به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری تشریح فعالیتهای و معرفی محصولات «ایران نوین فیلم» با حضور امیرحسین حیدری مدیر «ایران نوین فیلم» برگزار شد و پس از این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه از بخشهای مختلف «ایران نوین فیلم» بازدید کردند.
امیر حسین حیدری مدیر «ایران نوین فیلم» با تشریح فعالیتهای این کمپانی توضیح داد: «ما از چند سال گذشته در عرصه تهیه و تولید چند فیلم حضور داشتیم و فیلمهای «چه خوبه که برگشتی»، «ماهی و گربه»، «آزمایشگاه» و «قصهها» را تهیه کردیم اما به دنبال موفقیتهای که «ماهی و گربه» داشت تصمیم گرفتیم به خدمات فنی و لابراتواری وارد شویم.»
او ادامه داد: «سال گذشته در جشنواره فیلم فجر با هفت فیلم «مردن به وقت شهریور»، «تمشک»، «بیداری برای سه روز»، «با دیگران»، «قصهها»، «ماهی و گربه» و «ردکارپت» حضور داشتیم که کارهای فنی مانند CGI، تصحیح رنگ، تدوین این فیلمها در «ایران نوین فیلم» انجام شد. سال گذشته جز شلوغترین استودیوهایی بودیم که برای جشنواره کار میکرد و جز چند لابراتوار اصلی بودیم که بنیاد فارابی ما را به رسمیت می شناخت و DCP این فیلمها را آماده میکردیم.»
او با اشاره به اینکه باید در سینمای دیجیتال خود را به روز کنیم، تاکید کرد: « ما باید کیفیت فنی و لابراتوار دیجیتالی را بالا ببریم چون این پدیده جدیدی در سینمای ایران است که هم تجربه کمی دراین رابطه وجود دارد و هم سواد کمی درباره آن نسبت به عرصه بینالملل داریم. بنابراین باید خود را بهروز کنیم و از متخصصین با تجربه استفاده کرده و از لحاظ سختافزاری و نرمافزاری به سینمای ایران کمک کنیم.
حیدری درباره هدف از راهاندازی استودیو فنی «ایران نوین فیلم» توضیح داد: «هدف از تشکیل این بخش این بود که به عنوان کمپانی فولسرویس، همه خدمات سینمایی از جمله تولید، پس از تولید و پخش و اکران را انجام دهیم. در حال حاضر مراحل فنی فیلم «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی و فیلم «نوراسنیا» به کارگردانی امید توتونچی در این استودیو در حال انجام است، «نوراسنیا» در بازار کن هم ارائه شد و فیلمی است که در آینده خبرهای زیادی از آن خواهید شنید.»
او با اشاره به فعالیتهای بینالمللی «ایران نوین فیلم» گفت: «هدف ما این است که با کشورهای همسایه رایزنی انجام دهیم و روی بازار فیلم کشورهای همسایه کار میکنیم تا بتوانیم به طور بینالمللی هم خدمات فنی و پست پروداکشن را انجام دهیم. اگر این اتفاق بیفتد برای سینمای ایران هم مفید است. قیمت ما نسبت به قیمتهای موجود در حوزه خلیج فارس و کشورهای ارمنستان و ترکیه خیلی پایین است. انجام فرآیند DCP در دنیا زیر سه هزار دلار نیست اما قیمت ما زیر هزار دلار است.»
حیدری با اعلام این خبر که بانک نگهداری از راشهای فیلمها در «ایران نوین فیلم» راهاندازی میشود، گفت: «نگهداری از راشهای فیلمهای تولید شده در استودیوها تبدیل به معضل شده است و بعد از انجام مراحل فنی مدیران استودیو با تهیهکنندگان تماس میگیرند که ما نمیتوانیم از راشهای نگهداری کنیم و باید آنها را پاک کنیم. ما درحال راهاندازی بانک نگهداری از راشهای فیلمهای هستیم که تا 70 سال می تواند از راش فیلمها نگهداری کند. این راشهای روی طیف LTO نگهداری میشود و از هر فیلمی که در این بانک نگهداری شود رقم ناچیزی برای نگهداری میگیریم.»
مدیر «ایران نوین فیلم» با تاکید براینکه پخش بینالملل این کمپانی درحال انجام فعالیتهای جدی است گفت: «در بخش بینالملل هم با همه امکانات وارد شدیم. مرجان علیزاده مدیر پخش بینالملل «ایران نوین فیلم» است که در جشنواره کن غرفه داشتیم. برای فیلم سینمایی «ردکارپت» یک نمایش در بازار کن داشتیم. فیلم «برف» تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره شانگهای خواهد بود و در جشنواره فیلم مسکو هم حضور خواهد داشت. »
او با تاکید به اینکه کارهای مربوط به تبلیغات فیلمها هم در «ایران نوین فیلم» انجام خواهد شد، یادآوری کرد: « طراحی پوستر و بیلبورد و تحقیقات بازاریابی و اسپانسرشیپ هم در همین شرکت انجام میشود و هدف ما این است که از امکانات «کانون ایران نوین» به نفع سینمای ایران استفاده کنیم. ما میتوانیم از پتانسیل «کانون ایران نوین» به عنوان آژانس تبلیغاتی استفاده کنیم تا استانداردهای سینمای ایران را بالا می بریم. «کانون ایران نوین» همانطور که استاندارد تبلیغات را در زمینه محیطی و تلویزیونی بالا برد، امیدواریم در سینمای ایران هم اینطور عمل کند و بتوانیم وارد بازار رقابت شویم و تب رقابت را در سینما داغ کنیم.»
حیدری در پاسخ به این پرسش که در آینده فعالیتهای «ایران نوین فیلم» روی تولید تمرکز دارد یا روی خدمات گفت:«نمیتوانم بگویم در سال 93 بیشتر روی کدام بخش تمرکز داریم. ما به عنوان لابراتوار خدماتی کارهای فنی را انجام میدهیم و به همان نسبت روی تولید هم حساس هستیم و با اتفاقاتی که درباره «ماهی و گربه» هم رخ داد تصمیم داریم با وسواس بیشتری کارها را انجام دهیم. در حال حاضر همه منتظرند «ایران نوین فیلم» تولید یک فیلم را شروع کند. از حالا به طور قطع میتوانم بگویم که تولید فیلم بعدی شهرام مکری هم در «ایران نوین فیلم» انجام میشود.»
او درباره مشاوران «ایران نوین فیلم» توضیح داد: «تصمیم گیرنده و مشاور هنری «ایران نوین فیلم» آقای امیر اثباتی هستند و شورایی داریم که درباره تصویب فیلمنامههای تصمیم می گیرند . خانم شفیعی مدیرعامل «کانون ایران نوین»، آقای اثباتی، شهرام مکری و یک تهیهکننده سینما و یک کارگردان جز این شورا هستند. »
حیدری درباره چگونگی انتخاب فیلمهایی که تا به حال در این کمپانی تولید و تهیه شده است، گفت: «به غیر از فیلم آقای مهرجویی که خانم شفیعی و آقای سیفی قائم مقام مدیرعامل در همهجا گفتند که درباره این کارگردان احساس وظیفه میکردند و باید به درخواست آقای مهرجویی جواب مثبت میدادند. درباره بقیه تولیدات به طور اتفاقی وارد پروسه تولید شدیم. ما در نظر داریم به هرنحو از جوانان حمایت کنیم چنانچه در جشنواره فجر هم «بیداری برای سه روز» و «با دیگران» و «مردن به وقت شهریور» را کار کردیم تا به کارگردانان جوان هم کمک کنیم.»
