تازه ترین تصمیمات کارگروه هیأت دولت برای مقابله با آلودگی هوا

جلسه مشترک کارگروه اجرایی مصوبه هیأت دولت برای مقابله با آلودگی هوا، با حضور نمایندگان تمامی دستگاه ها و وزارتخانه های همکار تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست؛ سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه که عصر دوشنبه 5 خردادماه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، پیرامون تصویب برنامه اجرایی مقابله با آلودگی هوا در هیات دولت (10/2/1393) گفت: هیات دولت راهکارها و برنامه اجرایی مدون کاهش آلودگی هوا را در هشت محور «سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، مدیریت حمل ونقل وتقاضای سفر، پایش و پیش ‌بینی هوا، آموزش و اطلاع‌رسانی و زیرساخت ‌های شهری» به تصویب رساند و کلیه نهادها و سازمان های متولی امر مکلف و موظف به اجرای تعهدات تقریر شده در برنامه هستند.

متصدی تأکید کرد: برنامه فعلی از چند منظر تفاوت های عمده ای با برنامه های گذشته دارد و یا به عبارت بهتر در برنامه جدید تلاش شده است، نواقص برنامه های گذشته رفع گردد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مهم ترین وِیژگی برنامه مصوب جدید این است که برای هر اقدام متولی خاص آن اقدام، زمان بندی مشخص اجرا و نوع فعالیت مورد نیاز مشخص شده است و نهایتا ناظر اجرا، موظف به بررسی و نظارت بر حسن اجرای برنامه است.

 

وزارتخانه و سازمان هایی که مکلف به مقابله با آلودگی هوا هستند

وی با اشاره به این که برنامه مصوب در 9 محور و 35 بند تهیه شده است، گفت: به منظور ایفای درست مدیریت یکپارچه برای حل موضوع، وزارتخانه های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، معاونت علمی و فنآوری رئیس جمهور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف به اجرای برنامه مصوب دولت به منظور مقابله با آلودگی هوا هستند.

این مقام مسئول با ذکر اهمیت تکرار جلساتی از این دست در توالی زمانی مشخص، گفت: زین پس کمیته اصلی به منظور بررسی میزان پیشرفت امور در هر وزارتخانه و نهاد با توالی زمانی یک ماهه به صورت گردشی در هر وزارتخانه، همچنین برگزاری جلسات کمیته تخصصی به ریاست یوسف رشیدی سرپرست مرکز تغییر اقلیم و آب و هوای سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل جلسه خواهد داد.

متصدی همچنین با یادآوری اینکه تمانی دستگاه های اجرایی موظفند اعتبارات لازم برای تحقق اقدامات موضوع را در بودجه سنواتی خود پیش بینی کنند، به شرح برخی از راه حل های موجود برای تأمین و فعال کردن اعتبار درون سازمانی پرداخت.

در ادامه جلسه نمایندگان وزارتخانه های حاضر در جلسه به طرح دیدگاه ها و پیشنهادات خود برای اجرای هر چه بهتر برنامه های مصوب پرداختند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    تعرفه گمركي خودروهاي خارجي كم مصرف و خودروهاي برقي رو بطور كامل حذف كنند وسايل حمل و نقل عمومي رو گسترش بيشتري بدهند مخصوصا" مترو هزينه حمل و نقل عمومي رو كاهش بدهند يا حداقل افزايش ندهند با همين كارها 60 مشكل آلودگي هوا حل ميشه .