مهر نوشت:

آخر این هفته می‌توانید به تماشای فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی، تئاتر «دن کامیلو» به کارگردانی کوروش نریمانی و کنسرت «پرواز خیال» با صدای علیرضا قربانی بروید.

طبق روال هر هفته برای تعطیلات آخر هفته شما، چند پیشنهاد فرهنگی دارد. پیشنهاد فرهنگی این هفته را با فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی شروع می‌کنیم.

فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی از هفته گذشته با ۸ سالن سینما اکران خود را آغاز کرد که این فیلم بعد از گذشت یک هفته سینماهای خود را افزایش داده است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: تیمسار سلیمانی که درگیر مسائل حاد زندگی است با همسر خود دچار مشکلات عجیبی می‌شود. سارا در کشاکش زندگی پرتلاطم خود با تیمسار، به فکر رهانیدن خود از زندگی است و در تقابل عشق و عقل که در قاموس مقررات جاری او نمی گنجد. دایی‌بابا وکیل خانواده در تلاش آرام کردن اوضاع است و از سوی دیگر معمار برای اهداف خود شرایط سختی را برای ناجی خانم و دخترش بوجود آورده است. مازیار نیز پس از آمدن به ایران درام‌های تازه‌ای را رقم می‌زند و اهالی خانواده چون شبح‌های سرگردان بدنبال خلوت‌های زندگی خود می‌گردند.

مهتاب کرامتی، حسن معجونی، مهدی سلطانی، ملیکا شریفی نیا، هنگامه حمیدزاده، امیرعلی دانایی، احمد یاوری شاد، همایون ارشادی، سروش خوبرو از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

نمایش این فیلم سینمایی در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با انتقاداتی همراه بود و برخی از منتقدان این فیلم را جزو آثار ضعیف مهرجویی دانستند. البته در این میان منتقدانی نیز بودند که از دیدن این فیلم سینمایی لذت بردند.

به هر حال داریوش مهرجویی خالق فیلم‌هایی چون «هامون» مخاطبان بسیاری را در سینمای ایران دارد که همیشه از فیلم‌هایش استقبال می‌کنند.

اما بعد از سینما، تئاتر نیز مخاطبان بسیاری دارد. این هفته به شما پیشنهاد می‌کنیم که به دیدن «دن کامیلو» در تئاتر شهر بروید. کوروش نریمانی کارگردانی این نمایش را برعهده دارد و در آن بازیگرانی چون سیامک صفری، مهران احمدی، الیکا عبدالرزاقی، مهدی بجستانی، بهرام افشاری، هوتن شکیبا و فریده سپاه منصور حضور دارند.

نمایش «دن کامیلو» اثری کمدی است که دو شخصیت اصلی یک کشیش و یک شهردار دارد و در خلال آن شاهد کشمکشی طنزآمیز میان این دو هستیم.

علاقه‌مندان به موسیقی نیز می توانند صدای گرم و دلنشین علیرضا قربانی را در روز جمعه دوم خرداد ماه در برج میلاد بشنوند.

این کنسرت روزهای دوم و ششم خرداد ماه به صورت خیریه و به نفع بنیاد کودک در مرکز همایش‌های برج میلاد و به رهبری ارکستر و آهنگسازی علی اصغر عربشاهی در دو بخش اجرا می‌شود که بخش اول در دستگاه همایون و مد دشتی و در بخش دوم در مایه افشاری و بیات ترک با اشعار حافظ و هوشنگ ابتهاج که مقداری سنتی‌تر از بخش اول است تقدیم علاقه‌مندان موسیقی ایرانی خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    مرسي خبر آنلاين ..به اين كارت ادامه بده ..اين روزها انگيزه داشتن توي زندگي خيلي سخت شده ...به نظرم از آدم هاي خوش ذوق كمك بگير و اين ايده رو بسط بده بخدا ثواب مي كني
  • a A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    هامون كجا و اشباح كجاااااا