ایسنا نوشت:

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اعتراضات دانش آموزان دوره سوم متوسطه نسبت به سختی سوالات طرح شده برای برخی دروس امتحان نهایی آنها گفت:‌ سوالات کاملا استاندارد بوده و در چارچوب محتوای کتاب‌های درسی طراحی شده است.

عبدالرسول عمادی ضمن رد اعتراضات صورت پذیرفته درباره سختی سوالات آزمون نهایی دوره سوم متوسطه گفت:‌ سوالات کاملا بررسی شده و استاندارد بودند و حتی از سوی گروه‌های آموزشی، دفتر تالیف کتب درسی و مصححین هیچ اعتراضی نسبت به کیفیت سوالات نداشته‌ایم.

او ادامه داد: به هر حال طبیعی است که تعدادی از دانش‌آموزان سوالات را نپسندند و برای بخشی از آنها سوالات سخت باشد اما برای همه دانش آموزان اینگونه نیست.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس آخرین گزارشهای دریافت شده از حوزه‌های تصحیح، میانگین نمره و درصد قبولی در دروس نهایی امسال نسبت به گذشته تغییر محسوسی نداشته است و حتی برخی دروس میانگین بالاتری نسبت به پارسال نشان می‌دهند گفت:‌ "زیست شناسی" از جمله دروس مورد اعتراض بود اما سوالات استاندارد و دقیق بودند و حتی از سوی دفتر تالیف کتب درسی و واحدهای دیگر وزارتخانه بازخوردهای مثبتی درباره آن دریافت کردیم.

عمادی ضمن تصریح این مطلب که هیچگونه عیب و ایرادی بر طراحی سوالات وارد نیست گفت:‌ البته اگر دانش آموزان در رابطه با تصحیح برگه امتحانی خود اعتراضی داشته باشند می‌توانند آن را به حوزه تصحیح مربوطه ارائه کنند تا دوباره بازبینی شود، اما درباره ضریب سختی سوالات باید گفت چون امتحان هماهنگ کشوری است باید از سختی متوسط برخوردار باشد تا همه دانش‌آموزان در سراسر کشور بتوانند به آن پاسخ دهند.

او گفت: در مجموع هیچ سوالی خارج از کتاب درسی در هیچ کدام از امتحانات طرح نشده و سوالات از محتوای کتب درسی بوده است، بنابراین به دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم به جای اینکه جزوات کلاسی یا جزوات موسسات آموزشی غیر رسمی را مطالعه کنند به اصل محتوای کتاب درسی بازگردند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهلول IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    22 2
    سه خط آخر گزارش را اول سال تحصیلی به مدارس ودانش آموزان باید ابلاغ کنید نه موقع امتحانات . در ضمن اکثر مدارس خارج ازکتاب کار می کنند مثل اینکه با موسسات تفاهم نامه امضاء کردند تا کتاب های چاپ شده مثلا" کمک درسی بفرش برسد.
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    3 1
    اقا این طوری نیست رشته های ریاضی و تجربی سخت سوال طراحی میکنند امسال
  • آیدین A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 8
    من سال 89 نهایی دادم.اون سال دینی و حسابان رو سخت داده بودن.نوع سوالها هم تغییر پیدا کرده بود.اون سال تو نلویزیون در مورد دینی تحقیق کردن.و یادم میاد به طراح سوال اختار دادن و اخطار دادن.به تمام حزه ها گفتن اگر موضوع رو رسونده نمره کامل بدن.الآن هم اگه مشکلی باشه برسی میشه حتما.و در نمره دادن ارفاق میکنند.
  • سیا IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    6 0
    مگر کتابهای مقطع دبستانشان استاندارد است که بقیه اش باشد. مفاهیم کتب درسی کلاسوم فعلی مشابه کلاس پنجم دوسال قبل است و این کلاس سومی ها در درک آنها مشکل دارند.
    • رضا عابدپور IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      2 0
      ای کاش یکی بود دانش اموزان را راهنمای میکردند وضع دانشگاها بدتر از مقطع پاین تر است دوست گرامی مشکل ما پایه است
  • امید IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    15 13
    آنقدر که آموزش و پرورش بچه ها رو لوس بار آورده طاقت کمی سختی رو ندارن. سالهای 70 71 حتی قبولی یک ضرب در سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی هم برای خیلی ها آرزو بود.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
      20 4
      یکی از معلمای ما سرکلاس بجای درس دادن مسخره بازی در میاره،یعنی اصلا درس نمیده بعد رفتیم اعترض کردیم اونم لج کرد و مستمرای مارو پایین داد.الان ما اینجا لوس بار اومدیم؟من نمیدونم این معلما چرا استخدام میشن؟بعد میان میگن افت تحصیلی داریم.
    • محمدحسین A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      1 2
      دوست گرامی، به نظر می رسد دیدگاه شما، نه از روی اطلاع و صداقت، بلکه جهت عقده گشایی و به دلیل سطح پایین موفقیت دانش آموزان دوران خودتان بوده. شما باید توجه داشته باشید که رقابت ها، هرسال فشرده تر و دانش آموزان، برای تلاش و قرار گرفتن در مسیر موفقیت، مسمم تر می شوند و از این رو، میانگین نمرات و سطح قبولی و موفقیت در امتحانات، مرتبا بیشتر می شود. امتحانات امسال، نه تنها سخت، بلکه بعضا غیر استاندارد و خلاف اصول طراحی سوالات بوده اند.
  • دبیر IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    16 1
    من دبیر زیست شناسی هستم سوالات نسبت به سالهای قبل سنگین تر بود و متاسفانه آمار قبولی هم کمتر
  • سوم انساني IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    12 1
    دوستان عزيز شما فقط يه نمونه از سوالات سال گذشته را با امسال مقايسه كنيد . درضمن اقاي اميد هيچ ربطي به لوسي نداره ، بحث فرقيه كه بين ما و سال قبليا گذاشتن ، امتحانارو زود شروع كردن سوالارم سخت ميدن ؟؟ شما سال ٧٠ از ٢١ خرداد شروع كردي؟؟؟ واسه عربي و ادبيات كه درس اصليته و ضريب ٤ داره تو كنكور يك روز وقت داشتي؟؟؟ خواهشا مقرضانه قضاوت نكنيد.
  • يه دانش اموز بدبخت سوم رياضي A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    9 1
    فيزيك رياضي ها مفهومي بود برن بميرن
  • reza IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 0
    این همه پول مدرسه غیرانتفاعی داریم میدیم که کیلویی نمره بگیریم بعد موفق هم میشیم که یک باره این امتحان نهایی سر میرسه کار ما ها را خراب میکنه مدیران اموزش پرورش فکری هم به حال ما بی سوادان الکی خوش دنبال مدرک بردارن اخه ما چرا باید با اتش بقیه بسوزیم والا؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    با سلام واحترام لطفا دوباره تصحیح کنیدویه نمرهی خیلی عالی به هر درس اضاف کنید باتشکر