او ادامه داد: «قطعا از کارگردانان جوان هم حمایت میکنیم. کارگردانان خیلی شاخص طرح دادند و جلساتی برگزار شد ما می خواهیم فیلمهایی با استاندارد بالا تولید کنیم و برای ما فرقی نمیکند که با کارگردانان معروف کار کنیم یا کارگردانان جوان. اگر طرحی که ارائه میدهند قابل قبول باشد از آنها هم حمایت میکنیم.»
مدیر «ایران نوین فیلم» در پاسخ به این پرسش که رابطه این کمپانی با بخش دولتی چگونه است، گفت: «هر کمپانی چارهای جز تعامل با دولت ندارد تا به حال هم تعامل دوطرفه وجود داشته است و رابطه ما با دولت در حد گرفتن پروانه ساخت و پروانه نمایش بوده است. خوشبختانه واکنش خوبی هم از سوی دولتیها وجود داشته و از بخش فنی فعال در بخش خصوصی حمایت معنوی میکنند.»
او اضافه کرد: در حال حاضر این شائبه وجود دارد که ما باید سالی 5 فیلم تولید کنیم اما ما هم مثل بقیه کمپانیهای فیلمسازی در ایران عمل میکنیم. «ایران نوین فیلم» یک شرکت مستقل است و از اواخر سال گذشته به صورت رسمی و مستقل این شرکت ثبت شده است و در جشنواره فیلمها با لوگوی «ایران نوین فیلم» به نمایش درآمدند.»
حیدری درباره سود حاصل از پروژههای سینمای توضح داد: «سرمایه و سودی که از ساخت و اکران فیلم های سینمایی بدست میآید برای «کانون ایران نوین» شبیه یک شوخی است اما همین مقدار برای اهالی سینما معقول است. ساخت فیلم درآمدزایی دارد اما در اشل و اندازه خودش. سرمایهگذاری یا تهیه فیلم بستگی به این دارد که با چه کارگردانی و برای چه فیلمی کار میکنیم. اگر پیش بیاید و فیلم خوبی باشد برای آن سرمایهگذاری هم میکنیم.»
مرجان علیزاده مدیر پخش بینالملل «ایران نوین فیلم» با تشریح فعالیتهای که در بازار کن انجام داده از قطعی شدن حضور «برف» در جشنواره فیلم شانگهای و بخش اصلی جشنواره فیلم مسکو و مونترال خبر داد و گفت: « برای حضور «ردکارپت» در جشنوارههای مختلف هم مذاکراتی صورت گرفت و منتظر جواب هستیم. با خریدارانی پیش قراردادهایی امضا کردیم که با قطعی شدن آنها را اعلام خواهیم کرد. یکی از اتفاقات مهم دعوت از ما در نشست خبری جشنواره فیلم مسکو بود که سوالاتی درباره فیلم، فیلمنامه از ما کردند. این فیلم سروصدای زیادی در این جشنواره کرد و به عنوان نماینده ویژه به جشنواره شانگهای هم فرستاده شد.»
وی ادامه داد: «جشنواره شانگهای جشواره الف است که از امسال به طور ویژه خانم آنکه لوکه را که به عنوان نماینده جشنواره برلین به ایران میآید به عنوان معرفیکننده فیلمهای ایرانی منسوب کردند و مدیر هنری جشنواره لوکارنو هم به عنوان مشاور به این جشنواره آمده است. مدیران فستیوال شانگهای خیلی اصرار داشتند که فیلمسازان ایرانی دیگری هم در جمع داوران جشنواره حضور داشته باشند که در نهایت پیمان معادی از ایران به این جشنواره دعوت شد.»
وی افزود: «یک اکران برای «ردکارپت» در جشنواره فیلم کن داشتیم که مهمانانی را از قبل برای حضور در این اکران دعوت کردیم و 17 تا 25 مهمان در سالن 50 نفره حضور داشتند که این تعداد برای ساعت 9 صبح در بازار کن خیلی زیاد است. این درحالی است که فیلم هایی که دواکران داشتند، چنین تعداد تماشاگری نداشتند.»
5757
نظر شما