هیأت انتخاب بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر این روزها در حال انتخاب آثار برای راه‌یابی به جشنواره هستند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که از هفتم تا چهاردهم دی‌ماه برگزار می‌شود، با استقبال 251 گروه موسیقی از سراسر کشور برای شرکت در جشنواره روبه‌رو شد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها هیأت انتخاب بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در حال انتخاب آثار برای راه‌یابی به جشنواره هستند.

گروه‌هایی که برای شرکت در جشنواره بیست و پنجم ثبت نام کرده‌اند، شامل 83 گروه سنتی، 20 گروه کلاسیک، 57 گروه موسیقی نواحی، 36 گروه پاپ، 17 گروه ارکسترال، 10 گروه آواز جمعی و 29 اثر (آهنگسازی) می‌شود. البته این آمار به گروه‌های داخلی مربوط می‌شود و تعداد دقیق گروه‌های خارجی هنوز اعلام نشده است.

بیشتر کشورهای عضو اکو گروه‌هایی را برای شرکت در این دوره از جشنواره اعزام خواهند کرد. چندی پیش مدیرکل دفتر موسیقی درباره حضور کشورهای عضو اکو در بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفته بود: شناساندن امکانات و هنر موسیقی کشورهای عضو اکو، همچنین ایجاد تعامل در این حوزه موجب نزدیکی بیشتر این کشورها در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر خواهد شد. حضور گروه‌های موسیقی این کشورها در جشنواره فجر زمینه‌های تعامل سازنده‌ای بین ایران و دیگر کشورهای عضو اکو و گسترش و تقویت اشتراکات میان این ملت‌ها به خصوص در حوزه هنر را در پی خواهد داشت.

البته به غیر از گروه‌های موسیقی کشورهای عضو اکو دفتر موسیقی وزارت ارشاد در حال رایزنی با چند کشور دیگر نیز هست که در صورت توافق گروه‌های موسیقی آثارشان را به این دفتر ارائه می‌کنند تا در صورت پذیرش از سوی کارشناسان و هیأت انتخاب، به جشنواره راه یابند.

روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرآنلاین درباره انصراف گروه‌های موسیقی از شرکت در جشنواره موسیقی فجر گفت: تا به حال هیچ یک از گروه‌هایی که ثبت‌نام کرده‌اند انصراف نداده‌اند، ممکن است برخی گروه‌ها در جشنواره شرکت نکنند، اما در همه دوره‌ها عده‌ای از هنرمندان موسیقی در جشنواره شرکت نمی‌کنند. این اتفاق مختص این دوره نمی‌شود. ضمن این که ما در این دوره درصددیم از تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان موسیقی کشور برای حضور در جشنواره دعوت کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =