۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

تسنیم نوشت:

 همزمان با توسعه شهرک سازی ها و یهودی سازی قدس اشغالی، «محمود الهباش» قاضی قضات فلسطین نسبت به طرح انفجار مسجد الاقصی توسط گروه‌های صهیونیستی افراطی هشدار داد.
به گزارش  پایگاه خبری العهد، محمود الهباش اقدام یک شهرک نشین صهیونیست مبنی بر به پرواز در آوردن یک پهپاد مجهز به دوربین های تصویربرداری بر فراز مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را اقدامی در جهت منفجر کردن این مسجد خواند.

وی تصریح کرد که طرح انفجار مسجد الاقصی با استفاده از پهپاد های کنترل از راه دور که حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره با هدایت یک انتحاری یهودی است، در اندیشه ها و طرح های گروه های افراطی وجود دارد.

وی افزود: خطراتی که امروز مسجد الاقصی را تهدید می کند، بر جامعه جهانی و جهان عربی و اسلامی ایجاب می کند که سریعا برای وادار کردن مسئولان رژیم اشغالگر به توقف جنایت های خود در حق مقدسات اسلامی فلسطین به خصوص مسجد الاقصی، مداخله کنند و از همه اعراب و مسلمانان در سراسر جهان می خواهیم که سفرهای خود را به شهر مقدس قدس جهت حمایت از آن در برابر طرح های رژیم اشغالگر برای نابودی آثار اسلامی آن و یهودی سازی این شهر مقدس، بیشتر کنند.

از سوی دیگر شیخ «عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی اعلام کرد که یک یهودی افراطی یک پهپاد مجهز به سیستم کنترل از راه دور را از منطقه کاخ های اموی واقع در جنوب مسجد الاقصی به سمت این مسجد مبارک به پرواز درآورد و این هواپیما به مدت 20 دقیقه بر فراز مسجد الصخره و مسجد الاقصی پرواز کرد.

شیخ کسوانی در این باره اظهار داشت: این سومین بار است که پهپادی بر فراز مسجد الاقصی به پرواز در می آید و نخستین بار یک پهپاد از سمت باب الرحمه و دومین بار نیز از سمت دیوار براق به پرواز درآمد.

پیش از این روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که دستگاه امنیتی اسرائیل در حال بررسی امکان وجود طرح های یهودیان افراطی برای منفجر کردن مسجد الاقصی به واسطه پهپادهای کنترل از راه دور حاوی مقادیر زیاد مواد منفجره، است.

این روزنامه همچنین نوشت که ارزیابی های دستگاه امنیتی اسرائیل نشان می دهد که این گروه از یهودیان افراطی ممکن است برای حمله یا ترور یکی از شخصیت های اسلامی در داخل مسجد الاقصی همانند خطیب مسجد الاقصی و یا یکی از علمای این مسجد تلاش کنند.

از سوی دیگر ده‌ها شهرک نشین صهیونیست روز گذشته در میان حراست شدید نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =