شرق نوشت:

مردی که به‌عنوان مامور پست وارد خانه‌ زنان جوان می‌شد و آنها را مورد آزارجنسی قرار می‌داد با 40 شکایت تجاوز به عنف به‌زودی به اتهام افسادفی‌الارض در دادگاه انقلاب محاکمه می‌شود.

  متهم که مردی 31‌ساله به اسم ایمان است یک‌سال پیش در پی تحقیقات گسترده و پیچیده ماموران دستگیر شد. اولین شکایت از ایمان سال 90 به ماموران پلیس داده ‌شد و زنی جوان ادعا کرد فردی که خود را مامور پست معرفی کرده او را مورد آزار جنسی قرار داده ‌است. این زن گفت: «وقتی زنگ در را زدند فردی که خود را مامور پست معرفی کرد از من خواست برای تحویل‌گرفتن بسته پستی جلو در بروم من هم در را باز کردم و بعد خودم جلو در رفتم در راه دیدم این فرد وارد خانه ‌شده ‌است او با گذاشتن چاقو روی گلویم مرا تهدید کرد مقاومتی نکنم و بعد مرا مورد آزار جنسی قرار داد.»

تعداد شکایت‌ها علیه پستچی قلابی بعد از مدتی افزایش یافت. زنان و دختران جوان مدعی‌ بودند فردی به‌عنوان مامور پست یا برق زنگ در خانه آنها را به صدا درآورده و بعد از اینکه از تنهابودن آنها مطمئن ‌شده، داخل خانه رفته و آنها را با تهدید چاقو مورد تعرض قرار داده است. در حالی‌که شکایت‌ها روبه افزایش بود هیچ سرنخی از متهم به دست نیامد تعداد شکات به 20نفر رسیده‌ بود که زنی جوان به ماموران خبر داد فردی را که چندی پیش قصد داشت به او تجاوز کند در مرکزی تفریحی دیده است. وقتی ماموران به محل رفتند این زن که وحشت کرده ‌بود گفت: مرد جوان که هیکل درشتی هم داشت چند وقت قبل به‌عنوان مامور پست زنگ در خانه ما را زد وقتی برای تحویل بسته رفتم به زور قصد ورود به خانه را داشت که با بستن در و هل‌دادن او موفق شدم از ورودش به خانه‌ام جلوگیری کنم امروز (روز حادثه) هم به صورت اتفاقی او را در یک مرکز تفریحی دیدم و مرد جوان به محض دیدن من ترسید و با موتوسیکلتش فرار کرد.»
ماموران، پستچی قلابی را از طریق دوربین‌های مداربسته مرکز تفریحی شناسایی و او را بعد از چند روز بازداشت کردند. تحقیقات ماموران نشان داد، متهم مرد 31‌ساله برای رسیدن به اهدافش عناوین مامور پست، برق یا مامور اوقاف را جعل می‌کرد هرچند ایمان در ابتدا منکر همه اتهامات شد و گفت به او تهمت زده ‌شده ‌است اما 20 شاکی پرونده همگی این مرد را شناسایی و جزییات تعرض را نیز مطرح کردند. 
یافته‌های پلیس درباره زندگی خصوصی این مرد نشان داد او دو همسر و دو فرزند دارد که با همسر اولش 10سال و با همسر دومش پنج‌سال قبل از بازداشت ازدواج کرده‌ بود. او به شیشه اعتیاد داشت و قبلا در زمینه امور ساختمانی فعالیت می‌کرد و از این راه پول کلانی به دست آورده بود.  ایمان که دست خود را روشده می‌دید سرانجام به تجاوز به این زنان اعتراف کرد و گفت: چیز زیادی یادم نیست و اگر اعتراف نکردم هم به همین دلیل بود که شیشه کشیده‌ بودم و چیز زیادی یادم نمی‌آمد. وقتی چند روزی از بازداشتم گذشت و آثار شیشه از بین رفت همه‌چیز یادم آمد. وی گفت: تجاوزها را وقتی انجام می‌دادم که شیشه مصرف می‌کردم شیشه باعث می‌شد همه‌چیز را فراموش کنم دنیا دیگر برایم شکل دیگری داشت. انگار جلو همه‌چیز پرده کشیده ‌بودند.
پس از انتشار عکس ایمان در روزنامه‌ها تعداد شکات او به 40 نفر رسید و معلوم شد مرد جوان که محدوده جرایم خود را شرق تهران قرار داده ‌بود بیشتر اواسط صبح یا ظهر که مردان در خانه نیستند قربانیان خود را مورد آزار قرار می‌داد. این پرونده که در دادسرای ناحیه 21 مورد رسیدگی قرار می‌گرفت بعد از تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم به هر 40 مورد تجاوز منجر به صدور کیفرخواست شد.
در کیفرخواست صادره آمده ‌است متهم که ایمان 31‌ساله است افسادفی‌الارض کرده و شهروندان زن را مورد تعرض جنسی قرار داده‌ است متهم با جعل عنوان مامور پست، مامور برق، مامور اوقاف دست به این جنایات زده‌ است با توجه به اقرار صریح متهم به تجاوز و بررسی این اقرار و تایید مقرون‌به‌واقع‌بودن آن و همچنین اخلال شدید در نظم عمومی و ایجاد ناامنی درخواست مجازات برای متهم را داریم. این پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد اما با توجه به اینکه اتهام افسادفی‌الارض به متهم وارد شده ‌بود و مرجع رسیدگی به این اتهام نیز دادگاه انقلاب است قضات با صدور قرار عدم صلاحیت پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.
17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    «دو همسر و دو فرزند دارد» قابل توجه دوستایی که میخوان بیان بگن اگر میتونست ازدواج کنه دست به این کارا نمیزد. این آدم باید اعدام بشه جامعه از شرش راحت بشه
  • حميد IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    يك بار اعدام براي اين آدم و مثل اينا كمه. خوبه اين بابا دو تا زن داشته
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      شما به غیر اعدام چیز دیگه ای بلد نیستین؟؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      اگه به من بود همه معتاد رو اعدام میکردم چون عاقبت کاراشون همینه
    • عدالت A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      41 13
      حبس ابد 40 بار از اعدام بدتره اعدام طرفو راحتش میکنه فقط
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    شیطان هم در مقابل این قبیل ادم ها کم می اورد
  • رضا A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    سلام هیچ چیز نمی تواند توجیه گر این کار باشد اعدام حق این ادم نما است هر چه سریعتر بهتر
  • هاشم IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    فقط اعدام در ملا عام.
  • هموطن IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    لطفا منتشر کنین. خارج از بحث نوامیس و غیره که برویم، اگر اعتقاد بر این است که یک معتاد مجرم نیست بلکه مریض است، درست مثل یک دیوانه که مریض است و ممکن است در عالم دیوانگی و مریضی کاری بکند، این آقا هم مریض بوده و هست و در عالم دیوانگی خطا کرده. حکم مفسد فی الارض برایشان به عقیده بنده بسیار زیاد است. بهتر بود که دادگاه در این جور موارد اول به فکر ترک اعتیاد و بعد به فکر مشاوره روانی برای این آقا باشند. ضمنا وقتی امروزه مواد مخدر به راحتی قابل دست یافتن است با توجه به نرخ بیکاری، بی پولی و اقتصاد ضعیف خانواده ها و بدتر ازهمه عدم شادی در زندگی، هر اتفاقی ممکن است برای سایر جوانها رخ بدهد. لطفا احساساتی برخورد نکنید. کسی که این جوانان رو مریض میکنه مفسده و باید مجازات بشه...
    • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      اصلا این بحث معتاد مجرم نیست، مریضه رو قبول ندارم. مریضی رو انتخاب نمیکنن، ولی سر اعتیاد انتخاب دارن که مصرف بکنن یا نکنن، بنابراین بحث شما از ریشه درست نیست. این همه جوون سالم هم تو این مملکت داریم، مواد به راحتی در دسترس همه هست، ولی آیا همه معتاد هستیم؟ اعتیاد انتخاب یکسری از افراده، افراد مسئول انتخاب های خودشون هستن. الکی با این بحث های معتاد مجرم نیست قبح کار معتادها رو نریزید هموطن عزیز.
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      35 5
      دوست دانشمند. معتاد مجرم نیست یعنی اینکه کسی که معتاده فی النفسه مجرم نیست و اون رو نباید به جرم اعتیاد زندان کرد برمیگرده به یک جریانی در گذشته منظور این نیست که معتاد از جرم بری است و هر کاری کرد چشم پوشی کرد .
    • هادی US ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      37 2
      کسی که تونسته به این شکل نقشه بکشه وتشخیص بده که خانمی توی خونش تنهاست واینکه خودش رو به جای مامور پست جابزنه وبه اونا تجاوز بکنه نه اینکه برای دزد از خونشون باشه باکسی که برای تسکین درد خماریش به هردری میزنه فرق داره
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      26 5
      خیلیهای دیگه هم شیشه کشیدن ولی آدم نکشتن. شما مطمئن باش هرکسی که آدم میکشه یه دلیل موجهی برای خودش دارهاز ناموس پرستی افراطی ِ قاتل تاافکار شیطانی مقتول یا هرچیز دیگه ولی هیچکدوم ازاینا محکمه پسند نیست
  • احدی ازمردم IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    هرچه سریعتر از روی کره خاکی حذف گردد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    289 5
    این روزها هر کی هر غلطی کرد برای رهایی تقصیر را به گردن شیشه می اندازد
  • بی نام RO ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    315 4
    این همه جوان توی این مملکت ازدواج نکردن ولی هرگز دنبال ایت کارها نمیرن. این آقا دوتا زن هم داشته هنوز کسی هست بگه ان کارها به خاطر عدم ازدواجه؟؟
    • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
      22 0
      برخلاف تصور عموم، بین فشار قوه ی جنسی و تجاوز، ارتباط چندانی وجود نداره و حتی در کشورهایی که در آنها خانه ی عفاف وجود دارد، تجاوز صورت میگیره. فرد ِ متجاوز آدم بیمار و بزهکاری ـه
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    اینایی که منفی میدن منظورشون چیه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    72 4
    یعنی اگه شیشه مصرف نمیکرد این اتفاق نمیافتاد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    چرا خودمونو گول ميزنيم ،جامعه ايران از نظر مسايل جنسى نا اگاه و مريض است.در بدترين شرايط دوران گذر هستيم
    • داریوش A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      32 16
      این چه ربطی به مسائل جنسی داره ؟ این قبیل افراد مریضن
  • ایرانی A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    طرف میگه شیشه زده نمی دونسته چیکار می کنه چطور می فهمیده که صبح یا ظهر بره که خانم ها در خانه تنها هستند اما نمی فهمیده چیکار می کنه
    • سام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      48 2
      اول تصمیم میگرفت بعد شیشه میکشید
    • آرزو IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      29 2
      وقتی شیشه میکشید چطور یادشون میموند چکار میخواسته بکنه ولی بعدا که اثر شیشه از بین میرفت یادش میرفت چکار کرده؟ جل الخالق؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    نباید اعدام شه تا آخر عمر انفرادی تو اعدام ی بار میمیره
  • من یه سوال دارم A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    137 5
    آقایون این از قبل سوژه هاشو انخاب میکرده؟ تحقیق میکرده تو اون خونه کسی نباشه؟ این تحقیقات مگه میتونه در حالت غیر عادی صورت بگیره؟ حالت غیر عادی یه بار میشه یا 100 بار ؟ یه شیوه بارها و بارها؟ فرد دیوانه گیر میافته یا نه؟ این اقا رو بدین اون آقا که میگه بیماره نگهداریش کنه
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    17 3
    یک لحظه هوس رانی یک عمر پشیمانی
  • هموطن IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    4 31
    بی نام عزیز. اینکه بیان میشه "معتاد مجرم نیست مریضه "بحثی است که سالها روانشناسها روش کار کرده اند و به این نتیجه رسیده اند و نظر من نیست. اما در خصوص انتخاب کاملا حق با شماست . ولی وقتی کسی آلوده شد دیگه انتخابی نداره و توانایی تصمیم گیری نداره. اینرو همه اونهایی که معتاد بوده اند و الان ترک کرده اند میگن. بهر حال به نظر من این آقا و خیلی های دیگه معلول علت هایی هستند که اون علت ها باید ریشه کن بشن. شما هر جقدر هم که معلولها رو از بین ببرین، دوباره علت ها ، معلول های دیگری میسازند.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
      23 2
      معتاد مجرم نیست ولی متجاوز جنسی مجرمه.
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    75 8
    كل معتادا رو بايد شناسايي كرد و همه شونو در اقامتگاه هاي غير قابل نفوذ در يك جاي دوردست براي همه عمر نگهداري كرد تا جامعه از لوث وجود و آسيب هاشون در امان باشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    28 2
    دردناک تر از این تعرض یک ناظم مدرسه به دانش آموزان معصوم دبستان پسرانه بوده است که خبرش در همین خبر آن لاین آمده به ولله از صبح از دردش سرم داره می ترکه.
  • مهدي IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    26 2
    احتمالا كساي ديگه اي هم بودن كه از ترس آبرو شكايت نكردن و به كسي هم نگفتن
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    31 2
    من با اعدام صد در صد مخالفم. اما این آدم رو باید صد بار در ملا عام اعدام کرد
  • فرهاد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    20 1
    نکته داستان استفاده از دوربین مدار بسته بوده.تا کی تجاوز ؟ باید نیروی انتظامی به طور گسترده دوربین نصب کنه اونا که مخالف دوربینن که میگن حریم خصوصی زیر سوال میبره باید همچین اتفاقی واسه خودشون بیفته تا اهمیتش رو بدونن.
  • تالغابیس CA ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    12 1
    همچین میگه شیشه کشیده که انگاری رفته زیارت .عذر بدتر از گناه میاره.بیخود کردی شیشه کشیدی فقط انفرادی تا مرگ..هر کاری دلش خواست در انفرادی انجام بده
  • امید IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    4 1
    باید مجازات شود