مهر نوشت:


محمود علوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و حماسه انتخابات 24 خرداد در پاسخ به این مطلب مجری که سربازان گمنام امام زمان(عج) از دوربین گریزان هستند گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) از دوربین گریزان نیستند بلکه نمی توانند در برابر دوربین قرار گیرند.

 

بخشهایی از سخنان علوی در این برنامه:
دوربین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چشم و گوش مردم است و برای سربازان گمنام امام زمان(عج) محترم است اما اقتضای کار این سربازان این است که جدای از دوربین کار خود را انجام دهند و پیشرفت کار آنها در گمنامی است و باید این محرومیت را تحمل کنند.

-سخن گفتن از مجاهدت های خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) کار ساده ای نیست زیرا بخش درخور توجهی از اقدامات آنها گفتنی نیست و موفقیت در برخی کارها منوط به پوشیده ماندن آن است.

-گفتن بخشی از ثمرات سربازان گمنام وزارت اطلاعات ممکن است برای مردم موجب ایجاد استرس و اضطراب و تشویش خاطر شود درحالیکه ترجیح می دهیم در کنار امنیتی که برای مردم با مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) تولید می شود مردم آرامش هم داشته باشند.

-لذا اگر گفتن برخی از این اقدامات موجب تشویش خاطر مردم شود از گفتن آنها خودداری می کنیم و خدا و امام زمان(عج) از فعالیت این سربازان آگاه هستند و شادی رهبری عزیز، آرامش خاطر را برای سربازان گمنام امام زمان(عج) ایجاد می کند و آنها دل به پاداش اخروی مجاهدت خاموش خود می بندند.

-وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با دیگر دستگاه های اطلاعاتی جهان متفاوت است، کار وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای مردم است نه بر مردم ، برای دانشگاه هاست نه بر دانشگاه ها و برای فعالان اقتصادی است نه ضد آنان و برای فعالان فرهنگی است نه ضد آنها.

-وزارت اطلاعات کوشش می کند برای سرمایه گذاران امنیت سرمایه گذاری را فراهم کند و برای کسانی که با خلاقیت های فکری شان آثار هنری و فرهنگی می آفرینند آرامشی را فراهم کند که آن موجب شکوفایی فکر و اندیشه آنها شود و بتواند در عرصه فرهنگ با نوآوری ها، ابتکارات و خلاقیت های فرهنگی خود بالندگی فرهنگی ایجاد کنند.

-وزارت اطلاعات در خدمت مردم است و پشتوانه اصلی آن را مردم تشکیل می دهند.وی افزود: اگر در آغاز انقلاب اسلامی اطلاعات 36 میلیونی داشتیم امروز اطلاعات 76 میلیونی داریم.

-دستمایه اصلی کار اطلاعاتی خود را از مردم می گیریم و اگر گزارش ها و همراهی های مردمی را از وزارت اطلاعات جدا کنیم بخش عظیمی از بسترهای کاری وزارت اطلاعات گرفته می شود.

-ماهماهنگ کننده تولید امنیت توسط مردم هستیم، مردم خود مستقیم وارد کار می شوند و گزارش ها را می دهند و در وزارت اطلاعات با سرمایه عظیم علمی که در این وزارت وجود دارد در کار پژوهش اطلاعاتی به کار گرفته می شود.

-امروز در وزارت اطلاعات یک سرمایه عظیم علمی نهفته است و بسیاری از همکاران ما در رشته های مختلف روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق خصوصی و رشته های علوم تربیتی و مدیریت در سطح دکتری و کارشناسی ارشد دانش آموخته هستند.

-کارکنان وزارت اطلاعات با این سرمایه علمی، یافته هایی را که توسط مردم به آنها می رسد در کار پرورش اطلاعاتی به کار می گیرند و آنها را پردازش می کنند و ثمره آن برقراری امنیت است.

-راز اینکه مقام معظم رهبری از تلاش های کارکنان وزارت اطلاعات به عنوان "مجاهدت خاموش" یاد کردند این است که این تلاش ها در همه جا ارائه کردنی نیست.

-در بحث امنیت اگر در روستای دورافتاده بمبی منفجر شود همه جهان خبردار می شوند اما اگر در مهمترین شهرهای بزرگ کشور ده ها و صدها بمب با خطرپذیری سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی شود و ده ها گروه تروریست شناسایی و دستگیر و از اقدامات تبهکارانه آنها جلوگیری شود کسی خبردار نمی شود.

-اما با این حال مردم ما به خوبی بر ثمرات کار کارکنان وزارت اطلاعات و دستگاه های امنیتی کشور در ایجاد امنیت آگاه هستند و این موضوع به کارکنان وزارت اطلاعات آرامش می دهد.

-کارکنان وزارت اطلاعات پایبندی خاصی به احکام شرع دارند و دلشان می خواهد کارهای اطلاعاتی آنها در چارچوب حلال و حرام خدا و در چارچوب رعایت ارزش های اخلاقی باشد.آنها علاقه مند نیستند از دستگاه های اطلاعاتی که پایبند به ارزش ها نیستند الگوبرداری کنند و ولایت مدار هستند.

-وقتی علاقه مندیم در کشورمان ارزش ها مبنای رفتارها باشد باید اقتصاد و امنیت مردم را پایدار و شکوفا کنیم و با امنیتی که کارکنان وزارت اطلاعات فراهم کردند ان شاء الله پایان سال شاهد تحقق آرزوی مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و اقتصاد در کشور با عزم ملی و مدیریت جهادی باشیم.

-کار حساس وزارت اطلاعات شب و روز و روزهای تعطیل نمی شناسد، همراهی مردم و اینکه احساس می کنیم خدمتگزار مردم هستیم و آرامش را برای آنان تولید می کنیم احساس خوبی دست می دهد و نشاط کاری افزایش می یابد.

-اشراف و اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران جنبه داخلی و خارجی دارد و همه عواملی که موجب اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات شده است از جمله ابزارها و فناوری ها، دستاورد مهندسان و کارشناسان متخصص وزارت اطلاعات است.وی ادامه داد: وزارت اطلاعات یک وزارت دانش بنیان است و حتی ابزارهای مورد نیاز سایر دستگاه ها را هم تولید می کنیم. این ها محصول هنر، دانش و قدرت علمی و فناوری متخصصان وزارت اطلاعات است.

-طبیعی است دشمنان جمهوری اسلامی ایران در خاک ایران به روش های مختلف به صورت مستقیم و یا نیابتی با اهداف مختلف شروع به فعالیت اطلاعاتی می کنند و جاسوس هایی را به کار می گیرند و در فضای سایبر سعی در جمع آوری اطلاعات از ایران می کنند.

-وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با اشراف اطلاعاتی هوشمندانه ای که دارد همه این تحرکات را زیرنظر دارد و با ترفندها و عناصر سرویس های اطلاعاتی آشنا هستیم و تحت اشراف کامل ما هستند و اکثر خود آنها باور نمی کنند که در رصد اطلاعاتی دستگاه هوشمند اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هستند و به موقع با آنها برخورد و مجازات می شوند.

-از طرف دیگر با بسیاری از کشورهای دنیا تعامل اطلاعاتی داریم و سفرای اطلاعاتی داریم و کشورهای دیگر هم در کشور ما سفرا و ایستگاه های اطلاعاتی دارند و تبادل اطلاعات می کنیم.

-آنها می دانند با اشرافی که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف از جمله تروریزم بین المللی، موادمخدر، قاچاق و جرایم سازمان یافته دارد می توانند در تعامل اطلاعاتی با وزارت اطلاعات ما به دستاوردهای ذیقیمتی دسترسی پیدا کنند.

-اکنون بسیاری از سرویس ها از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دعوت به همکاری اطلاعاتی می کنند اما این درخواست ها مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و با برخی از آنها تعامل برقرار می کنیم.

-در چند ماه گذشته سفرهایی به کشورهای مختلف و نشست های سودمندی با مسئولان سرویس های اطلاعاتی آنها داشتیم و هم از آنها اطلاعات خوب و ذی قیمتی را گرفتیم و هم به آنها اطلاعاتی را ارائه دادیم.

-حتی کشورهایی که روابط دیپلماتیک آشکارشان دچار اشکال می شود و تا مرحله قطع روابط دیپلماتیک پیش می رود در دو عرصه فعال می شوند و بستر را برای احیای این روابط فراهم می کنند که یکی از آن عرصه مردمی و گروه های دوستی پارلمانی مردمی است و دیگر سرویس های اطلاعاتی هستند که بدون محدودیت های دیپلماتیک موارد اختلاف نظر را بررسی می کنند و به مرحله حل و فصل می رسانند تا امکان برقراری روابط دیپلماتیک آشکار فراهم شود که وزارت اطلاعات در این زمینه هم کارنامه درخشانی دارد.

-سرویس های اطلاعاتی که به تصور خود کار پنهان، نامرئی و حساب شده ای در دنیای مجازی و فضای سایبر و دنیای واقعی علیه جمهوری اسلامی ایران دارند خیلی خوش خیال فکر می کنند و همه در پنجه قدرتمند اطلاعاتی نه وزارت اطلاعات بلکه ملت ایران و وزارت اطلاعات به نمایندگی از ملت هوشمند ایران اسلامی دارد.

-مجموعه دولت جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر روحانی همانند انگشت های یک دست هستند و با هماهنگی و انسجام در جهت حل مشکلات جامعه تلاش می کنند.

-وزارت اطلاعات، وزارت حاکمیتی است و کاری به جناح های مختلف سیاسی ندارد.

-کارکنان این وزارتخانه نمی توانند خالی از دیدگاه های سیاسی باشند اما براساس تعهدی که با خدای خود دارند در دستگاه های اطلاعاتی کاری به گرایش های خود ندارند و براساس طبیعت نظام در ارتباط با جریان های سیاسی و اجتماعی و جریان های فرهنگی، ورزشی و هنری کار می کنند.

-وزارت اطلاعات حاضر نیست ابزاری برای بالابردن و یا زمین زدن جریان خاص باشد.

-برای وزارت اطلاعات همه جریان های سیاسی درون نظام محترم هستند و برای آنها امنیت را فراهم می کند تا بتوانند در عرصه خود نقش‌آفرینی با نشاط سیاسی و فرهنگی ایفا کنند و اینکه چه جریان و گروهی موفق به کسب آراء بیشتر می شود به وزارت اطلاعات کاری ندارد.

-همه فرزند انقلاب و نیروهای انقلاب هستند و هرکدام که حائز اکثریت شوند از نظر وزارت اطلاعات رای مردم و برگزیدگان مردم مورد احترام هستند.

-وزارت اطلاعات جناحی فکر نمی کند و اگر هم برخی اوقات چنین شرایطی پیش بیاید اکثریت کارکنان آن راضی نیستند و دوباره به ریل طبیعی خود برمی گردند که بدون تمایلات جناحی به ادای تکلیف و وظیفه ارزشمند خود بپردازند.

-اکثر مدیران وزارت اطلاعات در عرصه مدیریتی سالم کار می کنند و آنها سرمایه های نظام هستند.

-در رقابت های انتخاباتی متاسفانه گاهی ممکن است شاهد رعایت نکردن سلسله موازین شرعی یا ارزش های اخلاقی باشیم و افرادی نسبت به افراد دیگری دروغ پردازی و بدگویی کنند و تهمت بزنند و دشنام دهند و ممکن است برخی از مدیران نادانسته خطا کنند.

-ما کار خود را صیانت از این سرمایه های نظام می دانیم و مدیریت می کنیم تا بداخلاقی ها کاهش یابد و رعایت نکردن شرع مقدس اسلام توسط کسانی که نقض می شود به حداقل برسد و به آنها تذکرات لازم را می دهیم و کسانی را که ممکن است نادانسته در مسیر خطایی قرار گیرند طبق تشخیص خودمان تذکرات صیانتی می دهیم.

-غالبا با تشکر و ابراز لطف آنها مواجه می شویم زیرا می دانند از سر دلسوزی این تذکرات به آنها داده می شود به ویژه اینکه در فضای دوستانه و پنهان این تذکرات به آنها داده می شود و پرده دری و رسانه ای نمی شود و آبروی افراد در حد اعلا برای ما محترم است و سعی در حفظ آن می شود.

-در کنار این مسایل اشراف اطلاعاتی لازم را بر همه فعالیت ها داریم البته به این معنا نیست که فضا را امنیتی کنیم و فضای دانشگاه ها، کسب و کار و فضای فعالیت های فرهنگی، امنیتی شود.

-ما امنیت را برای دانشگاه ها فراهم می کنیم تا دانشجو به راحتی به درس خود و نشاط سیاسی بپردازد و استاد با احساس آسایش به سوالات پاسخ و دانشجویان را پرورش دهد و از نظر علمی بالا بیاورد.

-امنیت را برای فضاهای فرهنگی برای پویایی فرهنگی ایجاد می کنیم و برای فعالان اقتصادی امنیت ایجاد می کنیم تا با سرمایه گذاری خود، فرصت های شغلی ایجاد کنند و شاهد خیل عظیم بیکاران که سرانجام می تواند به تهدید امنیتی منجر شود ،نباشیم.

-اشراف اطلاعاتی ما به این معنی است که امنیت را برای همه فراهم می کنیم و در عین حال اگر خدای نکرده افرادی چارچوب ها را رعایت نکنند و دانسته و آگاهانه مسیر خطایی را در پیش بگیرند و مرتکب خطایی شوند ملت ما آن را نمی پسندد و به نمایندگی از ملت ایران اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

-افراد زیادی را می شناسم و با آنها ارتباط داشتم اما این دلیل نمی شود که از آشنایی با من استفاده نادرست شود چه رسد به آنهایی که حتی اسم آنها را نشنیدم و نمی شناسم.

-آنها گاهی مراجعه به افرادی می کنند و اظهار می کنند که مثلا با وزیر اطلاعات فلان جا می رویم یا الان در کنار وزیر اطلاعات هستیم که همه این مطالب کذب محض است.

-آنها اعتماد کاذب ایجاد می کنند و سراغ کسانی می روند که توانمندی های مالی دارند و مشکلاتی در مسایل مالی و اقتصادی خود دارند و با اعتمادآفرینی کاذب از آنها مبالغی می گیرند و گاهی می گویند این مبلغ را به حساب فلانی که موسسه خیریه دارد می ریزیم.

-بنده هیچ موسسه خیریه ای ندارم و هیچ مبلغی را از هیچ کس قبول نکرده و نمی کنم.

-اگر عزیزی بگوید فلانی، می خواهم قدم خیری بردارم من افرادی را معرفی می کنم که خودشان بروند و یک ریال از کسی قبول نمی کنم.

-مردم به هوش باشند کسانی که این مراجعات را می کنند و از این اظهارات سوء استفاده می کنند نوعا آدم های کلاهبردار هستند که با اظهاراتشان به مردم عزیزمان آسیب می رسانند.

-حتی اگر کسی به عنوان فرزند من و یا برادر من بخواهند از این انتساب سوء استفاده کنند مردم عزیز بدانند که راضی به آن نیستم ضمن اینکه خدا را شکر می کنم فرزندان بنده اهل این مسایل نیستند.

-مردم هوشیار باشند که کسی با انتساب خود به بنده یا ارتباطش به بنده، وسیله ای برای فریب آنها قرار ندهد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =