اعتماد نوشت:

مهرماه سال 92 زمزمه‌هاي تخلف 4000 ميليارد توماني توسط يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان ورمي كمپوست(كود آلي) شوك ديگري به كشور وارد كرد؛ تخلفي كه بزرگي عددش باور آن را براي مردم سخت كرد و اين ناباوري از آنجا بيشتر شد كه مديرعامل اين شركت چند ماه قبل از اعلام تخلف به عنوان يكي از بزرگ‌ترين كارآفرينان كشور معرفي شده بود.

ورمي كمپوست توليد كود شيميايي آلي از كرم‌هاي مخصوص است كه در بسياري از كشورها توليد مي‌شود. مزيت اين كود نسبت به انوع ديگر كودها اين است كه ورمي كمپوست آلودگي كود حيواني را ندارد و از تمام توليدات آن مي‌توان در صنايع مختلف استفاده كرد. ايران از معدود كشورهايي است كه كود شيميايي وارد مي‌كند و گفته مي‌شود واردات اين كود سود سرشاري نصيب واردكنندگان شبكه‌يي آن مي‌سازد اما حدود چهار سال پيش فردي طرح « ورمي كمپوست» را به جهاد كشاورزي ملارد برده و مجوز لازم براي توليد كود آلي «ورمي كمپوست» را در شركتي در شهر كرج مي‌گيرد.

توليد ورمي كمپوست در این شركت با انوع ديگر توليد اين كود متفاوت بود و همين تفاوت مردم زيادي را براي سرمايه‌گذاري در اين شركت ترغيب كرد. ورمي كمپوست روي خاك و زمين‌هاي با مساحت بالا توليد مي‌شود ولي شركت با بسته‌بندي و ريختن كرم‌ها در داخل سبدهاي مخصوص، توليد را منسجم كرده و به دليل نياز به منابع انساني تصميم مي‌گيرد براي توليد كود و نگهداري از كرم‌ها از مردم عادي استفاده كند.


ماجرا از كجا آغاز شد؟
بر اساس قرارداد اوليه مشتريان شركت نسبت به توليد و پرورش دو ماهه كرم خاكي تحت نظارت و پشتيباني این فرد اقدام و هر سبد محتوي را با قيمت روز از اين شركت مي‌خرند و شركت در مقابل متعهد مي‌شود در تاريخ خاتمه قرارداد هر سبد آماده بهره‌برداري را با قيمت مورد توافق از مشتريان خريداري كند مشروط بر آنكه طي اين دو ماه هفت‌كيلوگرم كود ارگانيك سالم در هر سبد توليد شده باشد. بر‌اساس ‌بندي در قرارداد، سود مشاركت در پايان هر دوره كه دو ماه است در ازاي تحويل سبد آماده بهره‌برداري از سوي شركت پرداخت خواهد شد.

ماجراي رونق ورمي كمپوست از آنجا آغاز مي‌شود كه چون در سال اول فعاليت شركت، مردم سود خود را طبق تعهدات شركت دريافت كردند و فعاليت شركت نيز به‌صورت عادي ادامه داشت؛ اعتماد مردم براي سرمايه‌گذاري بيشتر در اين شركت جلب شد و به اين ترتيب عده زيادي از مردم كرج براي خريد اين سبدها به شركت مراجعه كردند تا جايي كه بعد از مدتي پول‌هاي ميلياردي به حساب مديرعامل واريز شد. معرفي مديرعامل اين شركت در سال 91 به عنوان كارآفرين نمونه توسط جهادكشاورزي و حضور چندين‌باره او در رسانه ملي، دليل ديگري بود تا اعتماد مردم به اين شركت براي افزايش سرمايه‌گذاري بيشتر شود.

