پیام های تسلیت شخصیت های کشوری و دینی برای درگذشت آیت الله زرندی/ اعلام مراسم تشییع

مسئولان نظام و شخصیت های دینی در پیام های جداگانه درگذشت آیت‌الله زرندی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله محمدحسین معصومی ‌زرندی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان قلب امام علی(ع) کرمانشاه  در ساعات پایانی دوشنبه 5 خرداد ماه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله حاج شیخ محمد حسین زرندی متولد سال 1311 هجری شمسی در قریه امیر آباد زرندیه ساوه بود که در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله زرندی از علاقمندان و ارادتمندان امام خمینی (ره) بود که در سال 1342  هجری شمسی پس از تبعید امام خمینی به ترکیه مدت کوتاهی در قم بازداشت شد و پس از آزادی از با تشویق و اصرار برخی از بزرگان و علماء محلی، به منظور تبیین و ترویج احکام اسلام و رسالت انقلاب به شهر کرمانشاه عزیمت کرد. در ادامه مبارزه در سال 1353 به مدت سیزده ماه توسط ساواک دستگیر و به جرم طرفداری از امام خمینی (ره) و ترویج راه ایشان در زندان های رژیم پهلوی محبوس شد.

وی پس از پیروزی انقلاب بنا به حکم امام خمینی (ره) به همراه مرحوم آیت الله حاج آخوند به عنوان سرپرست مدارس علمیه کرمانشاه منصوب شد. وی همچنین در سال 1363 به عنوان نماینده رهبری در استان و امام جمعه کرمانشاه منصوب شده و تا سال 1386 این سمت را بر عهده داشت.

نمایندگی مردم استان کرمانشاه در دوره های اول و سوم در مجلس خبرگان رهبری، تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، مسئولیت ستاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی و مسئولیت نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر استان کرمانشاه از دیگر مسئولیت هایی است که آیت الله زرندی به عهده داشته است.

اعلام سه روز عزای عمومی در کرمانشاه

به گفته پایگاه اطلاع رسانی علمای کرمانشاه، علما، روحانیون و مسئولان این استان برای ارج نهادن به فعالیت و حضور سه دهه خدمات آیت‌الله محمدحسین زرندی در کرمانشاه، سه روز عزای عمومی اعلام کردند. همچنین پنجشنبه، 7 خرداد تعطیل عمومی اعلام شده است.

برنامه ها و زمان مراسم تشییع

پیکر مرحوم آیت‌الله محمدحسین معصومی‌زرندی، پنج‌شنبه 8 خرداد ماه ساعت 10 صبح از مقابل مسجد آیت‌الله بروجردی تا مسجد جامع شهر کرمانشاه تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله موسوی بجنوردی بنا بر وصیت آن مرحوم در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه به خاک سپرده می‌شود.

مراسم ختم مرحوم آیت‌الله زرندی، عصر پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 در محل حوزه علمیه امام(ره) برگزار می‌شود که سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خواهد بود.

شخصیت ها و مسئولان کشوری در پیام هایی جداگانه درگذشت این عالم دینی را تسلیت گفتند که متن این پیام ها را در جدول زیر می خوانید.

نام / عنوان

متن پیام

آیت الله علی خامنه ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی

درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسین معصومی زرندی رحمت الله علیه را به خاندان و بازماندگان محترم و ارادتمندان و شاگردان ایشان و به عموم مردم انقلابی کرمانشاه تسلیت عرض می کنم.

این روحانی بزرگوار دورانی طولانی پیش از انقلاب و نیز در دوران دفاع مقدس و پس از آن در خدمت نظام جمهوری اسلامی و اهداف عالیه‌ی اسلامی بوده و متحمل زحماتی در این مسیر نورانی شدند. از خداوند متعال علوّ درجات و رحمت و مغفرتش را برای آن مرحوم مسألت می کنم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

  

درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین معصومی زرندی، یار دیرین انقلاب و یادگار دوران دفاع مقدس موجب تأسف و تأثر خاطر گردید. مصیبت فقدان آن عالم بزرگوار را به مردم شهیدپرور استان کرمانشاه، علما و طلاب حوزه علمیه کرمانشاه، شاگردان و بازماندگان تسلیت می‌گویم.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای بازماندگان بویژه اعضای بیت معزز ایشان صبر و اجر مسألت می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور

حلت عالم مجاهد و مبارز خستگی‌ناپذیر نهضت امام خمینی (قدس سره العزیز)، مرحوم مبرور آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین معصومی‌زرندی موجب تالم و تاثر خاطر گردید.

اینجانب این مصیبت و ثلمه وارده را به محضر رهبر معظم انقلاب، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه سراسر کشور به‌ویژه بیت مکرم آن مرحوم و مردم شریف استان کرمانشاه تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت واسعه حق را برای روح مطهر ایشان مسئلت می‌نمایم.

