کاظم جلالی سخنگوی کمیته پیگیری مسائل پس از انتخابات امروز گزارش مبسوطی از پیگیری های انجام شده را از تریبون مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.

به گزارش خبرآنلاین کاظم جلالی در آغاز این گزارش با اشاره به اینکه پیگیری مسائل کوی دانشگاه بر عهده این کمیته نبوده است توضیحاتی درباره روند شکل گیری این کمیته ارائه کرد.

وی گفت: بررسی همه جانبه کشته شدن سه جوان کشته شده در کهریزک نشان می دهد که این موضوع بر عهده مسئولان قضایی بوده است.

وی با اشاره به شرایط نگهداری بازداشت شدگان در کهریزک گفت که بازداشت شدگان در مکانی کوچک در کنار اشرار و فروشندگان کلان مواد مخدر نگهداری می شده اند.

وی با اشاره به اینکه پس از طرح نامه آقای کروبی با ایشان ملاقات نموده و خواستار توضیح شدیم گفت:  آقای کروبی در پاسخ به اینکه چند نفر به سراغ شما آمده اند گفت 4نفر به او مراجعه کرده اند و گفت که این مسائل برای او مسجل نشده است.

وی با اشاره به اینکه پس از اینکه از طریقی مطلع شدیم که فردی می گورد مورد آزار جنسی قرار گرفته است رئیس مجلس دستور دادند که در فتر ایشان این فرد بیاید که آقایان کاتوزیان و مطهری دو نفر از نمایندگان غیر عضو کمیته نیز به این جلسه آمدند و فردی که مدعی آزار جنسی یود توضیح داد و با اظهارات مادر آن جوان برای همه حاظران مشخص شد که وی بر اثر کثرت شایعات دچار توهم ذهنی شده است.

کاظم جلالی با اشاره به اینکه ضروری است در خصوص زندانیان باقی مانده هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند گفت: کمیته گزارش هایی از برخوردهای نامناسب برخی از نیروهای انتظامی دریافت کرده است.

جلالی که گزارش کمیته پیگیری مسائل پس از انتخابات را قرائت می کرد پیشنهاد داد: نیروی انتظامی باید از وسایل مناسب برای برخورد با اغتشاشات استفاده کند تا از خسارت مالی و جانی خوداری شود.

وی تصریح کرد: کمیته یادآور می‌شود که هنوز هم برخی دیگر از بازداشتگاه‌ها وجود دارد که هرچه سریع‌تر باید نسبت به نظارت بر آن‌ها و استانداردسازی آنها اقدام شود.

وی گفت: دستگیری افراد باید در ساعات مناسب که موجب ناراحتی خانواده بازداشت شدگان نشود باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان قرائت کمیته متبوعش گفت: ماموریت این کمیته بررسی از نوع معلول بود. بدان مفهوم که حوادثی پس از انتخابات اتفاق افتاد و این کمیته در خصوص بدرفتاری‌ها و کژی‌های پدید آمده در ذیل این حوادث در راستای وظایف نمایندگی و به عنوان دفاع از حقوق شهروندی وارد عمل شده است و طبیعتا دستورات، بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری مسیر این پیگیری‌ها را هموار و انگیزه این کمیته را در استمرار جدی اقدامات خود مضاعف نمود اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد آن است که از علل اصلی پدید آمدن این حوادث نباید غافل ماند و از جمله القای یک دروغ بزرگ به نام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و رفتارهای غیرقانونی که سبب ایجاد این حوادث شد و اگر همگان براساس چارچوب‌های قانونی مسیر خود را طی می‌نمودند و اگر دو کاندیدای ریاست جمهوری دست به قانون‌شکنی، تحریک احساسات و عواطف مردم نمی‌پرداختند امروز شاهد این گونه حوادث تلخ نبودیم که سبب هتک حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تضییع فرصت گران‌سنگ حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای شود. بی‌تردید آنان باید پاسخگو باشند و دستگاه قضایی در خصوص این گونه رفتارهای مجرمانه نباید بی‌اعتنا باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    0 0
    همين؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • آشنا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    0 0
    چرا خبر درمورد بازپس گیری وام توسط مهر رضارو برداشتید
  • فیلم ساز IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    0 0
    عجب مفصل بود
  • ایرانی مسلمان IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    0 0
    واقعا همه چیز روشن شد!