اما از ابتداي سال 92 شركت به تعهدات خود مانند قبل عمل نكرد و پرداخت سود به مردم مدام به تعويق مي‌افتاد و همين موضوع كم‌كم بر نارضايتي مشتريان افزود تا اينكه در مهرماه همان سال مديرعامل شركت متواري شد و بعد از آن شاكيان بسياري به دادگستري كرج مراجعه كردند و خواهان احقاق حق خود شدند. نكته قابل توجه اين است كه اين شركت در شهرهاي ديگر نيز شعبه‌هاي زيادي ايجاد كرده و همين موضوع تعداد شاكيان را نيز افزايش داده است. در همان روزها ميزان تخلف پرونده ورمي كمپوست از سوي رسانه‌ها چهار هزار ميليارد تومان اعلام شده؛ مبلغي كه مديرعامل شركت زير بار آن نرفت و او كه آذرماه سال 92 خود را به فرمانداري ملارد معرفي كرد مدعي شد بدهي شركت به مردم تنها 140‌ميليارد تومان است كه با احتساب سبدهاي فروخته شده و تعداد شاكيان اين عدد بسيار كمتر از اين هم مي‌شود!با توجه به تعداد شاكيان پرونده كه حدود 35 هزار نفر مي‌شوند و همچنين ادعاي آنان بر اينكه بسياري از آنها پول‌ها را به حساب پسران يكي از اعضاي شركت واريز كرده‌اند هنوز مبلغ اين تخلف مشخص نشده اما شكايت‌هاي رسمي كه در دادگستري كرج ثبت شده حداقل مبلغ1500‌ميلياردتومان را قطعي كرده است.


ابهامات پرونده برطرف نشد
بعد از آشكار شدن تخلف ورمي كمپوست، مسوولان جهاد كشاورزي ملارد و كرج اعلام كردند كه تخلف اين شركت بايد از طريق مراجع قانوني پيگيري شود و ارتباطي به وزارت جهاد كشاورزي ندارد. اما نكته اينجا بود كه چرا اين شركت مجوز خود را از جهاد كشاورزي ملارد اخذ كرده اما تاسيس و شروع كار آن در كرج بود؟ ما براي پيگيري اين موضوع و اينكه پرونده اين شركت در چه مرحله‌يي قرار دارد با جهاد‌كشاورزي تهران و كرج تماس گرفتيم اما اين دو سازمان از هر‌گونه پاسخگويي اجتناب كردند.
مسوول روابط عمومي جهاد كشاورزي كرج مي‌گويد. چون مجوز اين شركت توسط جهاد كشاورزي ملارد صادر شده بنابراين جهاد كشاورزي كرج مسووليتي در قبال آن ندارد و نمي‌تواند در اين خصوص اظهارنظر كند و بايد موضوع را از طريق جهاد كشاورزي ملارد يا استان تهران پيگيري كرد.
اما مسوول روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان تهران نيز گفت: چون پرونده تشكيل و به دادگاه ارسال شده بنابراين اين سازمان نمي‌تواند در اين خصوص جوابگو باشد و مسوولان از هر‌گونه اظهارنظري در مورد ورمي كمپوست منع شده‌اند. براي پيگيري موضوع با محمد علي شاكري، رييس جهاد كشاورزي ملارد گفت‌وگو كرديم.
او در خصوص پرونده تخلف ورمي كمپوست مي‌گويد: پرونده اين تخلف به دادستاني تهران منتقل شده و حتي دادستاني ملارد نيز اكنون نمي‌تواند در اين مورد اظهارنظري داشته باشد. شاكري در مورد چگونگي اعطاي مجور براي تاسيس شركت مي‌گويد: مراحل اخذ مجوز كاملا به‌صورت قانوني طي شده و هيچ منعي براي آن نبود و اخذ مجوز روال عادي خود را طي كرده است.
در مورد اينكه چرا شركت به‌جاي ملارد در كرج تاسيس شده است رييس جهاد كشاورزي ملارد مي‌گويد: از اين موضوع بي‌اطلاع بوديم اما پس از آنكه مطلع شديم بارها به شركت ورمي كمپوست اخطار داديم!اما مشخص نيست چرا با وجود اين تخلف فعاليت شركت حدود سه سال ادامه داشته، مدير آن بارها به عنوان كار‌آفرين نمونه معرفي شده و حتي در شهرهاي ديگر نيز شعبه داير كرده بود.

با اينكه شاكري مي‌گويد چند ماه قبل از بازداشت متهم ردیف اول، مجوز شركت باطل شده بود اما با اين وجود فعاليت شركت همچنان ادامه داشته و مردم از اخطارهايي كه به اين شركت داده شده بي‌اطلاع بودند. شاكري تاكيد دارد كه جهاد كشاورزي بر امور شركت كاملا نظارت مي‌كرد اما نظارت بر كار آن در شهرهاي ديگر بر عهده جهاد كشاورزي ملارد نبود.
نكته جالب در صحبت رييس جهاد كشاورزي كرج ادامه فعاليت ورمي كمپوست است اما نه با حضور هيات‌مديره سابق. به گفته شاكري اين شركت همچنان فعال است و توليد كود آلي در آن ادامه دارد.


دادستاني تهران مسوول رسيدگي به شكايات
پرونده شركت ورمي كمپوست به دليل اختلاف‌نظر دادستان كرج و دادستان ملارد با دستور دادستان كل كشور، براي رسيدگي به تهران ارجاع شد. بر اساس آنچه اعلام شده اين پرونده در دادستاني تهران تحت رسيدگي است. متهمان اين پرونده، مديرعامل شركت ورمي كمپوست، برادر او و همچنين برخي اعضاي هيات‌مديره شركت هستند. از آنجا كه پرونده شركت در تهران و استان‌هاي ديگر شاكي دارد ديوان عالي كشور موافقت كرده كه پرونده در تهران رسيدگي شود. پرونده شركت شاكيان زيادي دارد و متهمان آن در بازداشت به‌سر مي‌برند.


مجلس پيگير تخلف ورمي كمپوست
مالباختگان ورمي كمپوست براي پيگيري شكايت خود بارها به نمايندگان مجلس مراجعه كرده‌اند و خواستار پيگيري موضوع از سوي نمايندگان شده‌اند. غلامرضا نوري غزلجه، عضو كميسيون كشاورزي مجلس با تاكيد بر اينكه تخلف شركت ورمي كمپوست آشكار است، از پيگيري اين تخلف توسط مجلس خبر مي‌دهد.

به گفته اين عضو كميسيون كشاورزي، «مجلس اواخر سال گذشته از دولت و مسوولان وزارت جهاد‌كشاورزي درخواست كرد تا اطلاعات دقيق و كاملي از آنچه در شركت ورمي كمپوست رخ داده در اختيار مجلس بگذارند چون اطلاعات كاملي از چگونگي تخلف انجام شده، نداشتيم. همچنين چند نفر از اعضاي كميسيون كشاورزي براي پيگيري اين پرونده مشخص شده‌اند و گزارش مجلس از روند پيگيري پرونده و شكايت شاكيان به زودي منتشر مي‌شود.»

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    78 1
    1"در مورد اينكه چرا شركت به‌جاي ملارد در كرج تاسيس شده است رييس جهاد كشاورزي ملارد مي‌گويد: از اين موضوع بي‌اطلاع بوديم اما پس از آنكه مطلع شديم بارها به شركت اخطار داديماما مشخص نيست چرا با وجود اين تخلف فعاليت شركت حدود سه سال ادامه داشته، مدير آن بارها به عنوان كار‌آفرين نمونه معرفي شده و حتي در شهرهاي ديگر نيز شعبه داير كرده بود"2"شاكري مي‌گويد چند ماه قبل از بازداشت متهم ردیف اول، مجوز شركت باطل شده بود اما با اين وجود فعاليت شركت همچنان ادامه داشته و مردم از اخطارهايي كه به اين شركت داده شده بي‌اطلاع بودند"3" به گفته شاكري اين شركت همچنان فعال است و توليد كود آلي در آن ادامه دارد."این 3 جمله نشون میده مسئولین اجرایی و قضایی کشور معلوم نیست مشغول به چه کاری هستند بیچاره مردم .
  • میرآرش IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    پدر من دو کارخانه کود شیمیایی در گرمسار دارد. هر دو این کارخانه ها در زمان دولت آقای خاتمی تاسیس و به بهره برداری رسیده است و با توجه به سناریوی تولید که ماده اولیه توسط دولت تامین و محصول توسط دولت خریداری می شود، در دولت آقای احمدی نژاد، به دلیل مدیریت اشتباه کود شیمیایی از چین وارد شد و تقریبا اکثر کارخانه های تولید کود تعطیل شدند. الان هم که تخلف چندهزار میلیارد تومانی یک کارخانه مشخص شده است، چگونه می خواهند ضررهای ما را محاسبه کنند؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      63 0
      کار افرین نمونه، البته باید دولت چین ایشان را انتخاب می کرد
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    چه ربطي به دولت قبل داشت
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      173 6
      پس به کدوم دولت ربط داشت؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      149 6
      به جهاد کشاورزی دولت قبل ربط داره عزیز، مثل خاوری در سه هزار میلیارد
  • شهاب A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    29 1
    هميشه انتظاردريافت سود بيشترملزم به پذيرش خطرريسك بالانيزهست،وقتي كه شركت پشتيبان وعده سود بالاي100دريك سال رابه طرف قراردادها ميده وهيچ نهاد نظارتي ام وجود نداره بايدهم درآخركارانتظاروقوع يه همچين كلاهبرداري بره. صنعت توليدورمي كمپوست ميتونست يكي از مشاغلي بشه كه به كشاورزي ماخيلي كمك كنه كه به لطف عملكرداين آقايان خيلي هادراين حرفه ضرريابه اين حرفه بدبين شدند.
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    بهتره يك مقدار اطلاعاتتون رو در مورد اين پرونده بيشتر كنيد.
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    69 1
    متاسفم
  • احسان A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    اعتماد جان،چه ربطی داشت به دولت قبل؟دیگه شور قضیه رو نباید در آوورد.با این خبر نوشتنا دولت قبل میره در جایگاه یه مظلوم که این طور نباید باشه.
    • بی نام US ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      106 8
      خب این شرکت از 3سال پیش شروع کرده / تخلفش از 2سال قبل شروع شده و مسئولین دولت قبلی به جای این که پیگیری و رسیدگی کنن تازه هی این و اون میگفتن " من نبودم دستم بود .. تقصیر آستینم بود "
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    98 3
    کیا بودن
    • مسعود IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      12 1
      کی بود کی بود؟؟؟ من نبودم...
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    177 3
    بچه ها خسته نباشید
  • علی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      112 3
      من فقط یک سوال از جناب توکلی دارم. ایشان که کوس مسئولیت پذیری شان در پیگریری ماجرای به اصطلاح رانت 650 میلیون یورویی گوش فلک را کر کرده بوده بود الان کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    136 3
    اگه یه روز خبری از اختلاس نشنویم عجیبه روز به روز اختلاس بیشتر و مردم فقیرتر متاسفم که ادعای شیعه بودن داریم
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    39 3
    به به ... چه شود...
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    225 5
    چه باحال، لامصبا عجب جيب گشادي داشتن ها، تمومي نداره انگار
  • امیر A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    179 1
    ای بابا ، یعنی اینا از کود هم نگذشتن ؟؟
  • هموطن A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    81 5
    ای جانم دولت 10 و 11. واقعا خسته نباشید. چه کردید شما حالا بگم؟ بگم؟
    • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      دلبندم دولت 9 و 10
  • محسن IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    132 4
    دیگه این تیترا برامون عادی شده دیگه با شنیدن این دست خبرا تعجب نمیکنم
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    96 3
    پرونده ها باز شود دیده شود بلکه پسندیده شود
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    35 1
    بجای اینکه از فرصت استفاده کنید برای تصویه حسابهای حزبی وجناهی یکی به این مال باخته های بیچاره یه راهی نشون بده تا بتونن پیکیر زندگی به فنا رفتشون بشن.
  • علی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    121 3
    خدایا فکر کنم این پس لرزه های دولت آقای احمدی نژاد تا نبیره و ندیده هامون ادامه داشته باشه خدا کنه دیگه امثال این آدمها به قدرت برنگردند.
  • روحانی A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    235 4
    چرا کسی دلواپس نشد؟
  • سامان IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    84 2
    چه کردند با این ایران، چه کردند.... واقعا هر روز بیشتر متوجه می شیم که کسی که قرار رییس جمهوری بشود باید قناعت داشته باشد، باید آدم چشم و دل سیری باشد، نه مثل آن...
  • آراز IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    29 2
    این در حالی هست که من کشاورز کودی رو که داخل کشور خودم از نفت خودم تولید میشه رو برای هر گونی 50 کیلویی 35 تومن پول بدم. کود ازت دولت از کی حمایت میکنه صنعت صنعت گر کشاورز معلم کارمند ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    22 0
    خدایا به تو می سپاریم که بهترین وکیل مستضعفان هستی
  • افشار A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    66 1
    کاش این دلواپسا یه سر میزدن ب پست ها و نظرات رو میخوندن تا بفهمن یه سوزن هستن توی انبار کاه
  • بی نام A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    66 2
    پاک ترین دولت تاریخ ایران من دیگه حرفی ندارم.
  • شاکی از شما A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    9 0
    سلام .از دوستان خواهش میکنم وقت بزارن بخونن.خواهشا انتشار بدین در حق ما اجحاف نشه من خودم لیسانس علوم خاک دانشگاه تهران و تولید کننده این کودم.رقم ضربه ای که این آقا به کشاورزی زد به مراتب سنگین تر از عددی بود که بیان میشه.برای اولین بار تو تاریخ یه کار از دانشگاه پردیس کشاورزی کرج و به دست جوونای دانشجو شروع شد و روند صعودی طبیعی و خوبی داشت .تا این که یه عده با حمایت یه عده دیگه وارد شدن.سادگی مردم نبود چون آقا خیلی موجه جلوه داده شده بود کنار همون عده حامی.جواب تولید کننده های این کود رو کی میده که دارن از بی اعتمادی افراطی به وجود آمده ضربه میخورن.1 مردم نمیدونن ورمی کمپوست چیه ولی همه با این ارقام میلیاردی آشنان.چیزی که لازمه کشاورزیه ،درمونه کشاورزیه، تو اذهان رفت کنار کرم حلزون
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    32 2
    چشم و دل طرفدارای دو آتیشه حاج محمود روشن
  • مصطفی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    33 47
    والا منم به نظرم این یه کلاهبرداری شخصیه ربطی به دولت نداشته خواهشا اگه کسی میدونه من جاییشو متوجه نشدم برام توضیح بده
    • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      7 0
      چرا دولت قبلی مقصر ؟ چون مجوز داد . چون کار افرین نمونه انتخاب کرد .چون توی رسانه ها براش تبلیغ کردن.چون به خیلی ها وام دادن که با این شرکت بتونن کار کنن .چون مجوز دادن پول مردم جمع کرد بعدان مجوزشا باطل کردن. چون صنعت ورمی کمپوست را توی ایران نابود کرد آقا کوبا 50ساله که برای اینکه از امریکا کود شیمیایی نخره داره کود کمپوست تولید میکنه ما در اوج اقتصاد مقاومتی وتحریم بزرگترین وارد کنند کود شیمیایی بود
  • علی A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    26 1
    سلام من از مالباختگان هستم ، این شرکت مجوز رسمی داشت و زیر زمینی هم فعالیت نمیکرد تو کرج و تهران اقدسیه 2 تا ساختمون بسیار بزرگ و شیک داشت با کلی کارمند و تبلیغات این شرکت در شبکه های استانی وسرارسری صدا و سیما پخش شده که لینک همه ی این برنامه ها موجود هست ....خب و از طرفی این کلاهبردار به عنوان کارآفرین نمونه رسما معرفی شده بود ....مردم باید دیگه چه تحقیق بیشتری میکردند..جالبه خود نهاد های دولتی تو این پرونده سرمایه گذاری کرده اند ....خدا به دادمون برسه حدود 34000 خانواده رسما دارن بدبخت می شوند و بعد از 9 ماه هیچی به هیچی و هیچ کاری انجام شنده است.
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    3 0
    اتفاقا بزرگی عددش باور را برای من آسان کرد
  • بانکی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    13 0
    من هم یکی از مالباختگان این کلاهبرداری هستم آپارتمان مسکونی خودم را بخاطر بدهی به بانک انصار مصادره کردند و الان هیچ امیدی و حتی حوصله ای برای توضیح دادن ندارم فقط بدونید که ....هیچی.
  • amin IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    6 0
    سلام خواهشا خبرهاي بيشتري در مورد اين پرونده بگذاريد تا ما مالباختگان در جريان باشيم.پولي كه قرار بود باهاش ازدواج كنم رو گذاشتم حالا بدبختم قسط داره منو از پا درمياره موهاي سرم از فك سفيد شده 28 سالمه اما هميشه در فكرمو زودتر دارم پير ميشم.خدايا گناهم چي بود
  • مهدی US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    4 0
    یه پایان تلخ بهتر از یه تلخی بی پایان هستش...
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    7 0
    8 الی 9 ماهه که هیچ گونه رسیدگی به این پرونده نشده فقط از کرج ملارد ملارد به کرج و در اهخر به تهران پاس کاری شده من خودم شخصا 12 میلیون شهریور ماه سرمایه گذاری کردم به اعتماد مجوز جهاد و هخزار تا چیز دیگه امکا ماه بعد این مشکل پیش و امد و 8 ماهه که فقط جز ناراحتی و قصه چیزی برایمان نمانده مسولین کمک کمک کمک کمک
  • آرمان A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    17 3
    منم از مالباختگان این شرکت در تهران هستم که به اتفاق تعدادی از دوستان و اقوام هرکدوم بطور جداگانه مبالغی در این شرکت سرمایه گذاری کردیم و الان بعد از 9 ماه تازه دارن میگن پرونده در شعبه 31 دادسرای جرایم اینترنتی روند رسیدگیش با تعیین قاضی و ثبت شکایات قبلی و جدید داره آسه آسه شروع میشه. کسی هم نیست بگه علت تاخیر 9 ماهه سیستم قضایی چیه؟ نماینده های مجلس هم که در حال گل به خودی هستن. سایر آقایون هم که جملات قصارشون نشون دهنده طرز تفکر و عملشون هست که نیاز به توضیح نداره. خدا به هممون رحم کنه و عاقبتمون رو بخیر کنه. آمین
  • امير IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    9 0
    اتفاقا به دولت قبل ربط داره چون كارآفرين نمونه چند سال پشت سر هم انتخاب شده و در سفرهاي استاني هميشه كنار آقاي احمدي نژاد بوده و تبليغات صدا و سيما داشته و مجوز جهاد كشاورزي داشته پس خيلي ربط داره
  • جمعی از مالباختگان البرز IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    5 1
    ممنون از پیگیری و گزارش دقیقتون انشاالله روند رسیدگی به پرونده وبر ملا کردن فرصت طلبی، عده ای معدود ،که فقط به فکر پر کردن جیبهای خودشان از مال وپول عده ای مردم از اقشار ضعیف واسیب پذیر هستندرا پوشش خبری بدید صمیمانه از تون سپاسگزاریم.