آن عزیز سفر کرده، عمری را در راه رضای الهی سپری نمود و در سلوک مومنانه و تقوا، زبان‌زد دوستان، آشنایان و شاگردان خود بود. بی‌شک خدمات شایان او و رنج‌های دوران سخت جهاد و مبارزه آن فقیه پارسا در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار باقی است و در نزد خدای سبحان، ماجور به ثواب حسن و پاداش عظیم خواهد بود.

دکتر علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

درگذشت آیت‌الله محمدحسین زرندی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری موجب تاسف گردید. این عالم جلیل‌القدر طی سال‌های گذشته به‌عنوان نماینده اسبق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه خدمات زیادی را به مردم این منطقه، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عرضه داشتند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، علما و روحانیون، مردم متدین استان کرمانشاه و بیت مکرم ایشان، برای آن روحانی گران‌قدر رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

آیت الله آملی لاریجانی

رئیس قوه قضائیه

خبر درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین معصومی‌زرندی نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر اینجانب گردید.

ارتحال این عالم بزرگوار را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مردم مومن و انقلابی کرمانشاه و خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

ارتحال عالم بزرگوار آیت‌الله محمدحسن زرندی امام‌جمعه سابق کرمانشاه و نماینده مجلس خبرگان رهبری از این استان را به محضر علمای اعلام، بیت شریف و مردم مؤمن کرمانشاه و شاگردان و علاقمندان آن فقید از سوی خود و مجلس خبرگان رهبری تسلیت می‌گویم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در این پیام تسلیت، از خداوند برای آن مرحوم مسئلت کرد که ایشان با اولیای کرام و شهدای عظام محشور شود.

آیت‌الله محمد یزدی

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

مصیبت ارتحال عالم جلیل‌القدر و فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین زرندی نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

آن عالم ربانی از شاگردان و یاران معتمد حضرت امام راحل بودند که حیات پربرکت خود را صرف ترویج معارف علوم آل محمد(ص) کردند و در جریان مبارزات سیاسی همواره پیش‌قدم بوده و بعد از انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های متعددی از جمله نماینده ولی فقیه و امامت جمعه و عضویت در دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان کرمانشاه خدمات شایان و ماندگاری را به مردم شریف آن منطقه نمودند.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی، مراجع عظام و نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری و حوزه علمیه کرمانشاه، خصوصا مردم شریف و متدین آن منطقه و بیت مکرم و فرزندان محترم آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای آن عالم ربانی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل را مسألت می‌نماید.

ماموستا محمدی

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

  

آیت الله زرندی اسوه صبر و بردباری و تندیس دانش مداری و خدمتگزاری از میان جامعه رخت بربست تا رحل اقامت در جوار حضور حق افکند. سال های متمادی در مقاطع سخت و دشوار با توانی خارج از وصف و با خلوص نیت و دلسوزی چه در عرصه علوم دینی و پرورش طلاب و چه در عرصه خدمات اجتماعی و فرهنگی و گره گشایی از مشکلات، بی منت و توقع، منشا خدمات ارزنده ای شد.

از سوی خود و روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم اهل سنت استان کرمانشاه، ضایعه رحلت نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری را به بیت آن عالم و فقیه فرهیخته تسلیت می گویم و امیدواریم خداوند منان به لطف بیکران خود، روح آن فرزانه وارع را در جوار رحمتش به آرامش برساند و صبر و اجر بر این مصیبت به مومنان و بازماندگان عطا فرماید.

آیت الله یوسف صانعی

مراجع تقلید

درگذشت روحانی متدین و مبارز در نهضت و انقلاب آیت الله حاج شیخ حسین زرندی(رحمة الله علیه) را به همسر مکرمه‌اش، فرزندان و همه وابستگان نسبی و سببی و به همه دلسوزان نظام و انقلاب مخصوصا مردم غیور و متدین کرمانشاه تسلیت گفته و از خداوند منّان برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

آیت الله علوی گرگانی

خبر رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله زرندی موجب تاثر و تالم اینجانب شد، این عالم بزرگوار در خدمت به اسلام و پیشبرد اهداف انقلاب زحمات فراوانی کشیدند و در مناصب مختلف سیاسی و دینی منشا خیرات متعدد بودند.

