دکتر معصومه ابتکار درجریان سفر به مشهد در جمع کارکنان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی حضور یافت وگفت : حفظ تنوع زیستی منطقه با تعامل و نه تعارض با مردم باید صورت پذیرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به معضلات موجود درسطح سازمان وحفاظت محیط زیست استان ها اظهار داشت : یکی از برنامه های مورد تأکید ریاست جمهوری توجه به مقوله حفاظت محیط زیست در صدر برنامه های اجرایی دولت بوده و خوشبختانه اقدامات چشمگیری در این خصوص محقق شده و این گواه بر آنست که دولت به این نتیجه رسیده که حفاظت محیط زیست در کشوردچار بحران و چالشهای اساسی است.

ابتکارهمچنین ضمن تأکید برضرورت تمرکز برموضوع حکمروایی محیط زیست گفت: باید سازمان از سازو کار قوی برخوردار باشد تا بتواند جهت گیری ها را بر اساس وضعیت و شرایط موجود اصلاح کند .

وی ادامه داد: اعمال نفوذ سیاستهای محیط زیست درقوای سه گانه ،مجمع تشخیص مصلحت نظام و حضور موثر دررسانه ها این امکان را فراهم می آورد تا انقلابی درسیاست های کنونی دربحث مدیریت منابع آب ، بهره برداری از اراضی ومصرف سموم بوجود آید و روند ناپایدار کنونی در کشاورزی و دامداری کشور و نیز فرسایش و آلودگی خاک و کاهش اثرات بقایای کود و سم ومشکلات سفره های آبهای زیر زمینی و تهدایدات تالاب ها حادث شود.

معاون رئیس جمهور  همچنین گفت: هم اکنون نیازمند تغییر رویکرد برای اصلاح نظام حکمروایی محیط زیست هستیم و چنانچه این مهم محقق نشود قادر به دستیابی به اهداف توسعه پایدار نخواهیم بود.

ابتکار به اهمیت ایجاد همگرایی بین دستگاه های اجرایی و مردم اشاره کرد و گفت: مرارت ها و سختی هایی که در حفاظت از تنوع زیستی وپایش آلودگی ها صورت می پذیرد قابل تقدیر است و لیکن برای دستیابی به اهداف کافی نیست و سازمان حفاظت محیط زیست در صدد است تا به یک سازمان تخصصی ، علمی، آموزش دهنده وآموزش گیرنده مبدل شود و درعین حال بتواند ضمن حفظ سلامت خود و رعایت مسیر قانون و اخلاق به عنوان اصلی ترین محور یک سازمان حاکمیتی، بر روند اجرایی امورنظارت کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: درصدد هستیم آموزش را از سطح محیط بانی و با ضابطین قضایی آغازکنیم وی ادامه داد: با مسئولیت سنگینی که محیط بانان به دوش می کشند ، بدون آموزش با مخاطرات زیادی درخصوص نحوه برخورد با متخلفین روبرو هستند و مشکلات بسیار برای خود و سازمان بوجود می آورند که برای حل این مشکل، همزمان با هفته محیط زیست آموزش محیط بانان کلید خورده و بر این اساس آنان تحت آموز شهای حقوقی، تخصصی، آمادگی جسمانی، قدرت مذاکره ، مدیر ت خشم و... قرار میگیرند.

ابتکار گفت : حفظ تنوع زیستی منطقه با تعامل و نه تعارض با مردم باید صورت پذیرد. این موضوع می طلبد که درکنار آموزش ، موضوع برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد که این موضوع را درسازمان حفاظت محیط زیست سرلوحه برنامه های خود قرار داده وهمانگونه که دولت تدبیر وامید خود را پایبند مقررات و قانون میداند با تسری این دیدگاه، تلاش برای دستیابی به اهداف دولت درموضوع حفاظت محیط زیست صورت گرفته است.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =