نسیم آنلاین نوشت:

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضاویه رکنی است که باید در مورد آن حساسیت داشت، دلیل من برای حساسیت نسبت به تخریب این نهاد حفظ ابهت و اقتدار آن است. تخریب‌ها به این قوه آسیب می‌رساند

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر یک روزه خود به مشهد گفت: دستگاه قضایی علاوه بر امور دیگری که مورد نیازش است باید به مسئله اقتدار و سلامت توجه کند، در بخش اقتدار و سلامت باید نیروی انسانی حرف اول را بزند، اما با این حال باید ما مکان‌هایی را داشته باشیم که در شأن دستگاه قضا باشد، احداث مراکزی مانند این موجب بهبود اقتدار قوه می‌شود. بهبود وضعیت نیروی انسانی و سلامت آن در این دستگاه به قضات و نیروی انسانی وابسته است. باید شرایط را برای ابهت قوه قضائیه حاکم کنیم. من گاهی حساسیت‌هایی را در مورد تخریب‌هایی که به قوه وارد می‌شود نشان می‌دهیم، دلیل من برای این حساسیت‌ها حفظ ابهت و اقتدار قوه است. باید در حوزه اقتدار قوه قضائیه تلاش کرد. سوای آنکه بسیاری از اوقات اظهار نظرها درست نیست، تخریب‌ها به این قوه آسیب می‌رساند. قوه قضاویه رکنی است که باید در مورد آن حساسیت داشت.

آیت‌الله لاریجانی ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی تلاش شده است، افزایش قضات توانمند از جمله این موارد است. اضافه شدن چهار هزار قاضی تا پایان برنامه پنجم به دستگاه قضا موضوعی بسیار مهم است، ما در حال حاضر هشت هزار قاضی داریم که با افزوده شدن این تعداد قاضی، تعداد قضات ما 50 درصد افزایش می‌یابد، این موضوع باعث اقتدار دستگاه قضا و کل نظام می‌شود. در جهت کیفی موضوع آموزش‌های قوه ارتقا یافته است. با قوانینی که جدید مصوب می‌شود نیاز به آموزش به روز مشاهده می‌شود. قضات با دانش نو می‌توانند خدمت‌رسانی بهتری داشته باشند.

بر اخلاق و سلامت در دستگاه قضایی تاکید می‌کنم، اخلاق هم در مقام فهم و هم در مقام سلوک انسانی ما مهم است. وضعیت زندگی امروزی ما باعث محدود شدن برخی از این موارد شده است. در این مسیر باید بگوییم چه قدر به فکر خودمان و آینده‌مان در آن دنیا هستیم، ما غفلت‌های زیادی را مرتکب می‌شویم. کارهای روزمره همه ما را به غفلت انداخته است، باید از خود بپرسیم وزن حق‌تعالی‌ نزد ما چقدر است.

گفتنی است، در حاشیه سخنرانی امروز آیت‎الله لاریجانی در مشهد، ساختمان جدید دادگستری این شهر به بهره‌برداری رسید.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359889

برچسب‌ها