اینجانب این ضایعه را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان و همچنین مردم متدین کرمانشاه تسلیت گفته و علو درجات ایشان را از خداوند مسئلت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی

درگذشت عالم مجاهد حضرت آیت الله آقای زرندی طاب ثراه موجب تاثر و تاسف همه علاقه مندان به ایشان گردید. آن مرحوم عمر گرانقدر خویش را صرف تلاش و مجاهدت در راه امام بزرگوار نموده و از دوران مبارزه همراه بی ادعایی برای انقلاب شکوهمند اسلامی بودند. زحمات کم نظیر ایشان در دوران دفاع مقدس و عشق و علاقه زائدالوصف به امام چه در دوران حیات و چه پس از رحلت امام، ان شاءالله توشه گرانقدری برای ایشان خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت در گذشت آن فقیه گرامی به بیت مکرم آن مرحوم، فرزندان و دامادهای محترم بویژه جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ هادی زرندی، از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسئلت دارم .

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری

مدیر حوزه‌های علمیه کشور

خبر ارتحال عالم ربانی و مدافع مقام ولایت ائمه (ع) حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد حسین معصومی زرندی موجب تاثر و تاسف شد.

آن عالم که از ستاره‌های درخشان علم و عمل و اخلاق و ادب و جهاد فی سبیل الله بود، در طول دوران عمر با برکت خود در سنگر نمایندگی مردم سرافراز استان غیور کرمانشاه در مجلس خبرگان و امامت جمعه، خدمات ماندگاری ارائه کرد که به یقین در یاد و خاطر مردم پرتلاش آن سامان خواهد ماند.

اینجانب فقدان این فقیه مجاهد را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت گفته و برای روح بلند ایشان ترفیع درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسالت دارم.

محمدرضا عارف

رئیس بنیاد امید ایرانیان

  

درگذشت عالم مجاهد، استاد مبارز و یار دیرین انقلاب، امام و رهبری آیت‌الله حاج شیخ حسین زرندی(رحمة الله علیه) موجب تالم و تاثر اینجانب و دوستداران آن بزرگوار شد.

تقوا و اخلاص همراه با هوشمندی از شاخصه‌های برجسته‌ آیت‌الله زرندی بود.ایشان نقش بی بدیلی در توسعه علم و فضیلت و آگاهی و تربیت شاگردان ممتاز در طول حیات مبارک خود داشتند.

اینجانب این مصیبت را به مقام معظم رهبری و مردم غیور،متدین و مهربان کرمانشاه، خانواده محترم،دانشگاهیان،حوزویان، دوستداران و شاگردان آن عالم ربانی تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند متعال برای آن عالم جلیل‌القدر غفران الهی و برای بازماندگان بویژه خانواده محترم ایشان صبر و اجر مسألت می‌کنم.

سیدهادی خامنه‌ای

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام

  

رحلت روحانی فاضل و مجاهد، آیت‌الله حاج شیخ حسین معصومی زرندی موجب تاسف و تاثر گردید. آن مرحوم سال‌ها در سمت امامت جمعه با تعهد و اخلاق نیکو و منشی اعتدالی، محور وحدت همه جریان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان کرمانشاه بود.

اینجانب در طول پنجاه سال آشنایی، ایشان را همواره مخالف افراط گرایی و رفتارهای انحصارطلبانه دیدم که زندگی ساده و بی‌آلایش خود را صرف خدمت به مردم و آرمان‌های بلند انقلاب و امام راحل نمود. این ضایعه را به خانواده محترم ایشان و مردم شریف کرمانشاه تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات مسألت دارم.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور

  

خبر ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین معصومی زرندی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر گردید. ایشان از شاگردان و ارادتمندان حضرت امام خمینی (ره) بود و عمر پرثمر خویش را در راه ترویج دین مبین اسلام سپری نمود.

اینجانب این مصیبت را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت شریف آن فقید سعید و همه ارادتمندان ایشان بویژه مردم خداجوی استان کرمانشاه تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن عالم مجاهد علو درجات مسألت دارم.

مجمع روحانیون مبارز استان کرمانشاه

  

اذا مات العالم مات العالم ثلم  فی الاسلام ثلم لایسدها شی . رحلت جانگذار دادرس محرومان و همسنگر مردم استان و رزمندگان دفاع مقدس و نماینده امام و امام جمعه سابق شهرمان . نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس خبرگان و موسس بزرگترین حوزه علمیه غرب کشور حضرت آیت الله زرندی رضوان الله تعالی علیه بر عموم مردم حق شناس و شهیدپرور استان کرمانشاه  به ویژه  روحانیت معظم  کرمانشاه و خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض می نمائیم و برای ایشان رحمت واسعه الهی را مسئلت می نمائیم.

نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، حزب موتلفه اسلامی و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی استان کرمانشاه و ... از دیگر افراد و نهادهایی بودند که پیام های تسلیت خود را به مناسبت درگذشت آیت الله زرندی اعلام کردند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    16 16
    روحش شاد،ايشان انسان معتدلي بودند.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    4 2
    خداوند روحش را با انبیا و اولیا محشور گرداند