۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

فارس نوشت:

گوگل با صدور بیانیه‌ای تایید کرد در حال تکمیل فرآیند خرید شرکت Skybox Imaging است که در زمینه خرید ماهواره فعالیت دارد.

به نقل از فوربس، گوگل قصد دارد از ماهواره‌های ارزان قیمت این شرکت برای تامین اطلاعات مورد نیاز در نقشه‌های دیجیتال خود بهره بگیرد. البته این شرکت قصد دارد طرح‌های دیگری را نیز از این طریق به اجرا درآورد که جزییات آن‌ها هنوز مشخص نیست.

تصاویر ماهواره‌ای که فعلا در نقشه‌های گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرند، مربوط به یک تا سه سال قبل هستند ولی می‌توان با استفاده از ماهواره‌های ساخت Skybox Imaging که در مدار زمین در حال گردش هستند، تصاویر مذکور را با سرعت بیشتری به روز کرد.

Skybox Imaging موفق شده کوچک‌ترین ماهواره جهان را که قادر به تهیه تصاویر با دقت بالاست عرضه و روانه فضا کند و گوگل احتمالا از این ماهواره‌ها برای کمک به مقابله با بلایای طبیعی و فراهم آوردن دسترسی اینترنتی در نقاط دورافتاده نیز استفاده خواهد کرد.

گوگل پیش از این شرکت Titan Aerospace سازنده پهبادهای مختلف را نیز خریداری کرده بود. ویژگی این پهبادها تامین انرژی با استفاده از نور خورشید است. گوگل همچنین مدتی است از بالن‌های خاص و پیشرفته برای ارائه خدمات اینترنتی در نقاط دورافتاده استفاده می‌کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    16 0
    گوگل بیا بیا ... .. فیلترا
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    5 0
    کی گفته مال یک تا سه سال قبل هست چند ماه پیش که نقشه اهواز آپدیت شد کمتر از 3 ماه بود چون کنار خونه ما داشتن یک جاده میساختند که تو تصاویر جدید افتاده بود