۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
گزارش عسگرپور از دستاوردهای فیاپف در کن

نایب رئیس مجمع فدراسیون بین‌المللى اتحادیه‌هاى تهیه‌کنندگان فیلم از برگزاری جلسات هیأت رئیسه و مجمع عمومى فیاپف در روزهای ١٦و١٧ مى در شهر کن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدى عسگرپور که این روزها در اجلاس فیاپف حضوردارد، اعلام کرد، در جلسه مجمع عمومى این فدراسیون که با حضور تمامى اعضا برگزار شد، علاوه بر تصویب عملکرد مالى وعملیاتى سال ٢٠١٣ چند تصمیم مهم نیز گرفته شد.

مهمترین آنها تصویب انتقال دفتر مرکزى از پاریس به بروکسل بود که با طى مراحل ادارى و حقوقى آن از ژانویه ٢٠١٥ بروکسل به عنوان دفتر مرکزى فیاپف خواهد بود. دلیل عمده این تغییر به شرایط نسبتا سخت فعالیت در پاریس و رویکرد اخیر مراکز مهم بین‌المللى در حوزه سمعى و بصرى در انتقال به بروکسل است.

نایب رئیس فیاپف همچنین افزود: «پذیرش عضویت اوکراین، تعلیق ثبت جشنواره فیلم بوگوتا و بررسى وضعیت جشنواره تالین از دیگر مصوبات جلسه بود. متاسفانه براى حل اختلاف پیش آمده بین جشنواره فیلم پکن و جشنواره کن (نزدیکى زمان برگزارى این دو رویداد) راه حل قطعى پیدا نشد.»

از دیگر مباحث مهم مجمع عمومى، بحث کپى رایت و مشکلات جدیدى که برخى کشورها به خصوص آمریکا و بعضى کشورهاى اروپایى با آن مواجهند، بود که عضویت اعضا در مجامع بین‌المللى مورد تأکید قرار گرفت.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =