ایران برای نخستین بار با این چهره‌ها در نمایشگاه تفلیس حاضر می‌شود

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران نخستین‌بار 250 عنوان کتاب از ادبیات معاصر ایران را در نمایشگاه کتاب تفلیس معرفی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایشگاه کتاب تفلیس از 8 تا 11 خرداد ماه در حالی در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر تفلیس گرجستان برگزار می‌شود که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از ایران نخستین‌بار 250 عنوان کتاب از متون کلاسیک زبان فارسی و ادبیات معاصر را در آنجا عرضه و معرفی می‌کند.

از جمله این آثار به اشعار شعرای معاصر سهراب سپهری، فریدون مشیری، شفیعی کدکنی، حسین منزوی و منوچهر آتشی و کتاب‌هایی در موضوع هنرهای تجسمی، ایران‌شناسی و آثاری از ادبیات معاصر مانند باستانی پاریزی، عبدالحسین زرین‌کوب، محمود دولت‌آبادی، محمدعلی جمالزاده، سیمین دانشور و امیرخانی اشاره کرد.

اشتراکات فرهنگی و تاریخی، وجود کرسی‌های زبان فارسی و مراکز اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی از دلایل عمده شرکت ایران در این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه مراکز و موسسات حوزه اطلاع‌رسانی کتاب در کشور مانند خانه کتاب، کتابخانه ملی، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و آزانس‌های ادبی در یک بروشور به زبان گرجی معرفی می‌شوند.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی ظرفیت‌های آن برای حضور ناشران گرجی از دیگر برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب تفلیس است.

خبر دیگر اینکه معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه های بین المللی کتاب تهران در آینده نزدیک خبر داد. سید عباس صالحی در بازدید از بخش های مختلف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را موفق دانست.

وی مهم ترین دلیل این موفقیت را آرامش و همدلی مدیران نمایشگاه بین المللی کتاب عنوان کرد.

رییس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ادامه اعتماد به تشکل­های صنفی نشر و درگیر کردن آن­ها در تصمیم گیری های نمایشگاه، شروع کارهای اجرایی نمایشگاه در زمان مناسب و توجه به ظرفیت و ابعاد و اجزای رسانه­ای را از دیگر عوامل موفقیت برگزاری نمایشگاه 27 ذکر کرد.

صالحی در ادامه موسسه نمایشگاه­ها را جزیی از معاونت امورفرهنگی دانست و تاکید کرد از دیگر فعالیت­های موسسه در حوزه نمایشگاه­های کتاب استانی و نمایشگاه­های کتاب خارجی حمایت می­‌کنیم.

وی اظهار داشت: به زودی دبیرخانه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ترکیبی از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری و با مشارکت موسسه نمایشگاه ها تشکیل می شود.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =