کروش: می‌خواهیم تیم‌هایی که از همگروهی با ما خوشحال شدند را پشیمان کنیم

ایسنا نوشت:

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد تیم او برای خوشگذرانی به برزیل نمی‌رود. او تمدید قرارداد با ایران را برای خود افتخار بزرگی می‌داند.
کارلوس کروش در گفت‌وگویی که با مجله ورلدساکر داشت درباره موضوعات زیادی صحبت کرد.
سرمربی پرتغالی ایران که سومین جام‌جهانی خود را تجربه می‌کند، می‌گوید تیمش برای خوشگذرانی به برزیل نمی‌رود. او امیدوار است که برای نخستین بار با تیم ملی فوتبال ایران به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند.
کروش گفت: برخی معتقدند که تیم ملی فوتبال ایران تنها برای خوشگذرانی به برزیل می‌رود. آنها بر این باورند که ما زنگ تفریح تیم‌های دیگر هستیم. قبل از قرعه‌کشی همه چنین نظری داشتند ولی ما می‌خواهیم تیم‌های همگروهمان را از این که از همگروهی با ما خوشحال شدند، پشیمان کنیم.
کروش در ارزیابی‌اش از سه تیم همگروه ایران گفت: باید در دیدار نخست خود به مصاف نیجریه برویم. الان تمرکز اصلی ما روی این دیدار است. بعد از آن به دیدار برابر آرژانتین فکر خواهیم کرد. از نظر من دیدار برابر نیجریه سرنوشت‌سازترین دیدار برای ما به شمار می‌آید و می‌تواند تکلیف صعود ما به دور بعد را مشخص کند. برای به دست آوردن سربلندی و افتخار برای ایران تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.
سرمربی سابق رئال‌مادرید درباره این سوال که چگونه خود را با شیوه زندگی در ایران وفق داد، این گونه پاسخ داد: برای سازگار کردن خود در ایران از تجربه بالای خود استفاده کردم. برای زندگی کردن در ایران تلاش کردم تا با فرهنگ و هویت کشوری که در آن زندگی می‌کنم، آشنا شوم. از نظر من چنین مسئله‌ای آسان است. آسان است که خود را جزئی از خانواده فوتبال ایران بدانم. از تجربه مربی‌گری خود در تیم ملی فوتبال ایران بهره بردم. ایران نشان خواهد داد که کشوری دست و پا بسته در فوتبال نیست. ایران کشوری است که فوتبال در خون مردم آن وجود دارد، مثل برزیل، آرژانتین و پرتغال. مردم ایران عاشق فوتبال هستند. ایران از معدود کشورهایی است که برای یک بازی فوتبال 100 هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حاضر می‌شوند.
کروش افزود: در شبی که تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرد، 65 میلیون ایرانی به خیابان ریختند و جشن گرفتند. به همین راحتی می‌توان فهمید که شما نیاز به تبلیغ و ترویج فوتبال در ایران ندارید. من 80 تا 90 درصد وقت خودم را صرف تیم ملی ایران می‌کنم. من تقریبا شهروند ایران شده‌ام.
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در پایان سخنان خود درباره این سوال که آیا قرارداد خود را با ایران تمدید خواهد کرد یا نه، این گونه جواب داد: برای من افتخار است که قرارداد خود را با تیم ملی ایران تمدید کنم. من ایمان دارم که فوتبال ایران یک غول خوابیده است و کسی که می‌خواهد این غول را بیدار کند چالش بزرگی در پیش دارد. فوتبال در خون و قلب ملت ایران وجود دارد. متاسفانه تنها 20 درصد از این پتانسل در ایران صرف می‌شود. امیدوارم که بتوانم از امکانات و پتانسیل موجود در ایران نهایت استفاده را ببرم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    0 3
    اقای کیروش امثال کفاشیانها دست نشاند استعمار هستند البته با واسطه نمی خواهند شما وتیمت موفق شوی این را بدان ببین برای لباس تیم ملی دریک مملکت که روی نفت وگاز و..ثرت خوابیده چه مسخره بازی در میاورند