۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

فیلم مستند «مُلفِ گند» به کارگردانی محمود رحمانی یکشنبه 4 خرداد ساعت 17:30 در تالار ایران فرهنگستان هنر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، این فیلم مستند به مناسبت فتح خرمشهر و همزمان با روز مقاومت و پایداری با حضور کارگردان و منتقدان سینمای ایران به نمایش درآمده و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

«مُلفِ گند» که در زبان شوشتری به «نفوس بد» تعبیر می‌شود، با مدت زمان 53 دقیقه یکی از بلندترین پلان سکانس‌های سینمای ایران است.

این فیلم بعد از به دست آوردن جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «میلینیوم» بلژیک، در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند نورمبرگ در آلمان نیز به روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره حقوق بشر نورنبرگ و جایزه ویژه هیئت داوران مونیخ را از آن خود کند.

مستند «مُلفِ گند» همچنین در جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی کمبریج، کاسل، کالیفرنیا، ماساچوست، صوفیا و چند کشور دیگر حضور پیدا کرد و مورد تحسین قرار گرفت.

محمود رحمانی متولد سال 1358 در شهرستان ایذه در استان خوزستان است. از کارهای او می‌توان به فیلم‌های مستند «نفت سفید»، «مدار صفر درجه» و «مادرم بلوط» اشاره کرد که در جشنواره‌های بین‌المللی توانست جایزه‌های بسیاری را از آن خود کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، تالار ایران فرهنگستان هنر مراجعه نمایند. شرکت برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    2 2
    بسیار دیدنی است برید ببینید تا ...