تسنیم نوشت:

محمدعلی ابطحی گفت: ریاکاری، فریبکاری و دروغگویی از جانب مدیریت‌ها به سمت جامعه می‌رود و به جامعه آسیب می‌رساند.

محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در مراسم جشن ملی بخشش اظهار داشت: قطعا صحنه‌هایی که در آن خشونت رخ می‌دهد حتما نباید در ملأعام باشد؛ برخی مسئولان می‌گویند علنی برگزار شدن دادگاه‌ها بازدارنده است که به نظر بنده به این شکل نیست و مدیران باید اینگونه برنامه‌ها را از علنی بودن بردارند.

وی ادامه داد: اینکه دادگاه‌ها علنی برگزار شود، خود تولید خشونت می‌کند؛ نسل جوان‌تری که این صحنه را می‌بیند صحنه‌ای ناخوشایند را دیده و باید مدیران اینگونه علنی برگزار شدن دادگاه‌ها را کنار بگذارند.

ابطحی اظهار داشت: وقتی فرهنگ در جامعه مطرح می‌شود خود به خود جامعه از این امر تاثیر می‌گیرد و منظر درستی ایجاد می‌کند. بنابراین باید سعی کنیم تفکر غیرعلنی اعدام را در جامعه اشاعه ندهیم و این فرهنگ را کنار بگذاریم.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مقام بخشش قرار گرفته‌اید، گفت: بخشیدن کار سهلی نیست ولی بنده از خیلی از افرادی که بحران و مشکلات برای من به وجود آورده، گذشت کردم.

وی با اشاره به شعار رئیس‌جمهور بگذارید سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود، گفت: معتقدم این استقبال عمومی را که اکنون در جشن ملی بخشش می‌بینیم، خودش ناشی از انتخابات ۲۴ خرداد سال ۹۲ است که فضای اعتدال و میانه‌روی به وجود آمد و بسیاری از موارد از این موضوع تاثیر گرفت.

ابطحی ادامه داد: بخشش و گذشت جزو خواسته‌های اجتماعی و عمومی است که در جامعه باید حفظ شود.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بخشش در جناح‌های چپ و راست وجود دارد، اظهار داشت: بخشش در جناح‌ها مساوی نیست چرا که یکی قدرت دارد و دیگری قدرت ندارد، در واقع بخشش یکسان مطرح نیست، این جناح‌ها با یکدیگر پدرکشتگی ندارند بنابراین باید تعامل بیشتر در همه حوزه‌ها صورت گیرد و این موضوع ربطی به بخشش ندارد.

وی در خصوص بحران اخلاقی در کشور اظهار داشت: به نظر بنده بحرانی که اکنون در جامعه وجود دارد بحران اخلاقی است که مقام معظم رهبری در خصوص این موضوع تاکید داشتند و همه را به اخلاق‌محوری دعوت کردند؛ عمدتاً این بحران از کرسی مدیریتی منتقل می‌شود.

ابطحی ادامه داد: ریاکاری، فریبکاری و دروغگویی از جانب مدیریت‌ها به سمت جامعه می‌رود و به جامعه آسیب می‌رساند.

وی بیان کرد: ما نمی‌گوییم مردم اخلاق‌مدار نباشند بلکه مدیران سیاسی باید اخلاق را رعایت کنند و این‌طور نیست که مردم پاسخگوی مطالبات اخلاقی نیستند یا تنها پاسخگوی این موضوع باشند.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: بعد از ۳۵ سال هنوز موضوع اخلاق دغدغه بسیاری از افراد است که قدرت‌خواهی برخی مدیران و برخی جناح‌ها باعث این امر شده و مسائل اخلاقی در این راستا تاثیر پذیرفته است و مدیران را به سمتی برده که از نظر نگاه رهبران جامعه دور مانده‌اند.

ابطحی بیان کرد: امیدواریم فرهنگ عفو و بخشش در مدیران به وجود آید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدیع الزمان A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    1 0
    ایضا وقتی خود مسئول بودید.....
  • محمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    عنوان خبر یه چیز دیگس،خود خبر یه چیز دیگه