۱ نفر
۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۹

سهم قابل توجهی از درآمدهای فناوری از محصولات سرگرمی و تفریحی مانند تلویزیون، بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های علمی‌تخیلی تامین می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که بازار بازی‌های ویدیویی در سال جاری بسیار داغ باشد.

مجید جویا: در بخش‌های پیشین این مقاله، وقایع مهم دنیای پزشکی و محیط زیست را که قرار است در سال 2010 اتفاق بیفتند، به روایت پاپ‌ساینس مرور کردیم. در ادامه به رویدادهای فناوری مرتبط با حوزه سرگرمی در سال 2010 می‌پردازیم:

تلویزیون، همچنان رو به جلو
در سال جاری، شما دیگر نیازی به این ندارید که برای تماشای زنده مسابقات از تلویزیون، به اتاق نشیمن بروید. حتی نیاز به تلویزیون هم ندارید. برای اولین بار، ایستگاه‌های پخش تلویزیونی در بعضی از شهرهای منتخب، بازی‌های زنده و مستقیم را نه تنها به تلویزیون‌ها بلکه به موبایل‌ها، نت‌بوک‌ها و دیگر ابزارهای همراه ارسال می‌کنند.

تا پیش از این، تنها راه برای دسترسی به تلویزیون روی نمایش‌گر موبایل این بود که با پرداخت پول، مشترک سرویسی شوید که ویدیوها را از طریق یک شبکه پهن‌باند بی‌سیم غیر قابل اطمینان نسل سوم ارسال می‌کند، مشکل دیگر این سرویس این بود که کانال‌های محلی را هم نمی‌توانست دریافت کند.

اما مرگ تلویزیون‌های آنالوگ در دنیای امروز، بخشی از طیف امواج رادیویی را آزاد کرد تا در اختیار شبکه‌های موبایل قرار گیرد، ایستگاه‌های پخش برای 30 شبکه تلویزیونی در 17 شهر بزرگ انگلستان، 150هزار دلار به ازای هر برج تقویت کننده امواج تلویزیونی پرداخت کردند تا فرستنده‌هایی روی آنها نصب کنند که برنامه‌های زنده را به طور رایگان به موبایل‌های مجهز به امکانات خاص مورد نیاز ارسال کنند. برای این پخش کننده‌ها ارائه خدمات کمتر از یک پنی به ازای هر دقیقه هزینه برمی‌دارد که در مقایسه با 4 دلار بر دقیقه که ارائه کننده سرویس‌های موجود خدمات موبایل پرداخت می‌کنند، کاملا قابل توجه است.

این سرویس جدید، که تلویزیون دیجیتال موبایل نام گرفته است، هر ابزار بی‌سیم مجهز به یک چیپ تونر را قادر می‌سازد تا سیگنال‌ها را مستقیما از برج‌های فرستنده دریافت کنند.

امسال منتظر روانه شدن محصولات مصرفی دارای قابلیت دریافت این سیگنال‌ها به بازار باشید. در ماه جاری، قفل‌های سخت‌افزاری یو‌اس‌بی که برای لپ‌تاپ شما مانند آنتن‌های تلویزیون عمل می‌کنند، به بازار داخلی امریکا عرضه خواهند شد. موبایل‌های دارای قابلیت دریافت امواج تلویزیون، و همچنین قفل‌های سخت‌افزاری قابل افزوده شدن به تلفن‌های موجود، در نیمه دوم این سال به بازار عرضه خواهند شد.

دنیای سرگرمی و تفریح: بمب‌های خبری علمی-تخیلی

آیرون‌من 2
افتتاحیه 7 می / اردیبهشت 1389: رابرت داونی جونیور، به نقش دوگانه خود به عنوان تونی استارک کارخانه‌دار و مرد آهنی مبارز با جنایت‌کاران باز خواهد گشت. این بار، او بر دشمن روس خود غلبه خواهد کرد و با بیوه سیاه روبرو خواهد شد، همچنین با دشمن صنعتی خود جاستین هامر. این مرد آهنی است، پس می‌دانید انتظار چه چیزی را باید داشته باشید، انفجارهای بزرگ و رخدادهای جالب و مهیج.

میراث ترون
افتتاحیه 17 دسامبر / آذر 1389: سام فلین درگیر یک جنگ برای مرگ و زندگی در دنیای سایبری برنامه‌ها و بازی‌ها خواهد شد که در آن، پدرش کوین (بازی‌گر اصلی ترون اول) به مدت 25 سال گم شده است. این فیلم که دنباله فیلم سی‌جی‌آی کلاسیک سال 1982 است، از همان تهیه کننده فیلم اصلی بهره می‌برد. فقط باید صبر کرد و دید این بار سازندگان این فیلم چه چیزی در چنته دارند.

دنیای بازی در سال 2010

استارکرافت 2: بال‌های آزادی
این بازی در ماه ژوئن / خرداد و در آستانه آغاز تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها عرضه خواهد شد.
هفت سال طول کشید تا Blizzard ، دنباله بازی آنلاین استراتژیک استارکرافت خود را که 11 میلیون نسخه از آن را به فروش رسانده بود، تولید کند. استارکرافت 2 یک سیستم اتوماتیک برای تعیین هم‌بازی ارائه می‌کند که شما را در مقابل رقیبی با مهارت‌های همسان قرار می‌دهد.

 برینک
این بازی برای ایکس‌باکس360، پی‌اس3 و پی‌سی در بهار به بازار خواهد آمد
با استفاده از SMART (حرکت ملایم در یک زمینه تصادفی) شهر در حال غرق شدن آرک را در یک بازی اول شخص نجات دهید. دکمه SMART شخصیت بازی شما را با کمترین مقدار فشردن دکمه‌ها به جایی که می‌خواهید به آنجا برود، هدایت می‌کند، در نتیجه دیگر مانند بازی‌های اول شخص قدیمی‌تر، روی یک میز با پشت یک جعبه گیر نمی‌کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =