فارس نوشت: 1446

وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار معاونان ظریف با اعلام حمایت و پشتیبانی کشورش از ادامه روند مذاکرات، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات تا قبل از بیستم ژوئیه به شیوه‌ای که برای هر دو طرف قابل پذیرش باشد به سرانجام برسد.

عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان در رم به سر می‌برند، امروز (پنجشنبه) با خانم موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و مسائل مطروحه در گفت‌وگوهای دوجانبه طی چند روز گذشته به اطلاع وزیر خارجه ایتالیا رسید.

وزیر خارجه ایتالیا در این دیدار با اعلام حمایت و پشتیبانی ایتالیا از ادامه روند مذاکرات، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات تا قبل از بیستم ژوئیه (29 تیر ماه) به شیوه‌ای که برای هر دو طرف قابل پذیرش باشد به سرانجام برسد.

او حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران را در شرایط حساس و پیچیده کنونی در منطقه خاورمیانه حائز اهمیت دانست و خواستار تشدید تلاش‌های طرفین شد.

در این دیدار همچنین آخرین وضعیت روابط دو کشور مرور شد.

معاونان وزیر خارجه کشورمان قبل از این دیدار با «پیستللی» قائم مقام وزیر خارجه ایتالیا به مدت یک ساعت ملاقات و آخرین وضعیت منطقه و تحولات عراق، روند مذاکرات هسته‌ای و مسائل دوجانبه تهران - رم بررسی و مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

عراقچی و روانچی شب گذشته نیز با هیأت مذاکره کننده روس در گروه ۱+۵ به ریاست سرگئی ریابکوف در شهر رم به گفت‌وگو پرداختند و عراقچی پس از این دیدار اعلام کرد که در این گفت‌و‌گوها موضوعات مطروحه در برنامه هسته‌ای ایران مورد مشورت قرار گرفت و عنوان کرد که ادامه رایزنی‌ها با روس‌ها در وین صورت خواهد گرفت.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =