‌ها مکلف شده‌اند که دفاتر نوسازی در محلات مختلف ایجاد و اطلاعات مربوط به طرح احیای بافت‌های فرسوده را در اختیار مردم قرار دهند.
صادقی مساحت بافت ‌فرسوده شهرهای کشورمان را 65 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون مطالعات مربوط به 37 هزار هکتار از این بافت انجام شده است.
وی افزود: انجام مطالعات مابقی بافت‌‌های فرسوده با صرف 21 میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال 90 انجام خواهد شد.


معاون وزیر مسکن همچنین جمعیت ساکن در بافت فرسوده شهری را 8 میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بازسازی بافت فرسوده شهری از ابتدای انقلاب تا آغاز برنامه چهارم توسعه 7 درصد رشد داشت، گفت: قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه 97 درصد رشد در این بخش داشته باشیم.
صادقی به تشریح شاخص‌های اختصاص اعتبار به استان‌ها برای پیشبرد طرح احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده پرداخت و گفت: میزان خطرپذیری از زلزله، مساحت بافت فرسوده و جمعیت ساکن در آن، میزان همکاری استان‌ها و میزان محرومیت آنها از مهم‌ترین شاخص‌های مد نظر وزارت مسکن و شهرسازی برای توزیع اعتبارات است.
وی همچنین در توضیح شاخص نخست گفت: شهرهای تهران، شهرهای جنوب استان فارس، شهرهای استان‌های‌ کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و شهرهای شمال شرقی استان یزد در این ردیف قرار دارند.


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از امکان اجرای طرح مسکن مهر در بافت‌های فرسوده خبر داد و افزود: صاحبان زمین در این بافت‌ها می‌توانند از تسهیلات 15 میلیون تومانی مسکن مهر برخوردار شوند.
صادقی که به منظور بازدید از طرح‌های بهسازی شهری استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است، گفت: امسال 525 میلیون تومان برای نوسازی 350 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری این استان اختصاص یافت.


وی جمعیت ساکن در بافت ‌فرسوده این استان را 150 تا 160 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع یک‌هزار و 50 هکتار مساحت بافت فرسوده این استان است که از این میزان 100 هکتار در بروجن و 85 هکتار در شهرکرد قرار دارد.
معاون وزیر مسکن همچنین از افتتاح 500 واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت:‌ تاکنون در این استان 93 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن مهر پرداخت شده و برای 13 هزار نفر نیز زمین تامین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =